engelsson har provat nya kameran...

Publicerad 2009-12-02 16:48:04 i Allmänt,

o det var jättekul..men svårt samtidigt..mycket att läsa o lära o pröva..  Jag kände verkligen hur jag "snöat in " på den gamla trotjänaren..den kan jag hantera den kan jag in i minsta detalj..nu blir det som o sätta sig på skolbänken igen..man får tänka om..spännande.....
Lite bilder fick jag till--efter en del huvudbry..*L*
Denna bilden på en immig mineralvattenflaska tog jag i skenet av kökslampan samma kväll jag fick kameran..
Här provade jag macro-funktionen på dessa små lavar..stora som knappnålshuvuden var de små röda plupparna..lite problem med fokus hade jag..men det gick hyfsat..
Dessa små svampar hade roliga droppar
Ett litet bär låg o lyste i mossan..här har jag återigen haft lite problem med att få in skärpan--men jag lär mig väl..


Postat av: LapinPimu som längtar hem

Publicerad 2009-12-03 06:33:02

Oo.. det är ser lovande ut gumman!!

Redan dom här är ju så underbara...

Även om skärpan "fattas" hos en del...



Hoppas din Torsdag blir allra bäst!



Lämpimät Halit!

Postat av: ninni

Publicerad 2009-12-03 07:04:54

Du har fått tilldet väldigt bra, vackert!



Ha en fin dag, kramen

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-12-03 09:05:09

Hej vännen!

Kikar in till dig denna kalla morgon. Försöker läsa ikapp bloggar, har ju inte varit så duktig på att blogga den senaste tiden. har haft lite för mycket omkring mig. Hur är det med dig? Hur trivs du med den nya kameran???

Önskar dig även en fin och underbar dag..Kram

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-12-03 09:30:07

God förmiddag fina bilder du har satt in.. Ha en bra Torsdag..

P.s jag har ett nytt inlägg på min blogg..kram

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-12-03 15:47:54

Tänk så läcker en vanlig plastflaska kan bli när den blir fotograferad av en mästerkamerahanterare....:-)

Postat av: Emma

Publicerad 2009-12-03 16:31:28

fina bilder du tagit =)

Postat av: En undrande Puff...

Publicerad 2009-12-04 15:48:00



Hej Finaste Engelsson!



Har du sådär jävligt ont igen??

Ja eftersom det är så tyst här...

Saknar dig... men vila ordentligt och sköt om dig.

Så ses vi sen när du är kry..



Eller så har du Torskat ordentligt med kameran...

Du har legat på alla fyra i skogen i ett par dagar och knäpp bilder på alla småvättarna och mininissar..



Hur det än är så hoppas jag att du har det allra bäst!



Isot Halit rakas ystävä!

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2009-12-04 18:06:37

Ny leksak ?verkar ju bli hur spännande som helst för oss som följer dig på bloggen!



Lycka till!

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-12-04 19:48:13

Åh vilka fina bilder!

:)

Det är ju 'jobbigt' att lära sig en ny kamera men det är ju såååå skoj.

Jag tycker du har lyckats bra.

kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-12-05 13:15:51

Hinner du med något julstök nu när du fått din fina kamera?? Här har varit hektiskt ett par dagar med 20-års firande mm. Idag gör jag minsta möjliga och är LEDIG.

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-12-06 10:35:06

Ha en jättefin söndag..kramen

Postat av: Puff joka toivoittaa Engelssonille.. HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ!!

Publicerad 2009-12-06 10:57:21



Hoppas du mår bättre nu gumman!



Lämpimät Halit!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-12-06 13:02:33

Känns som att du snart är i kapp igen...det hänger ju på att hitta de sköna detaljerna likväl som på tekniken. Hoppas allt annars är bra, hälsan livet och kärleken.

Här har sugen druckit starkvinsglögg och ligger och sjunger obcena visor medan "matte" stökar med hemmet, Jönssonligan är utkörda i buskarna för att hänga ljusslingor och mannen är ivägskickad på mässa - Egentid!!! Aaaahhhhh.....suckar förnöjt.



Kram

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-12-06 16:22:04

En sån ska jag önska mig av tomten..helt klart;))

Kram

Postat av: Annica

Publicerad 2009-12-07 11:58:52

Vad kul med en ny kamera och nya utmaningar!

Tack för att du tittat till mig.

KRAM!!

Postat av: Boman

Publicerad 2009-12-07 22:17:34

Alldeles grön av avund här;-(

Vill oxå ha en med macro. Får ta och viska lite med tomten, tror jag.

Postat av: Maria

Publicerad 2009-12-08 07:38:32

Hallå väna dam!! Tänkte titta in såhär på morgonkvisten och kolla hur du mår.

Här i Stockholm regnar det idag....IGEN!! Söker desperat efter snöflingor i droppandet men NADA!! Suck! jag vill ju ha snöööö, det här jäkla blasket kan ju inte en människa leva med utan att bli deprimerad ju.

Grovt avis på Sugen med sin starkvinsglögg!!!



Stor kram!!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-12-08 14:38:12

Hmmm, nu är "farmor" bekymrad över dig igen... Du är väl rädd om dig och tar i så där precis lagom med julbestyren?! Kram

Postat av: Janne Hood

Publicerad 2009-12-08 19:55:52

Hejsan,

gissar du varit sjuk? Hoppas det är bättre OM så är fallet, jag själv har haft bökigt lite med skrivandet och tiden. Kameran ja, skärpa - inte ens en konstnär har givna mallar. Jag gillar de redan och med tid, vilka verk ska du skapa? Alltså kanonbra start, min favvo var de röda lavaknopparna och den första, mer konstartsliknande av flaskan.

Sedan, har skrivit det förr, älskar din header - de blå blomstren har den färg jag är såå förtjust i.

Hoppas allt är ok, december inte hetsar och att du får nya mål med macron ;) Sonen ska ju få systemkamera, han är så intresserad av foto - allt från natur, djur, historiska bilder och så har han öga stt skåda vad som ska förevisas. Å andra sidan i skolan så är han less på så mycket annat :)

Må väl nu, kraaam, Hooden ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej