Lördagen ser solig o glad ut

Publicerad 2009-08-29 09:12:02 i Allmänt,

här i Blekinge...klarblå himmel o varmt o gott..  Jag o käre sambon ska fara till Osby idag..en stor loppis hägrar o sen lite vandring runt i samhället..har lite projekt o fota.   I morgon ska kollektivet ha kräftskiva så här i augustis sista skälvande minuter..det var ju på tiden vi kom till skott men det e mycket som ska klaffa när man ska samla ihop 11 pers



                                 
 Ja eller kräftskiva med lite andra inslag för fegpottorna som inte äter kräftor vill säga..käre sambon e ursäktad då han e skaldjusallergiker..men han har inhandlat Bullens pilsnerkorv  till sig*S* O då e han fullständigt lycklig


                                                          

Till de andra så har jag förberett lite grillning..hrrmmm  Men det ska bli roligt att samlas o sitta o äta tillsammans..sen morgonen efter så åker ju jag o sambon till Lappland..  Men nu ska jag göra mig i ordning..ha en underbar lördag..o ja käre kusin jag har inte glömt..en svart blomkruka till dig ska jag titta efter..kram 

























Postat av: Lasse

Publicerad 2009-08-29 10:30:04

Välkommen till Osby hehe,,lovar att ta väl hand om er o bjuda på massa gott

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-08-29 10:38:58

Då önskar jag dig en riktigt kul fest....kramen

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-08-29 10:40:25

KUL du får det idag !

Ha en trevlig lördag :)

Kram Jenny

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-29 11:17:23

Det låter som om det kommer att bli en alldeles underbar dag för din del

:)

Jag hoppas som sagt var att ni får det härligt uppe i norr.

Kommer att sakna dina blogginlägg.

:(



Ha en bra dag/kväll och resa.

Vore skoj att se dina loppisfynd men jag förstår om du inte hinner.

kram

/A

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-08-29 11:22:20

Tackar tackar käre kusin...men nu fick du ju lite mera att tänka på innan ni for iväg...för nu ville jag ju plötsligt ha 2 svarta krukor...:)

Kram

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-08-29 13:05:50

Tack ska du ha för din fina kommentar! Och du har så rätt. Man behöver få avreagera sig ibland. En boxboll hade kanske inte varit så dumt? :o)



Hoppas du får en fin lördag och helg!

Kram

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-29 13:16:39

Det låter som du får en härlig dag. Själva ska vi på 50-årskalas.



Ha det underbart i Lappland. Kram

Postat av: Janne Hood

Publicerad 2009-08-29 18:02:48

Hej,

låter trevligt, loppis OCH kalas ;)

Osby - Lappland låter som en riktig tur det ;) Hoppas allt blir bra och lyckat! Och en fin resa!



Må väl, kraam

Hooden

Postat av: Fingerfärdig

Publicerad 2009-08-29 23:18:54

Svar: Lajv är inget, man går och tittar på. Man är själv med i det. Det är utan publik. De aom inte är med, får inte komma in på området.

Postat av: Fingerfärdig

Publicerad 2009-08-29 23:22:43

Kräft är gott, men inte vilka som hellst. Det ska vara sådana man fiskat själv eller så sådana från havet.

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2009-08-30 07:35:09

den kramen värmde!!!TACK!

Har nästan förätit mig på Bullens pilsnerkorv o kräftor!Till dessa kulinariska smakupplevelser krävs ju ingen spis,bara en värmeplatta o det är precis vad vi har!Pulvermos kommer att bli bandlyst i detta hem så fort köket är klart!



Kram till dig!

Postat av: Pia

Publicerad 2009-08-30 09:43:57

Åh hälsa Lappland från mej:)Sverige eller Finland?



Kräftor är gott,tur man både tycker om dom och tål dem! :)



Kram Pia

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-08-30 14:46:28

Ha en trevllig och underbar resa kram

Postat av: Ida

Publicerad 2009-08-30 18:22:14

haah, det hade inte varit helt fel, att kunna tjäna ännu mer pengar genom att sälja målningar. =) Hm.. har inte hört talas om erik höglund. vem är det?

gubben jag ritade var ju från fontänen här i gästrike-hammarby. kan han ha designat den?

kram

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-30 20:57:20

Sv:Jag hittade ju oxå min sambo via nätet hihi. Och glad är jag över det för jag började bli innerligt trött på gayvärlden i Stockholm. Mm jag har fått en del bekanta via nätet, men tyvärr bor de ju så långt bort. Hade velat hitta någon man kan gå över till och dricka vin eller snacka hela natten över en kanna te. Kram

Postat av: Cina

Publicerad 2009-08-30 22:01:06

Kräftskiva låter ju toppen ju! Bullens korv går inte heller av för hackor!

Trevlig resa önskar jag er! Ha det gott! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej