engelsson hamnade på IKEA??????

Publicerad 2009-06-24 20:37:00 i Allmänt,

Hoppsansa sa det så hamnade engelsson på IKEA med stora dotter, käre svärson o älskade barnbarnet. De unga tu skulle in o inhandla nytt soffbord o jag övertalades o följa med..  Nåväl en riktigt trevlig tur blev det..vi travade fjorton varv runt runt i varuhuset, åt god mat i matsalen som rundades av med bakelse..hrrrm o kaffe. Inhandlade värmeljus åt Bettan, nya  grytvantar o kökshanddukar, en blå filt till balkongen o annat smått o gott..  Zac var på strålande humör o valde ut en blå hiskelig,  grymt grinande, mjukishaj..så var hans dag fulländad.


Så min ta det lugnt o sitta o mysa på balkongen-dag regnade inne men jag blev ordentligt kompenserad av dotter o svärson..de köpte en hängmatta åt mig..en 140 cm bred, underbar hängmatta som de har nån fantasi om att jag ska ligga o koppla av i????   engelsson e inte lika övertygad..hrrrmm,  jag hyser nämligen oxå en fantasi ang den hängmattan, nämligen att jag kommer o braka i marken..men ja just det ett brak.. Jag har dock lovat o prova den..men det kommer jag garanterat o göra när resten av kollektivet sover sött..neeee kusin o Bettan,  ingen ide ni ordnar vakthållning för o inte missa detta evenemang..ni kommer garanterat o missa det..... 
   


                                                         
                                         
                                                         


Postat av: bettan

Publicerad 2009-06-24 20:54:28

kommer att kika ut när du minst anar

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-24 22:34:39

hehehe du e la för go du... skulle vilja se dig i den mattan, är den randig?..skulle vilja ha en själv by the way..

Kram Bibban

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-06-24 22:37:22

Ha ha utmanar du mig??...Är ju uppe en hel del på nätterna nu oxå ju...!! Var nu inte en fegis å prova mattan på måndagar!!!!...:)

Postat av: "..det är jag, Patrik.."

Publicerad 2009-06-24 22:45:43

Brukar bli bra bara man vänjer sig..;) /SV: "..städa o hålla undan hela tiden e det som funkar bäst".. Tyvärr fick jag inte grundkursen med städning av mamma.. Kunde hålla ordning när jag var yngre och hade "ork" men sen..:( Springer bara runt och flyttar grejer.. Försökt ha ett schema men sen kommer möten, helgdagar osv..ja allt överhuvudtaget som kan bryta en rutin och orkar inte stå emot. Så nu har jag "sorterat" mitt liv ordentligt så snart tror jag faktiskt att jag kan "styra" upp allt..:) /PS Tippade 2-0 till USA..den du..:) DS /Patrik

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-24 22:49:48

sv; tack så mycket..ha det bra=)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-25 10:07:16

Haha... Har hört att hängmattor ska vara väldig avkopplande!! Men vete katten om jag skulle klara att ligga i en.. Men jag önskar dig en trevlig provliggning!! Kram på dig gumman!! /Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej