Goood fredag

Publicerad 2009-08-14 09:33:55 i Allmänt,

alla...en härligt solig dag glittrar där utanför o lockar till sig engelsson.. Idag ska vi städa o dona lite snabbt o sen ge oss ut i allt det sensommarvackra. Ikväll så rockar vi loss grillen o grillar lite kött för vi har finfrämmande på besök, ändå från Boden kommer de..Issas svärföräldrar o lilla svägerskan..  Så på eftermiddagen blir det en tur till lokala slaktaren för o köpa grillmat.. Det en fantastisk butik där man handlar allt från halva grisar till grillkorv över disk på gammalt maner..

Mitt stickande har gått över förväntan o snart e min mössa klar..det ska bli en sån där tub som man drar ned över halsen o sen viker upp runt ansiktet. De var poppis på 80-talet o jag har saknat den jag hade. Fryser om öronen gör jag ju jämt på vintern men jag ser urfånig ut i vanlig luva*S* 

Här en bild när jag kommit en bit på väg

Detta garnet köpte jag oxå av rent habegär..kanske blir en mössa till 

Det e så härligt att mina axlar armbågar o handleder o framför allt mina fummelfingrar har samarbetat så här långt. Kanske det beror på att jag använder rundsticka..det blir inte så spretigt utan allt koncentreras till en liten yta..i alla fall så funkar det bra o jag e så lycklig..  Jag har saknat skapandet så mycket..det e hemskt när inte händerna lyder en. Nå nu ska jag trava runt en runda hos er o sen kaffe..ha en fin fin fredag..kram  


Postat av: Miss Dramaqueen

Publicerad 2009-08-14 09:43:20

Coolt garn du hade till mössan!



Svar: det jag tänkte;) Och nu har du hjälpt till att hålla debatten levande!=)

Postat av: biggan

Publicerad 2009-08-14 10:06:41

roligt med besök. långväga. härligt att handarbeta. ser jätte fint ut kram biggan

Postat av: Maria

Publicerad 2009-08-14 10:16:30

Med sådana tillrop och varma hälsningar vem kan neka en så trevlig kvinna något!! Klart du får låna en liten bit då doch då, sätt tillbaka den på rätt plats när du är klar bara. :))



Tusen tusen tack bockar till skrivbordet och niger sittandes. :)



Kraaaaam!!

Postat av: puff...

Publicerad 2009-08-14 11:55:04

Ahh... jag bara älskar din blogg.

Dessa fantastiska bilder gör mig så glad.

Du gör mig glad.. alltid.



Stick gärna en sådan till mig med..haha

Jag ser säkert fåningare ut än dig i toppluva..haha

Sticka kan jag inte alls..



Isot Halit!!

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-08-14 11:56:53

Så bra att det var lättare med rundsticka, jag trodde nästan det..:)

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-14 12:13:30

Åh, från Boden.

hmm..det var långt det.

Låter trevligt med en sådan mysse.

Och me grillat.

kram

/A

Postat av: Speja

Publicerad 2009-08-14 13:06:05

Härligt att det funkar att sticka. Och avis blir jag, jag kan bara virka rakt fram. Men vem har glädje av ett kilometerlångt snöre?



Ha en finfin helg!

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-14 13:27:25

Mmm jag måste ta mig i kragen och klara av matten någon gång, annars kommer jag inte in på högskolan och det vill jag, alternativt öppnar jag ett dagis, pluggar matte och sen försöker jag ta mig in på högskolan. Har inte bestämt mig än.. Kram



ps hönsmamma engelsson får gärna sticka en sjal till gaydotra o gärna en cool halsduk o en rolig mössa..

haha nä skämt åsido, jag letar efter en tunnare sjal att ha om axlarna, inte alltid jag vill ha en kofta eller jacka på mig..

Synd att ni inte bor närmre stockholm, annars hade det varit trevligt att se er på Gatuhundens dag på lördag kram

Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Publicerad 2009-08-15 07:33:12

Verkar bli en cool mössa!!!



Bra jobbat



Trevlig helg



Maliin

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-15 19:33:41

Härligt att fingrar och händer vill samarbeta med stickningen. Det är ju så enormt stimulerande att få hålla på med något sådant.



Ett tips kanske: Det finns sk "kramhjärtan" att köpa på hälsokosten som man kan ha lite handträning med. Jag brukar ha mitt och sitta och klämma på när jag tittar på TV. Jag tycker jag blir starkare i fingrarna om jag gör så. Och det är billigt. Jag gav 15:- för mitt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej