engelsson vill skryta lite

Publicerad 2009-07-29 23:25:28 i Allmänt,

över älskade äldstadotter som  e en pysslig varelse..hon har knåpat o knepat o haft nåt för händer hela sitt liv..alltid nåt handarbete eller pyssel på g..hon har tillverkat egna dreads till håret hon har pysslat med pärltavlor hon har scrapbookat hon har virkat o stickat o nu har hon hittat amigurumin..

Amigurumi e, om ni inte vet, en slags små virkade figurer med ursprung i Japan..det finns en miljon olika att välja på o det kommer nya mönster hela tiden.. dottern min började virka för en knapp vecka sedan o har redan hunnit med ett antal.. här nedan har jag fångat alla utom en på bild, den hade Zac gömt undan *L*







E dom inte helt bedårande..engelsson funderar febrilt på vilken sorts figur jag ska beställa av henne..för jag vill oxå ha en*S* 


Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-30 01:57:10

Hihi... gud så söta!! Vad duktig hon är! Jag vill ha en sån däe kaninliknande... eller två!! Tror att min gullunge Liam skulle uppskatta en sån! När åker du till Norrland? Tänkte om du hade lite tid över imorrn?? Stora kramar från Linda

Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-30 08:10:42

God morgon!! Wow, du får hälsa henne. De var verkligen jättefina!! Jag brukar inte fastna för "mjukdjur" men det är kul med något nytt och de var verkligen charmiga. :)

Så du har kvar Bortom Stjärnan...den är nästan bäst tycker jag, så se till att jaga upp den snarast!! Underbar läsning utlovas.

Kan även tipsa om Lyckans Cafe av Judi Hendricks...fast den är farlig, den får mig alltid att vilja baka massor - mindre bra för formen. ;)



Kram

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-07-30 08:23:07

Bedårande är väl bara förnamnet!? :-D



Har sett såna lite här och var på bild i olika bloggar, men jag hade faktiskt missat att de hade ett speciellt namn. Amigurimi låter gulligt bara det!



Kul med en så pysslig dotter - ett intresse att dela med henne, kanske!? Du får virka ditt djur själv, vetja´ - tillsammans med dottern!? :-)



Ha en jättefin dag!

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-07-30 08:31:30

Åh, så söta!

Själv kan jag inte virka mer än luftmaskor...

Scrapbooking har jag funderat på att börja med men just nu finns ingen tid för det.



Nåja, jag är duktig på andra saker....

Vad kommer jag inte på just nu.

:s



Ha det bra

/A

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-07-30 09:21:28

Söta varelser!! Sett på nåt annat ställe men inte vetat något om dem innan. Idag ska vi ta en liten tripp till kompisar. De har villavagn i falkenberg brukar alltid vara så roligt träffas med god mat o dryck. Förra året var det kanon väder, men så inte i år. Kram

Postat av: Boman

Publicerad 2009-07-30 09:51:49

Underbara! Får jag förslå ett byte mot något jag har skapat?

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-07-30 10:58:24

Aj aj va de är söta...funderar på att försöka charma Petra till att göra en åt mig oxå....:)

Postat av: Gunilla

Publicerad 2009-08-01 14:37:41

Hälsa petra att dom var söta...

Hoppas att allt är bra?

Här är det ganska lungt,

kramizzz

Postat av: Malin

Publicerad 2009-08-03 15:24:40

hon e fö fan inte klok!Hur klarar hon av allt??? JAG MÅSTE HA EN!!!!!!MED LÅNGA ÖRON :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej