engelsson funderar på att skapa en fotobok

Publicerad 2009-07-28 19:06:19 i Allmänt,

På Fuji direkt http://www.fujidirekt.se/fotobok/vadar.asp kan man skapa en på  ett, i mitt tycke, enkelt sätt.. Jag är inget tekniskt geni men detta bör även jag klara.. När min dotter o svärson var på Ölands djurpark med min lille dotterson för några år sedan så tog de massor av bilder o efteråt gjorde de en fotobok som jag fick som present.. Det var hemskt kul att följa deras resa o vistelse på Öland i boken o den är ju ett fint minne även för dem...

 Min tanke med den bok jag vill skapa är att göra en bok om mitt barnbarn..Han bodde hos mig o min sambo under en lång period när hans mamma vistades på sjukhus..Under den tiden tog vi mängder av bilder som jag skulle vilja sammanställa till en bok med bilder o texter..

Jag har oxå tankar på att göra en fotobok om vår familjedag på High Chaparral.. Jag tycker om att leka med bilder och på Fuji direkts hemsida visar de tydligt hur man enkelt kan skapa en högst personlig fotobok  ..man kan beskära bilderna lägga till ramar o text..  

Fujicolor Fotobok
Fotobok - steg 1Välj bilder och effekter
Här väljer du bild, bakgrund, layout och effekter (till exempel ramar). Du kan antingen välja någon av våra förinställda layouter och bakgrunder, eller skapa egna.
Fotobok - steg 2Översikt (navigering)
Här får du en översikt över alla sidor i fotoboken. Du kan klicka på de olika sidorna för att komma till dem.
Fotobok - steg 3Förhandsgranska och markera
Detta är själva huvudfönstret, här förhandsgranskar du dina sidor och kan markera de olika bilderna för att kunna redigera dem enskilt.
Fotobok - steg 4Inställningar och val
Välj antal sidor i din fotobok, radera sidor, spara och förhandsgranska fotoboken.
Fotobok - steg 5Kontrollpanelen
Här finjusterar du sidorna och bilderna, du kan zooma en enskild bild, infoga text m.m. Här finns även en funktion som heter "Smart page". Är denna ibockad väljer programmet automatiskt en passande layout för de olika sidorna i din fotobok



Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-07-28 19:59:53

Gillar med det där att leka med bilder o berättelser gjorde en enkel sån på nån liknande fotogrej till dotterns student. Nu pratar hon om göra en årsbok på det sättet istället för att framkalla kort. Ps vi har överlevt dagen och allt känns riktigt bra just nu... kram

Postat av: Anna

Publicerad 2009-07-28 20:32:46

hej :D

jag har hätt upp lite söta "matlådor" som man får rösta på vilken man tycker är sötast gör gärna det :D

ha en fortsatt trevlig kväll

kram

Postat av: Anna

Publicerad 2009-07-28 21:18:25

jag vet :D kolla lite längre ner där har jag en till hello Kitty matlåda kolla på den ;D

kram

Postat av: Anna

Publicerad 2009-07-28 21:32:11

okey ;D ska du göra i kväll då?

Postat av: Cina

Publicerad 2009-07-28 22:48:07

En fotobok! Har varit inne på sidan och tittat, det verkar ju jättekul! Det ska jag titta mer på!

Ha det gott!

Postat av: tulipano

Publicerad 2009-07-28 23:41:29

Såg ut att vara nåt för mig bara jag lyckas få in bilderna i datorn först.. Jag, Sony/Ericsson och min dator är inte kompatibla just nu..:) /SV: Ok.. /L. Malguzzi känns inte rätt.. /Det visste jag inte, det om Danmark..:) Vet inte, men kan anta att även Italien ligger bra till..gör så iaf inom drogsfären.. /Vi får hitta på en ny skolform..hmm.. varför inte sno ditt namn: Engelsson.. Kan slå utomlands också..;)

Postat av: tulipano

Publicerad 2009-07-28 23:42:04

Såg ut att vara nåt för mig bara jag lyckas få in bilderna i datorn först.. Jag, Sony/Ericsson och min dator är inte kompatibla just nu..:) /SV: Ok.. /L. Malguzzi känns inte rätt.. /Det visste jag inte, det om Danmark..:) Vet inte, men kan anta att även Italien ligger bra till..gör så iaf inom drogsfären.. /Vi får hitta på en ny skolform..hmm.. varför inte sno ditt namn: Engelsson.. Kan slå utomlands också..;)

Postat av: tulipano

Publicerad 2009-07-28 23:43:54

hmm..fick ett felmeddelande först..nåt om error 500 så därför skicka igen..så nu blev det 2 kommentarer..:)

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-07-29 07:45:21

Morning! Spännande med fotoboken! Jag ska kika på din länk vid tillfälle!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-07-29 11:02:19

Vad spännande att höra om du blev nöjd.

Jag har inte reggat mig än...kanske bäst jag gör det snart..

Men som den person jag är så blir det väl så att jag gör det kl 23.15 på sista dagen.



/A

Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-29 12:28:45

Halloj i stugan! Nu var det en stund sedan vi hördes och jag är inne och spanar så att allt är OK med dig. Det verkar det ju vara med massor av nya händelser, ännu fler fina bilder och en bunt med familjemys kan jag ana mellan raderna. Låter härligt!



Sköt om sig och ha en bra dag!!



Kram

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-07-29 12:33:08

Mmm, det där bara måste jag testa nångång! Har aldrig tagit mej tid till att kolla upp hur man gör, men här fick man ju sej en snabblektion. Perfekt!!! :-)

Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-29 14:28:39

Ooooh ja, bara ÄLSKAR hennes böcker...har du läst Botrom Stjärnan och Den vita liljan??? De är i mina ögon ÄNNU bättre. Hon har precis släppt en ny boka nu som jag funderar på att investera i.



Gällande min dröm så huuuvaligen ja, och jag var där och sprang som en skållad bäver. Nu lär väl drömmarna bytas mot att jag spiller (eller nåt) på den jag har. Håhå jaja...men nu i efterhand ler man åt det. :)

Postat av: Malin

Publicerad 2009-07-29 17:01:10

Men vad kul! Det är en helfestlig present eller att behålla själv=)

Jag gjorde en sån och skickade efter som bröllopspresent, och det slår ju egentligen allt med prylar :) Personligare kan det inte bli :)

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-07-29 17:02:21

Men det där är ju jättesmart och visst är det ett roligt minne, en fotobok. Funkar bra som en coffetable-bok.

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-07-29 20:14:07

Det tycker jag absolut. Vi fick hem våran från Fuji nyligen och är så sjukt nöjda. Jättefin blev den. ^^

Postat av: Anna

Publicerad 2009-07-29 20:17:08

japp kolla gärana i min nya blogg podygirl.blogg.se :D

Postat av: Anna

Publicerad 2009-07-29 20:17:10

japp kolla gärana i min nya blogg podygirl.blogg.se :D

Postat av: Christina

Publicerad 2009-07-29 21:43:06

Goderafton engelsson , jag är så gammelmodig med kort att ja ska dom i ett vanligt fotoalmbum men vem vet kankse detta är nåt även för mej . Hej hopp på dej /STINA

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-29 22:12:53

Hello!Allt väl? tack för dina fina ord hos Stina! Du är en fin vän som jag är otroligt tacksam för att ha fått stöta på så här via bloggen! Åh fotoböcker,det har jag inte gjort på länge och undrar om man har något program kvar att göra dom i. Kanske fick man det på cd skivan som kom med när man köpte kameran!??? Måste kolla Ha en fin kväll kram

Postat av: Christa

Publicerad 2009-07-29 22:13:39

Skrev ovanstående, glömde det igen! Sorry

Kommentera inlägget här
Publiceras ej