goomorron på er

Publicerad 2009-08-08 09:04:52 i Allmänt,

engelsson önskar er alla en riktigt härlig lördag..   Hrmmm det verkade som om jag skärrade upp några av er med min klagolitania över värken igår..jag e ledsen för det.. Jag har nog gått här o blivit hemmablind på min värk o fattar inte hur det kan låta i era öron..så jag tänkte jag skulle förklara hur min värk ter sig.
  Jag har haft en utbredd värk över stora delar av kroppen sen tidiga tonår..det sitter i axlar, armbågar, handleder, nacke rygg, höfter o knän..o det kommer o det går..vandrar runt. De flesta dagar så kan jag hantera värken alldeles utmärkt men ibland så blir det som tvärstopp i hela systemet.. O det var vad som hände igår..o då kommer sorgen o ilskan över att inte kunna göra det man vill..o det var det som jag öste över er..sorry 

Nå nu har jag gjort avbön så nu glider vi lite obemärkt över till roligare saker..engelsson o käre sambon ska på loppis idag..det e loppis i ett litet samhälle en mil från oss  O engelsson har en litet egen strategi när det gäller loppisar..jag ställer mig helst långt bak i kön innan öppnandet..där finns de trivsammaste människorna..Vi som insett att livet inte går ut på att spränga målsnöret först vid varje loppis o hetsa in efter fynden..Vi har kommit underfund med att e det meningen vi ska fynda något så står det garanterat kvar när vi lunkar  fram*L*




Här i kollektivet så har vi en solrosodlare som lyckats kanonfint tycker engelsson..varsågoda..Bettans solrosor


Sen hittade engelsson de första fikonen igår,,inte riktigt mogna gömde de sig i bladverket..

Men nu hittade jag inte bilden såklart..jag tar en ny o visar sen..ha en fin dag idag nu måste engelsson ha kaffe..kram 
Fann fikonet till slut*S*


Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-08 11:04:52

Gomorron...eh..eller middag kanske passar bättre vid denna tiden.



Åh loppis!

Vad kul! tycker inte heller det är någon idé stå längst fram..herrreminje man kan ju ändå inte vara på flera ställen samtidigt. Ingen idé att jäkta alls.



Åh, fikon! Vad mysigt. Jag sådde fikon och fick plantor som växte och blev fina..sedan i våras när Mannenimittliv blev sämre så tänkte jag inte på att vattna dem så även de..ja..

Dock vet jag ju att de inte hade kunnat få frukt men kul ändå.



Hoppas att du fyndar något idag och att vi isåfall får se detta senare.



Ha det bra

/A



Postat av: Joakim.

Publicerad 2009-08-08 14:41:31

sv: nyckelpigssafari? haha, spännande ;)

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-08 15:18:50

Idag har jag en slowmotiondag... välbehövlig! Innan det börjar trappas upp med bröllopsförberedelserna. Mannen kände att sönerna o vännerna får klara svensexan själva (var med på kidnappningen) förstår honom. Härliga solrosor o fikon!! Kram

Postat av: Boman

Publicerad 2009-08-09 17:07:11

Lite avis på solrosorna. Här blev det inga. Vi har en halvtam ekorre som plockade varenda skott! Kom på den med munnen full en dag, den hoppade undan lite bara när jag sa att de där var mitt och inte ok att äta. Satt på ett räcke, utom räckhåll och mumsade glatt vidare. Den har hämtat mat hela vintern där vi matar fåglarna, nu kommer den via husväggen upp på balkongen. Helt orädd.

Postat av: Kerstin

Publicerad 2009-08-09 22:59:14

Inte ska du be om ursäkt för att du pratade om värken en stund. Man måste få släppa ur sig sånt emellanåt. Har du blivit utredd ordentligt, har dom kollat om det är fibromyalgi du har?

Vilka fina fynd ni gjorde på loppisen. De där jumbokopparna har vi två st utav. Jättebra till allt möjligt. Vi brukar lägga upp grönsaker, riven ost, kalla såser....allt, helt enkelt, i dom. :)

Hoppas att din morgondag blir en bra dag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej