engelsson filosoferar

Publicerad 2009-06-14 10:46:21 i Allmänt,

Nu när jag vaknade till ännnu en blåsig dag o öppnade datorn så möttes jag av era hälsningar..det värmer i hjärtat ska ni veta.  Jag sitter o funderar på det här med mänskliga möten..för visst är det så även i bloggvärlden..man möter människor som påverkar en olika mycket o på olika sätt..  Då tänker jag bakåt genom livet på alla de människor jag kännt o  på hur de påverkat mig.  Vissa har bara passerat förbi snabbt o utan att lämna mycket efter sig, andra sitter i som varma minnen eller hårda taggar. Men det som utmärker de flesta e att de lämnats kvar utefter livets stig. Jag har vandrat vidare men de står kvar utefter min livsvandring eller? Nej naturligtvis har de vandrat vidare på egna stigar. Bara i mitt minne står de kvar där jag lämnade dem. Därför blir ofta möten med gamla vänner så konstigt obekväma..för man känner inte igen varandra mer.  

  Tänk vad de e många, livsvandringarna som korsar varandra. De bildar ett möte människor emellan, ändrar ett liv, påverkar på oväntade, oanade sätt för att sedan skiljas o söka sig vidare  åt varsitt håll. Människor träffar varandra, vandrar ibland på samma stig, skuldra mot skuldra hand i hand ett stycke, ibland livet ut.  Ibland bär vi den andra människan ett stycke men ibland så plågar vi den vi vandrar ihop med. Sticker med elakheter o hårda ord, petar med onda tankar mentalt den andra hårt i sidan .  Ja livet e ingen lätt plats..jag tänker på vissa av er vars bloggar jag följer..speciellt en förtvivlad pappa som kämpar om sina barn.. Jag tycker han har en fantastisk förmåga att just ta vara på sina vänner o vet att greppa tag i positiva saker i nuet..så har det säkert inte varit under hela resan..men den förmågan har troligen hållit honom upprätt när det blåst som värst..    

  Nu blev engelsson hemskt filosofisk en stund..men det får ni stå ut med..ha en bra dag alla vänner nya som gamla..


                              


Postat av: Emily

Publicerad 2009-06-14 11:02:20

Gud vad mysigt för dig att bli plastmormor!! Grattis. Hur gammal är din plastdotter och hur långt är det kvar??



kram

Postat av: Tussen

Publicerad 2009-06-14 11:05:29

Skicka dej med en stor kram

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-14 11:07:36

Hej på dig!! Jag har läst den bloggen om den pappan... Han verkar vara väldigt starkt. Jag hoppas verkligen att det går bra för honom!! Man får faktiskt bli filosofisk ibland.. Tack för inbjudan... Kramar från Linda

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-06-14 11:12:43

Härligt filosofisk du är!! Varför heter det så egentligen, menar med fisk i slutet...konstigt det ser ut när man skriver det...hmmm jag kan ju oxå bli filosofisk ibland...trots att jag är allergisk mot FISK...ha ha ha ha

Postat av: nina

Publicerad 2009-06-14 14:53:54

sv; ja det var lite jobbigt med dessa påhopp

Postat av: Kashaya

Publicerad 2009-06-14 17:14:07

Haha okey.=) Det är säkert ingen dum gissning.

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-06-14 18:03:22

För mig får du väldigt gärna vara filosofisk. Det du säger är så viktigt och väldigt tänkvärt.Vänner är lätträknade..kompisar kan man ha i hundratal..men när det gäller... står bara dom riktiga vännerna kvar.

STORA ´kramen till dig från mig

Bibban

Postat av: Emily

Publicerad 2009-06-14 19:57:14

åh så mysigt! Kan förstå att du inte kan hålla dig från att köpa små kläder.. Jag känner likdant inför både min dotter och min syster dotter och den som komma skall :)

Ja du, här konstant öser det ner :(

kram

Postat av: Christa

Publicerad 2009-06-15 09:37:12

Hej! Ja nu är det då måndag igen och allt är som vanligt, stress, stress. Mailet var så kul att få. Jaha då får du kika in i butiken, finns inte mycket där just nu men det kommer när jag får mera tid. Hoppas dagen blir bra för dig! Vi hörs, måste svara på alla 20 kommentarer som strömmat in puh. Kram CHrista

Postat av: Emily

Publicerad 2009-06-15 09:37:56

hihi.. du jag vet bara hur jag var och det skrämmer mig lite haha. Jag kommer ha de riktigt kämpigt i Englas tonår kan jag tro ;)

Postat av: nina

Publicerad 2009-06-15 14:19:14

sv, vaaa jag kan inte se någon reklam på inläggen.. vad konstigt ska kika på det

Postat av: "..det är jag, Patrik.."

Publicerad 2009-06-15 23:49:39

Ciao.. Det är just dom mötena som är så förbannat kul..att få en inblick i en annans liv och dela det en stund..på både gott och ont.. För mig är det som grädden på moset, nånting utöver det grundläggande.. Jag kan njuta av att bara stå i en "korsning" och bara titta och reflektera över de som passerar. ..och Nej!..finns inte en chans jag gått på den toan..fruktansvärt höjdrädd så antagligen inte hunnit fram till själva toaletten..;) Hade..

Postat av: Livsstilsbruden!

Publicerad 2009-06-16 07:37:17

Det här med möten är så intressant. Att man ibland korsar varandras vägar och påverkar folk. Att folk man inte ens minns har påverkat en på ett eller annat sätt. Och hur någon man träffar en snabbis på stan kan påverka hela ens dag. Ler någon mot mig på stan t.ex. så känner jag mig genast sprudlande glad!



Vill tacka för den fina kommentaren. Behövde verkligen starta dagen på ett sådant underbart sätt! Så tack så mycket :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej