Måndagen lunkar på

Publicerad 2009-07-13 17:22:43 i Allmänt,

Idag har engelsson tagit time-out..somnade först halv fyra i morse o vaknade efter nio...så jag e seg som kristidens glycerinkakor idag... Har tillbringat någon timme i horisontalläge med ett par bra böcker nu på eftermiddagen..



             

En serie böcker som utspelas i Norge i början på 1900-talet o där man får följa en släkt genom den unga Julies ögon.. Böckerna skildrar  Julies tonårstid vidare hur hon kämpar som ung mamma på makens släktgård o i den sista boken skildras nazi-ockupationen av Norge o hur den påverkar Julies familj..


     
Anne -Karin Eldstad som skrivit böckerna har oxå skrivit böckerna om folket på Innhaug som finns som en samlingsvolym

                                 


Nu när jag ändå e inne på böcker så undrar jag om fler än jag tycker om boken Kärlek för frusna hjärtan av LaVyrle Spencer?? Har ni inte läst den så gör det..det e den mest fullständiga bok jag läst..andlöst vackert skriven.. Den handlar om Ellen den unga änkan..den utstötta särlingen som efter sin mans tragiska död annonserar efter en äkta man..annonsen läses av Will en nyligen frigiven straffånge..o resten får ni faktiskt läsa..låter oerhört banalt men inte en rad i den här boken e banal..läs den

Morning Glory by LaVyrle Spencer Boken heter Morning Glory på originalspråket o utgavs 1994


Postat av: Amanda

Publicerad 2009-07-13 19:54:02

Jag är nu bara stolt. Ilskan har lagt sig. :o)

Blev bara så besviken över tävlingen. Man ska ju ta kort på antal steg man tagit på kvällen och då min nollställde sig kan det bli svårt. :oP

Men men...imorgon har jag fått låna karlns mobiltelefon med inbyggd stegräknare istället. Hoppas det funkar bättre.

Postat av: Kashaya

Publicerad 2009-07-13 21:27:53

Låter mysigt att bara ta det lugnt och läsa.=)

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-07-13 23:39:40

På det här stället hinner man inte sova.. man ska äta o dricka mest hela tiden. Den ena dagen värre än den andra. Idag en lång stund ute på sjön, men ingen fiskelycka. Men mat fick vi ändå det kan jag lova!! Kort får komma imorgon.

Postat av: ROBIN - MODE - VARDAG - FOTO.

Publicerad 2009-07-13 23:58:26

Hej du! Vem vill inte vara med och tävla om veckans blogg? =)

Pris: Du får en hel veckas länkning från min blogg!

Gör steg för steg här: http://robinjjohansson.blogg.se/2009/july/utkast-du-skriver.html



Ha det bra! =)

/ http://robinjjohansson.blogg.se

Postat av: Livsstilsbruden

Publicerad 2009-07-14 11:16:28

Jag har hört att den författaren ska vara bra, speciellt av äldre. Kanske borde läsa en bok. Va så länge sen jag läste annat än typ "genomgång av alla våra fetter" eller "muskeln i arbete"...



Ja visst såg de charmigt ut. Det ser man nu på deras barnbarnsbarn som har fått min lilla ruta hehe. Hon är 90 år snart och står fortfarande i trädgården. Så får man hoppas att man blir!

Postat av: Livsstilsbruden

Publicerad 2009-07-14 11:16:28

Jag har hört att den författaren ska vara bra, speciellt av äldre. Kanske borde läsa en bok. Va så länge sen jag läste annat än typ "genomgång av alla våra fetter" eller "muskeln i arbete"...



Ja visst såg de charmigt ut. Det ser man nu på deras barnbarnsbarn som har fått min lilla ruta hehe. Hon är 90 år snart och står fortfarande i trädgården. Så får man hoppas att man blir!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej