Det snöar över engelssons Blekinge

Publicerad 2009-12-17 00:25:22 i Allmänt,

o allt ligger varmt instoppat under ett bländande vackert täcke..o  engelsson njuter så länge det varar..för tro mig..det lär inte vara många dagar detta..knappast fram till julaftonen i alla fall..sån tur kan man bara inte ha
Idag när vi kom hem så hade snön precis täckt det mesta av trädgården..så jag var bara tvungen att gå ut med kameran..fast det började skymma o ljuset därför inte riktigt räckte till..
Nyponet hade fått sig en snömössa o i bakgrunden lyser det vackert från grannens fönster
Våran lilla skogsbacke..
Koltrastarnas äpplen ser kanderade ut med sitt lager av nysnö
Nätet över jordgubbslandet
Översnöad o bortglömd sen Halloween
Den sista solrosen
Bilderna har ju inte mycket till *bett* i skärpan..men en lite trollsk stämning..i morgon så hoppas jag på en fin fotodag..bara det inte smälter bort under natten


Postat av: Puff som är förtrollad....

Publicerad 2009-12-17 12:03:36



Seriöst gumman... Jag bara Älskar dina bilder.

Älskar känslan som dom ger mig...



Ta den sista bilden som exempel...

Det ser ut och vara kallt men den ger en känsla av hopp och värme ändå...

Det är då man kurar ihop sig i soffhörnet...

Virar en filt om sig och dricker en rykande het kopp med Varm Choklad.

Bilden är vacker.. Hoppfull

och det finns en fortsättning efter bilden.

Det är inte slut när man har lämnat bilden...

Förstår du?



ISOT ISOT ja vielä ISOMMAT HALIT!!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-12-18 05:27:29

Morning! Härligt att du är tillbaka o mår lite bättre! Älskar dina foton!

Här uppe är det ingen risk att snön smälter bort...minus 22! Alldeles för kallt!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-12-18 17:00:50

Hade med tänkt komma ut med kameran lite idag men blev en intensiv innedag. Har knappt kännt på uteluften mer än när jag släppt in o ut hundar

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-12-19 10:25:04

Skärpa eller inte..dom är vackra!!



va mycket snö ni har..här är det bara ett litet lager..men jag hoppas det ligger kvar över Jul!



Ha en fin lördag, kramen

Postat av: Puff joka etsi yhtä puhelinnumeroa mutta ei löytänyt

Publicerad 2009-12-19 11:24:50

Hej gumman!



Hoppas du har det bra min vän!



Önskar er alla en helt underbar Lördag!



Isot Lämpimät Halit!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-12-20 11:28:33

Snön vräker ner...Tiddelipom!!

Börjar få upp ett rejält flås av allt stampande i djupsnö, men FAEN att jag lär bromsa ner och ge mig!!!

Nej, meeeera meeeera meeera så det räcker ända långt in i januari. Då får vi mer underbara Engelsson-bilder och massor av vinterstämning.

Stor kram till dig min goa fina vän!!!

Postat av: Janne Hood

Publicerad 2009-12-23 16:39:47

Hooden kikar in med snö i håret och önskar

EN GOD JUL, GOTT NYTT ÅR.



Jag trodde du tagit paus från bloggen ett tag men glad se dig i farten. Jag håller med som flera tycker, fast mina ord är - "du beskriver din egen syn av det naturligt, vanliga omkring oss på ett sätt som lockar ögat att följa alla delar av bilden och skapar ett leende när man funnit allt att skåda. Du har det jag njuter av (en fin själ :) - menade bilderna också ;)



Julkramar

Robin Hood

Postat av: Victoria

Publicerad 2009-12-23 17:26:10

Postat av: luckeboi

Publicerad 2009-12-23 17:45:07

vilken är den bästa film du sett? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej