Oooooooooppppss engelsson blev visst arg!!!!!????

Publicerad 2009-07-15 10:18:48 i Allmänt,

Häromdagen så brast det för engelsson..då hamnade en lapp upp på skåpdörren ovanför diskhon...   hrmmm vi hade ätit middag o den eviga frågan uppstod..vem tur e det o diska..valet föll på minstingen Micko..o när engelsson tjatat o tjatat o påpekat ett antal ggr så tittade jag till på diskbänken o förstod med ens varför ungen drog benen efter sig..det var inte en disk utan tre som smygit sig upp i diskhon..  Så då kände engelsson demonerna komma över sig..med alla dessa massa människor som engelsson familj består av så hade ingen känt sig manad att  diska på hela dagen..  Jag ställde mig att diska undan det värsta o medan jag diskade så blev jag argare o argare o till slut så blev jag JÄTTEARRRGGGHHH o det resulterade alltså i denna lapp..

                                       


Nästa morgon möter jag en mycket sval Issa i köket som tittar sådär tonårssnorkigt på sin  mamma o konstaterar torrt..    Det var en trevlig lapp du satt upp i köket!!!! engelsson kände sig genast manad att försvara sig o replikerade blixtsnabbt att just när lappen skrevs så kände hon sig precis så trevlig..mycket nöjd med sitt svar så sätter sig engelsson ner för o avnjuta morronkaffet ...då dyker minstungen upp o levererar dödsstöten..med ett mycket förebrående småleende säger hon..Mamma......DU SVOR 


Postat av: Christa

Publicerad 2009-07-15 12:02:02

HHahha vilken morgon du har haft då! Ska jag också sätta upp en sån lapp??? Det skulle behövas här med kan jag säga. Ja du rosorna var så vackra att jag ville köpa hem också! MEN nu blev det inte så. Jag har fått så mycket utav min vän så jag bara var tvungen att slå på lite större! Hon vart så glad! VEM skulle inte bli det. hihih Dessa rosor är mina favoriter samt vita. röda går ju om dom är från gubben hihi. Ha en bra dag! kram

Postat av: Kashaya

Publicerad 2009-07-15 13:04:10

Ja, hade nog blivit ordentligt panikslagen om den där insekten satt sig på mig. Det där otäcka sprötet har något att göra med att det är en äggläggare. Anväder det till att placera sin ägg där de vill ha dem..=(



Vilken morgon du fick.;-)

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-07-15 13:48:04

känner igen det där med disk som breder ut sig. Men igår när vi kom hem ska erkännas att det var klininskt rent på diskbänken o även dammsugat!! Herrugud mamma sa dottern, fattar du vad Troja fäller har fått dammsuga varje dag... Exaktimente, precis det jag försökt förklara varför dammsugaren är ett måste. Kanske en lärdom som slank in i bara farten "farmor" nickar belåtet.. men yppade inte; vad var det jag sagt...

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-07-15 14:01:21

Förstår att du svor.

Det är välgörande med ilska.

Bara synd att söta, förnumstiga barn kan vända sådant mot en.



Söt historia iaf.



/A

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-07-15 15:21:29

Tjena! Ibland är det på sin plats med en svordom tycker jag! Nyss t.ex när jag skar mig i fingret...

Innan diskmaskinen kom in i mitt hus förra året var det tydligen en oskriven lag att disken var min...! Nu "diskar" sambon oftast...?!



Tyvärr har vi fått sorg i vårt hus...sambons unga morbror somnade in idag...kanske dröjer innan jag bloggar igen.

Kramen!

Ragnvi

Postat av: christina

Publicerad 2009-07-15 17:00:37

Hihi jasså du kan bli så arger , ja disk kan va ett trätoämne. Hoppas din nattsömn blir god idag Kramkram /STINA

Postat av: kristina

Publicerad 2009-07-15 17:04:47

Haha, små barn vet de med:)



Kul, de säger så mycket roligt...



Kram

Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-15 17:32:05

Sv:Jag har ju förstärkt dem med light elegance gele. Den är ganska så bra och stark, annars så skulle jag oxå bryta av mina hela tiden.

Nej men hon hade ju frågat via kommentar.. Min kompis som oxå gör naglar, fastän hon har liten inkomst, känner oxå att hon måste försvara sig konstant.

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-07-15 19:12:52

Hej igen o tack för dina rara ord hos mig!

Jag glömde förra gången jag var hit...du har så rätt så ang. de gula blommorna, smörbollar heter dom!

Kramen igen!

Ragnvi

Postat av: tulipano

Publicerad 2009-07-15 21:20:42

Haha.. Men enligt Text-TV så mår man bättre om man svär lite ibland..;) Känns "gött" ibland att riktigt påpeka nåt med en riktig svordom..:) Och vi är ju inte mer än människor ju.. Sköt om dig. /Patrik

Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-16 08:52:30

=)

ARga lappen kan man säga...men ibland måste man kanske ta i för att de ska gå in i knoppen på de andra...

Postat av: Cina

Publicerad 2009-07-16 10:55:09

Ja men ibland bara..... Vad gör man? Tänk att dem som man älskar mest kan få en så infernaliskt arg!!?? Ibland behöver man ta i! Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej