Kalops o ryggont

Publicerad 2009-08-17 10:44:46 i Allmänt,

ja i de tecknen går denna måndagsmorron..o eftersom jag som sagt har jäkligt ont i ryggen så gjorde jag  kalopsen redan nu på morgonen innan jag blir sämre..så får den  sprida trevnad o väldoft över huset o det gör den så bra på egen hand så  jag kan kurera mig i lugn o ro*S*

O sen så börjar skolorna för mina flickor på onsdag..så i morgon måste vi iväg o handla lite..skor o jeans o lite annat behövs..så det får bli en tripp till närmaste storstad..här i byn e utbudet något begränsat ja.. 

Nu ska jag hälla upp balja numro två av mitt älskade kaffe..snegla längtansfullt på stickningen o kameran, men disciplinerad som jag e så ska jag hålla fingrarna i styr..nee idag e det lugna aktiviteter med minsta möjliga ansträngning av axlar o rygg som gäller..tyvärr nödvändigt om jag ska orka med en shoppingtur i morgon  




Postat av: Speja

Publicerad 2009-08-17 13:06:04

Ta väl hand om dig för att göra kalops låter jobbigt det också!



Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-17 13:24:14

Alltså....jag kan inte se mig mätt på dina bilder. De är helt ljuvliga, varje gång. Hoppas det ryggonda släpper. Jag är förvånad att jag klarade blåsten igår. Sånt brukar min kropp åka dit på. Fast jag sov ju någon timme på yantramattan. Det var kanske bästa medicinen.



Kalops är gott. Här ska det ätas kräftor och västerbottenpaj ikväll.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-17 13:26:39

Hej! Ja usch såna samtal vill man inte ha och när jag vet att dom jobbar i höga höjder också! Fyy! har inte orkat svara på alla kommentarer, har inte någon större inspiration just nu att blogga. MEN era kommentarer ska jag svara på i alla fall hihih Hoppas allt är bra med dig! Kram

Postat av: Christa

Publicerad 2009-08-17 13:27:32

Ja så försvann namnet också igen! HM men du vet ju i det här läget att det är jag va?? hahaha ingen annan gör väl såna fel hihih

Postat av: puff...

Publicerad 2009-08-17 14:01:40

Ro hit med både kalopsen och ryggonda..

Tar det i några dagar.. OK??



Åsså underbara bilder som vanligt!!



Sköt om dig!!



Halit!

Postat av: Patrik

Publicerad 2009-08-17 14:51:49

Se Homer Simpson framför dig med rinnande mungipa så har du bilden av mig nu: "mmmmm..kalops...mmmmm" ..hahaha..;) /SV: Funderade på det själv..:) Men tror tyvärr inte hans talanger förståtts att användas vetenskapligt..:( Kanske missförstådd Sci-fi författare som förståtts först efter 2100..?? /Patrik

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-17 16:27:10

Usch för ryggont.

Mums för kalops.

Jag förstår inte varför så många bloggare skriver om mat just nu...suck..

Just när jag inte ids laga mer än möjligen en varm macka till middag eller broccoli..gott men inte samma sak.



Smaklig måltid iallafall.

:)

/A

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-08-17 16:55:54

Mums med kalops men usch för ryggont, har själv ont idag!

Storstädade nog lite väl hårt igår!



Ha en fin kväll. kramen

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-08-17 16:57:35

Stackare som har ont i ryggen !

Ta det lugnt det går nog över snart .

Vackra bilder du gjort :)

Älskar gula / orange i alla nyanser :)

Kram Jenny

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-17 18:21:32

Ja värk finns det här med idag sviter efter allt för häftigt dansande på bröllopet ;) men i detta fallet var det värt det onda hade så jäkla kul o buggen satt där den skulle fast det var längesen.

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-08-17 22:02:13

Uhs för värk.. ush!



Hoppas du e som återställd SNART!!!!

Postat av: Patrik

Publicerad 2009-08-18 00:07:37

SV: Behåll kycklingsoppan (även fast det är gott), jag tar kalopsén..;) /Var så jag tänkte och hoppas du har rätt.. Men ser inte hur ett tänkande universalgeni som inte gör färdigt nåt skulle ta sig fram i detta samhället till en position att påverka.. Idag är du fysiker, och på sin höjd även kemist.. Skolan hade "dödat" hans talanger redan innan han börjat gymnasiet.. Var därför jag tänkte på författare..där hade han kunnat sväva ut med sina talanger och kunskaper.. Men samtiden hade då inte förstått hans geni utan först 100 år senare när hans tankar visa sig i stort hålla hade han geniförklarats.. I dagens samhälle måste du vara lite maskin för att nå nånstans inom forskarvärlden.. Tror inte han fullföljt högskola/universitet..finns inte plats för tänkare där..tyvärr..:( /Patrik

Postat av: biggan

Publicerad 2009-08-18 06:22:12

stackare, sköt om dig, krya på dig kram biggan

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-08-18 08:37:15

Hej!



Hoppas det är bättre i rygg och axlar idag, samt att ni hittar vad ni ska ha på shoppingturen! :-)



Skoltröttheten ja... :-( Önskar jag kunde säga att skolan åtminstone bara vore ett nödvändigt ont beträffande sonen, men den är ta mej sjutton ett KRIG! Lyckades med nöd och näppe få iväg honom dit innan i morse - och nästa fajt blir väl till att ta med hans lärare, för det här går bara inte längre. Han måste få nån form av anpassad studiegång innan han blir 18 och myndig och bestämmer själv, för annars är jag rädd att han istället hoppar av skolan då... X-(

Postat av: Pia

Publicerad 2009-08-18 09:01:15

Hoppas ryggen är bättre idag och att ni får trevligt på shoopingturen!

Kalopps är gott ,det gör jag med i bland....så gott med rödbettor till!



Soliga kramar Pia

Postat av: Christa

Publicerad 2009-08-18 09:47:58

Hej och hå! hahha så bra att det är andra också som gör fel hihih. Ja 10 stygn är mycket och det ser ju inte så fint ut kan jag säga. MEN tur att det inte blev värre. Stockholm är vackert men hann inte med mycket inte. Hoppas helgen varit bra! Här är det full rulle. Halit sinulle myös ystäväni!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej