bröd blev det

Publicerad 2009-08-06 19:10:10 i Allmänt,

till slut...men jisses ett sånt recept..det kan jag lugnt säga..att detta gör jag nog inte om..det var oerhört kul o lite speciellt med ett så komplicerat recept som jag förövrigt hittade här  http://matgeek.se/2009/05/14/baguetter-baguetter-och-mer-baguetter/   

 Jag följde receptet till punkt o pricka men lyckades inte dra ut dem tillräckligt så istället för smala smäckra baguetter så blev det knubbiga små limpor..men jag tror väl inte det spelar så stor roll..det doftar ljuvligt i hele huset o de ligger under bakduk o svalnar nu..
Här har de äntligen jäst färdigt o ska skjutsas in i ugnen

O så här blev slutresultatet....
 

Så nu har vi varit iväg med ungar som ville kvällsbada..mysigt var det nere vid sjön...brödet har vi oxå smakat o snälla ni baka det..om så bara en gång..jag unnar er alla att smaka det....det finns bröd o så finns det detta..ljuvligheternas ljuvlighet säger jag bara..mjukt o smakrikt..ja baka ..


Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-08-06 21:53:40

Mmmm det brödet var görgott, var ju tvungen att smaka lite ju men har sparat resten till frukosten....:)

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2009-08-06 22:49:53

Jag blev mer sugen på dina goa knubbiga limpor än smala vanliga baugetter!!



Ha det gött!

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-06 22:50:41

mmmmmmmmmm...

Du det där så smaskens ut.

Kommer att testa det vid tillfälle.



/A

Postat av: Lasse

Publicerad 2009-08-06 23:45:14

MUMS,,,,,men som vanlligt inget till mej suck

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-08-07 05:00:13

Morning! Dom knubbiga skulle jag gärna sätta tänderna i!

Jo..jag var inte glad på sambon när han spolade bort mina pigor...fast han menade ju inte att dom skulle väck, bara lössen...

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-08-07 07:04:37

Jösses ad gott med nybakt bröd! Flitens lampa lyser. ^^



Jag borde ta mig i kragen och baka lite jag med. Ludwigs dop ska äntligen bli av nu i augusti. Förhoppningsvis. Han har en viss förmåga att alltid bli sjuk då vi planerat för det. :o)



Visst är det så att det skär i hjärtat när man ser sina små må dåligt. Jag har känt mig så hemskt hjälplös. Man vill ta bort alla besvär (jag hade gladeligen tagit alla besvär själv bara han kunde få slippa) men oftast kan man inte göra mer än att bara finnas där och försökas underlätta.

Ryggmärgsblödning låter riktigt otäckt. Hoppas det slutade bra iaf?

Kram

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-08-07 07:15:47

Usch, det måste ha varit jobbigt för er men framförallt för dottern.

Skönt att hon iaf kommit på fötter igen.



Ha en underbar fredag idag!

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-08-07 09:35:06

Hej Se jätte gott ut.. kram till dej..

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-10 22:30:56

Hoppas det blev lika gott som det ser ut. Jag bakade baguetterna på torsdagen så dottern fick färskt bröd när de kom hit.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej