engelsson hittade små bevingade kompisar

Publicerad 2009-07-22 15:11:02 i Allmänt,

Alla små kryp i engelssons trädgård betraktas som kompisar..det kommer sig av en händelse när yngsta dottern var tre år.. Vi var på skogspromenad o det året myllrade det av små gröna larver i skogen..o helt plöstligt så börjar Mikko gallskrika av skräck när hon upptäcker att det sitter en massa larver på hennes kläder. Med på promenaden hade vi en ung tjej..Hillevi..o denna kloka människa sätter sig på huk framför det rädda barnet o utbrister glatt..neeee men Mikko titta vad många kompisar..varvid Mikko tystnar mitt i ett vrål o börjar kika efter kompisarna..o Hillevi plockar  lugnt småpratande bort larverna o sätter sig med Mikko för o studera dem o efter det så var Mikko aldrig rädd för småkryp mer...

                        Så här bilder på några kompisar..*L*




 


Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-22 15:38:54

Mycket klok kvinna...ibland är det verkligen så enkelt. :)



Det såg verkligen superproffsigt ut!! Kul att du kommit igång med fotandet igen och det är klart att någon snäll (läs mannen ;)) ska investera i kamera till dig, det är ju så kul. :)

Jag gissade Mac eftersom jag har en väninna som jobbar mycket med foton i Mac och det påminner lite om det du visade...



Lavendelsockret - 2dl socker till 2 msk lavendel. Går att använda både torkad från hälsokosten och färsk...fast jag har upptäckt att det är bra mycket bättre "spark" i den färska så där kan det behövas fylla på med mer socker (Mitt råd är: smaka av till du är nöjd). Använd till bak där du ska ha soker i smeten, ofta räcker det att byta ut bara en del av sockret mot lavendelsocker.

Om det går att använda fjärilslavendel vet jag faktiskt inte.



PS. Håller fötterna under tukt och förmaning. Tack!! ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-22 16:37:09

Hej! Nu var det ett tag sen jag surfade runt och besökte bloggvärlden!



Men oj, vilka fina bilder du har på bloggen nu... :-)



Ja, du har rätt! Jag har visat fågelbadet tidigare!



Ha en bra kväll!

Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-22 18:18:27

Sv:Jag hoppas att hon kommer i topp tre iaf. För det känns som dagisvarning att alla som inte kommer på topp 3 blir automatiskt fyra. Min kompis ska eventuellt komma över och fixa med mitt hår då. Jag VET hur nervös hon är nu över att få stå på scen inför 100-tals nyfikna tjejer i publiken som hurrar och hejar.kram

Postat av: Photos by Storm

Publicerad 2009-07-22 18:53:40

Bra jobbat. Men det är lite svårt att vara kompis med getingarna eller hur. Dina getingbilder blev dock väldigt bra/Lis

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-07-22 19:30:37

Snyyyygga getingbilder - men de otäckingarna blir aldrig mina kompisar....

Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-22 20:22:31

Sv: Jo men det känns ju som om man är elak om man lovar en sak som man sedan inte håller och ursäkten, om än sann, låter så genomskinlig. "Jag glömde".

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-07-22 21:04:53

ja se de kompisarna gillar INTE min dotter. Det kan ingen i världen få henne att göra.. Kvar i storstan till imorgon em. Hyresvärdarna är toppen idag har de varit o fixat ny Tv bänk o skrivbord till henne. Tyckte hon skulle ha det.. Gulligt o får mig att tro att här kommer dottern stortrivas. Karlarna har nu skruvat ihop dessa medan frun o jag pratat o druckit en öl.

Postat av: Christina

Publicerad 2009-07-22 21:11:25

Halloj engelsson , snygga bilder du tagit , småkryp de har ja inte ont av men däremot MÖSS hu vilka äckliga varelser .Kramisar /STINA

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-07-22 22:50:00

Hej Engelsson!

Hihi, Hillevi var smart hon;)



Vackra bilder du visar!



Kramis Jenny

Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-22 23:21:36

sv: Tack.. Det är bara så jag känner...

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-07-23 08:52:20

Vilka fina bilder!

Den på getingen gillar jag skarpt.

Dock gillar jag inte getingar men de blir vackra på bild.



Klok kvinna som säger så till barnet, synd jag inte var så kloka när mina barn var små då hade de nog inte varit så rädda för småkryp.



Kram

/A

Kommentera inlägget här
Publiceras ej