Söndagar e så bra att ha

Publicerad 2009-07-05 09:42:41 i Allmänt,

 engelsson tycker mycket, mycket om söndagar..då kan man låta dagen puttra fram i sakta mak o bara vara.   Ladda batterier o umgås med familjen...  
  
Så söndagssmart har engelsson dock inte alltid varit..det har funnits en tid där jag upplevt söndagar som oerhört stressande de har varit en startsträcka inför måndagen..dagen då allt, allt skulle fixas inför den kommande veckan.... 
 
  Nu har jag lärt mig att ordna med sånt på fredagar..tvätt o städning o planering inför nästa vecka ska vara undanstökat på fredag eftermiddag så att engelsson kan göra fredag.. 





                                        

Denna söndagen säger dessutom kroppen ifrån å det bestämdaste...den har jobbat hårt dagen innan o kräver sin vilodag..o nu e det så att e det någon som engelsson lyssnar snällt på så e det kroppen sin..  

O utan att vara ett dugg religiös av sig så helgar engelsson vilodagen..jamenvisst..ha en goer söndag alla..nu startar jag  en film o myser med sambon..   



                                    


Postat av: Amanda

Publicerad 2009-07-05 09:50:03

Jo visst hade det behövts några rejäla åskskurar för att rensa luften lite. Vi har haft tre dagar nu med åska och sol om artannat men det är fortfarande klibbigt. :o)

Fast lite mera syre i luften nu så det är skönt.



Hoppas ni har en fin helg!

Kram

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-07-05 10:02:20

Ja kanske det för då har vi några timmar på oss eftersom vi måste åka ut så tidigt om vi vill åka med SL trafiken och slippa betala för att ta sig ut till Arlanda.

Postat av: MISSEXTRA

Publicerad 2009-07-05 10:11:29

Ha en bra söndag!:)

Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-05 10:17:32

Sv: Ja ibland behövs det lite glitter i tillvaron haha. Men det där var ju en roligare sak än att bara stoppa in en bild på förorten där jag bor.. Tack. Är så trött bara.. Ha en bra söndag

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-07-05 10:21:14

Det är till att var morgonpigg, vi har inte mer än kommit ur bingen.. snart väntar frukost på altanen, hör mannen dona i köket medan jag smet hit.. Idag ska vara ideell o hjälpa en kompis sköta kaffeservering, så glad att det är svalare. Mycket regn o åska igår.

Postat av: JOSEFINE

Publicerad 2009-07-05 10:33:39

godmorgon :D

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-07-05 11:03:42

Vad skönt att göra söndagarna "fria" på det sättet! Ha en fin mysdag. :)



Jag ställde förresten upp i en tävling på Veckorevyns sommarturné där man kan vinna en dator. Det skulle vara kul om du röstade på mig! (klicka på snäckan till höger om bilden, tar bara en sekund)

http://www.asusnordic.com/summertour/?p=338

Skicka gärna en kommentar tillbaka, så att jag kan tacka!



Kram//Hanna

Postat av: Ida

Publicerad 2009-07-05 11:07:30

Tack detsamma! =)

ja rökt fisk har en speciell doft ... minns den också sen jag var liten.

vad mysig söndag du verkar ha! =) själv ska jag jobba.

kram

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-07-05 11:58:03

Tack, det är många som säger det nu för tiden. =)

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-07-05 12:24:53

Du ser ut att ha det himla gott i hängmattan ;o)kliv inte ur den, för då kommer Tant Brun och tar platsen direkt...man ska vara rädd om vilodagen religiös eller inte så SKA den vara helig..jodå

Ha nu en skön sån

Kram Bibban

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-07-05 12:27:54

Nu kanske det blir dubbelt, men jag tar om det igen ifall att...

Du ser ut att ha det väldans skönt i hängmattan..kliv inte ur för då kommer Tant Brun och tar platsen direkt. Man ska vara rädd om vilodagar..religiös eller inte.

Så ha nu en skön sån

Kram Bibban

Postat av: Christa

Publicerad 2009-07-05 13:06:36

Tjena mors. Är inte snabbt här igen. Ja det där tofflan stickar nog många hhihi. Måste variera mig lite nu. Ha det bra vi hörs mera. KRAM

Postat av: Carin

Publicerad 2009-07-05 13:59:56

Jag njuter som bara den, det e helt underbart her. Jo det vart ca 3000 kr dyrare, trist.

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-07-05 16:06:43

Här är det oxå en riktig slappar dag, förutom en och annan vända till tvättmaskinen.



Ice Age var toppen, jag älskar Sid sengångaren som lyckas trassla till det för sig hela tiden.

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-07-05 20:16:11

Åå vad härligt de ser ut när han liggeer i hängmattan kram

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-07-05 20:16:13

Åå vad härligt de ser ut när han liggeer i hängmattan kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej