Himlen öppnade sig

Publicerad 2009-08-14 14:43:12 i Allmänt,

o regnet forsade hysteriskt ner över engelssons arma huvud..vi var o handlade när det brakade loss.. Zac var vederbörligen imponerad över hur den där ÅSKAR levde om på himlen.. 
 
.
Nu en timme senare så har det inte lättat ett smack..så jag förmodar att vi får plocka fram elgrillen..Vi har jordens häftigaste sån..en Nils-Johan snapphane grill som vi ropade in på TRADERA....någon som minns dem..de var vanliga på 60 70-talen...engelsson bara älskar den..den eeeee såååååå REEEEEETTRROOOO

Sen så har jag en älskling o gratta, engelssons son fyller 23 hela år idag..grattis älskade killen min..jag e så ledsen att inte få gratta dig här hemma..kom snart hem o hälsa på..



Postat av: Daniel

Publicerad 2009-08-14 17:06:59

ååååh grattar den unge herremannen!!

Postat av: Lasse

Publicerad 2009-08-14 17:30:27

GRATTAR med Lilleman på födelsedagen

Postat av: Cina

Publicerad 2009-08-14 18:51:26

Mmmmmm. ÅSKAR har levt om ovanför den här mammans huvud också idag... Sommarens sista ö-grill blev utbytt mot hemmagjorda abborrburgare i det lilla, lilla köket.....

En retro-grill låter spännande! Åh, en födelsedag! Till Engelssons son. 23 år! Grattis till 23-årsmamman säger jag!

Varm kram från abborre-köket......

Postat av: biggan

Publicerad 2009-08-14 20:49:28

inte alltid roligt med regn, härlig bild kram biggan

Postat av: Patrik

Publicerad 2009-08-15 00:22:52

"Åskar"...haha..ja den var bra..:) Du berättade väl för ornitologen att grodor o paddor trivs i det vädret..:) Skönt att stickandet går bra och att värken håller sig borta ett tag..:) Hoppas ni får det trevligt under besöket..:) /Har ett långt svar på din kommentar som jag kopierar till en egen kommentar. /Sköt om er. Kram. /Patrik

Postat av: Patrik

Publicerad 2009-08-15 00:28:46

SV: Håller med dig..för dom som veckan är slut på fredag..och för dom som har råd att fira det..och för dom osv.. Men att fixa "mysfredag" är ändå ingen pick-nick..det ska köpas dricka, godis o snacks (som ändå är "fel"), barna ska hämtas från..ja whatever.. Middag fixas och ska det bullas upp och..puh..nu har vi äntligen satt oss. Då kommer nästa "mysinslag"..vad ska vi se på. Den yngsta vill se DVD-filmen denne sett 14 ggr, den mellersta vill spela Playstation och den äldsta vill se filmen på 4:an som varit bestämt hela veckan dom skulle se, and so on.. När klockan är 10 är alla småförbannade för orkar inte konflikter efter veckans slit och före 11 ligger alla och sover.. Och "Svensson" har fortfarande inte fått vila ut.. Kanske imorron..? /Förväntningar hos barn överstiger ofta verkligheten, det är bara vid speciella tillfällen föräldrarna orkar, och kan, infria dom. Inte varje fredag för ingen vecka är den andra lik. /Ska man nu införa nåt tillfälle där familjen samlas är det vid middagen tycker jag. Att sitta vid matbordet en timme t.ex. och prata om vad som är aktuellt. Men i Sverige har föräldrarna "släppt" det gyllene tillfället för familjen att umgås.. Istället försöker man kompensera det med en "lugn" hemmakväll, "fredagsmys", men efter en veckas väntande är förväntningarna STORA för speciellt de yngre skolbarnen..:( /Unnar verkligen "Svensson" att få slappa på fredagkväll men då ska definitivt "fredagsmys" bort.. Men det är inte samma sak som att inte 10-åringen kan komma på lördagmorgon och säga "va mysigt vi hade det igår"..:) /Ha en trevlig helg. Kram. /Patrik

Postat av: Patrik

Publicerad 2009-08-15 01:14:40

SV: Ska börja med att inlägget kan missförstås att gälla alla. Var inte meningen utan riktas mot barnfamiljer och unga som växt upp med "fredagsmys". Men blir så i hastigheten..:) Ska även skriva detta i början av inlägget nu. /Din senaste kommentar är precis det jag menar: även vi vuxna kan ha för stora förväntningar gällande högtider och semestrar.. Aahh..kom på ett bra exempel: ni får gäster under helgen och förväntar man sig sol och grillning kan det bli fel.. Om man istället bara gläds åt att få träffas slipper man "besvikelser"..:) /Sen kan jag ha fördomar MEN om ett par tänkt sig en "mysig" fredagkväll är det tyvärr många(?) kvinnor som ser värmeljus och en nyduschad "gubbe" gonande bredvid sig, inte den "Svensson" som antagligen sitter där precis som du sa: helt slut och oduschad, med fjärrkontrollen i ena näven och den andra grävande i chipset (sett då från kvinnans ögon). Men det kanske han tycker är "mysigt"..? Tyvärr (i detta fall) överensstämmer inte deras förväntnigar med varann.. Tror tyvärr att det kan se ut så hos många, just det att förväntningarna är olika (behöver ju inte se ut som jag beskrev det för det). NattiNatti. Kram. /Patrik

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-15 05:41:16

Sv:Blir ingen hunddag för mig idag. Dels så känner jag mig lite krasslig. Har fått harkla mig ofta på sistone för jag blir slemmig och hes och sen så känner jag att jag behöver sova lite.. Nu tycker jag att mamma Engelsson ska plita ihop en motivering till att vinna. Det är ju jag och Älsklingen som utser vinnaren sen utifrån bäst motivering.. Så alla har lika stor chans att vinna.. Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2009-08-15 10:19:00

Hej vännen!! Tråkigt med regn... Själv ska jag ner på stan med min älskling! Vi ska leta kläder till hans systers bröllop! Har ingen aning vad jag ska ha! suckar.. Hoppas iaf att du får en trevlig dag! Ringer snart... Kramar från Linda

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-08-15 10:34:00

Ja minns inte grillen, en bild kanske??



Här var det strålande solsken igår helt underbart!

Men idag minsann mulet och lätt kyliga vindar.



Du har en -86 du med...min fyller i nov!

Ha en fin lördag, kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej