Bullfest, bullfest hela dan..

Publicerad 2009-06-13 20:39:26 i Allmänt,

Idag äntligen så blev bullbaket av..bulldoften har svept in engelsson o  resten av familjen i en kokong av hemtrevnad o mys..det började med en bulldeg o gick vidare via två rulltårtor till en omg muffins..så när det var dax för kvällsmat så trodde väl ingen att de skulle orka äta..käre sambon o svärsonen däremot, som har varit på fisketur,  var rejält hungriga vid hemkonsten o de måste smittat oss andra för maten slank ner*S* 


                                                                              

               Ja det har varit en riktig mysig dag, gråvädret till trots..lite blomsteromsorg har engelsson oxå hunnit med..planterat ut ringblommor runt päronträdet..ska bli så fint när de blommor på sensommaren. Det växer sakta i trädgården..allt liksom saktar ner farten nu när sommaren kommit av sig...vi får hoppas, hoppas på varmare väder nu  




                                                                                         


Postat av: bettan

Publicerad 2009-06-13 20:43:52

både bullarna och muffinsen var jättegoda

Postat av: engelsson

Publicerad 2009-06-13 20:44:45

O imorgon ska du få fika på rulltårtan oxå..den ligger i kylen o gonar till sigL

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-13 21:33:30

Ja ska bli kul att se hennes min imorgon när hon få stå i centrum inför alla. hihihi. Mmmmm bullar har du bakat, när är kaffet klart hahha. kram Christa

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-06-13 21:57:33

Bullarna ser görans goa ut..ska försöka få till ett bullebak när jag blir ledig på tisdag..kommer sommaren så kommer fika ute i solen med nybakade bullar..jominsann

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-06-13 22:24:15

Tack för det hembakta....alltid gott och då särskilt när man inte kan själv....:)

Postat av: Maria

Publicerad 2009-06-13 23:04:03

Gud så underbart gott!! Nybakta bullar och kall mjölk! När slinker du förbi på fika imorgon?? :)

Visst är det underbart att ha en Fröken Fransson men hon är min!! Jag kan kanske diskutera delad vårdnad med henne. :)

Kram!!

Postat av: justidag

Publicerad 2009-06-13 23:20:43

Hejsan. Tack för dina besök i dina härliga kommentarer dom värmer.



Kanelbullar slår det mesta, men med kall o,boy, hur gott som helst.



Hmm väcker lite minnen, jag bakade alltid när jag var gift, alla barnen på vår gård älskade mina stooora kanelbullar, varma nybakta med saft el o,boy på gården, min fd bakar aldrig så detta är borta.



Jag tog med mig detta till en krog jag drev, jag bakade dessa bullar till dom som kom o åt dagens rätt, :-D , kunde inte sluta med det för faktiskt kom folk o åt för att få en varm nybakad bulle med kaffe eft maten.



En kille som jobbade på bank skulle på älg jakt o han frågade én servitris om hon inte kunde fixa bullar som räckte till hela älgjakten. :-D, självklart fixade vi det.



Tyvär försvinner detta hembakta o husmanskost mer o mer, jätte tråkigt, vi får kämpa för att föra denna kunskap vidare.



Kramar

Postat av: Maria

Publicerad 2009-06-13 23:27:56

Hmmm, ska fundera på saken och återkommer i ärendet. Att dela med sig till 50% är en rätt stor omställning - finns även risk för grav separationsångest. ;)

Vår deal är annars you scratch my back I scratch yours.... Kanske kan vara nåt?

Nu ylar mannen från tv:n - ska gå och hantera...

Hörs snarast igen! :)



Kram och tjing!

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-06-13 23:40:42

Hejsan

Ja tyvärr... jag förbannar ofta denna jä..la sjukdom. Det här vädret gör inte värken bättre heller.

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-06-14 00:23:48

Jag får säga, tack det samma. Din blogg är himla trevlig.=)



Jodå, det går att göra saft på svartvinbärsbladen.=D Funderar på att göra en laddning till. Måste köpa lite fler flaskor bara.

En liten sak jag kommer ändra på i nästa sats är att dra ner sockermängden en smula. Den blev väldigt söt.

Jag var rädd en stund vid provsmaket att tänderna skulle fly ur munnen pga sockerchock. ;-)



/Jenny

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-14 02:51:41

Tjo o tjim plockepinn!! Himla goda såg bullarna ut!! Tackar och bockar/niger för de fina orden om mina barn!! Väntar med spänning på nästa kommentar!! Din blogg får mig ofta på väldigt gott humör och det tackar jag för!!! Om jag åker till min väninna i blekinge så kanske Engelsson får bjuda Lagnevikskan på kaffe!!! Stora kramar från Linda

Postat av: Fingerfärdig

Publicerad 2009-06-14 07:30:04

Ooooooooo, så gott det ser ut. Jag tycker det är bra, om det stannar av lite, för högsommarblommorna står redan i full blom. Det kanske inte finns kvar några till midsommarstången.

Postat av: Christa

Publicerad 2009-06-14 08:34:38

Hyvä tietää ett kahvi on aina valmista hihi. Nej jag har inte gjort tårtan själv utan lånat bilden via google. Önskar att man kunde göra en sån. Hoppas du inte regnat bort. Ha en fin söndag. kram Christa

Postat av: Christa

Publicerad 2009-06-14 08:37:03

Hahha vore bra om man läste ordentligt jag trodde du menade hello kitty tårtan. JA alltså första priset, den virkade tårtan har jag gjort. Vet inte om du varit inne i min bloggbutik där ser du mina bakverk. Du klickar på den första bilden på högra columnen så kommer du till bloggbutiken. Haha Lotten är registrerad. Kram

Postat av: Hanneles promenader

Publicerad 2009-06-14 09:38:08

Låter ju mums, hur trevligt som helst.

Gillar du Göteborg, hittar du bilder i min promenadblogg.

Postat av: Hönsflocken

Publicerad 2009-06-15 17:29:42

Härliga bullar!



SV: Oh vilken fin kommentar! Roligt att du gillar vår blogg, vi gör vårt bästa även om det inte uppdateras så tätt som det borde. Det låter jättesorgligt med minkangrepp, kanske kommer det passa med höns för dig igen någon gång i framtiden, i så fall ser jag fram emot att läsa om det ;)



//F

Kommentera inlägget här
Publiceras ej