Familjen har snart sommarlov

Publicerad 2009-06-10 18:55:14 i Allmänt,

  Den ena tonårsälsklingen gick på sommarlov idag o den andra på fredag..så engelsson känner hur frihetens timma slår...ska bli så skönt o slippa tjata o gnata o slita o dra i dem ..de stackars små liven ser naturligtvis oxå fram emot o vara fria o lata o slöa..   


                    


I sommar ska jag damma av min gamla cykel o ge mig ut på småvägar har jag nästan bestämt..ska bara övertala kusin o följa med..två tanter på vift med kaffekannan i cykelkorgen o vind i håret..så underbart det hade varit..jag som inte cyklat på en miljon år....nå vad säger du kusin..du kan betrakta detta som en utmaning..... 




                                                                                                  

                                


Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-06-10 19:05:23

Då får du allt leta upp en gammal cykel på loppis till mig oxå...:)

Postat av: engelsson

Publicerad 2009-06-10 19:13:39

Finns i garaget juL

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-10 20:05:54

Det låter riktigt skoj tycker jag... Önskar jag kunde följa med.. Älskar att cykla! Tack för alla snälla kommentarer!! Var bor en Engelsson??

Många kramar från Linda

Postat av: emily

Publicerad 2009-06-10 20:41:03

åh så härligt för er alla med sommarlov.. kan bara tänka mig hur det blir med engla när hon kommer upp i tonåren.. hua!

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-06-10 22:51:13

Vilken härlig Tant bild..

Precis som jag känner mig:)

Visst är det härligt att slippa tjata ..men ack så många ungar hemma!

Blir liksom fler i detta hus...

Alla ska jämnt vara här ...hmmm

Jag får nog cykla på många fria vägar i sommar .

Vi kan cykla längs hela Göta kanal där jag bor !Såååå härligt!

En dag när vi gjorde det flög MÄNGDER av fjärilar upp längs hela vägen såååååå vackert ...

Som en dröm :)

Kom att tänka på det när jag såg cykeln o fjärilen du hade på bilden .

Kram Jenny

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-06-11 00:35:18

Låter som en bra plan



Kommer gärna med på en runda!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-11 02:11:20

Hej gumman!! Det var jag som tittade in.. Jag har en väninna i Blekinge, närmare bestämt i Karlshamn!! Kram kram

Postat av: Speja

Publicerad 2009-06-11 09:38:21

Det låter som härliga sommarplaner! Ni måste skaffa er sådanda där fina hattar att ha på er också. Så att ni gör bilden komplett, liksom:)

Postat av: ♥ Tina ♥

Publicerad 2009-06-11 09:48:44

Fin blogg :D

Postat av: Cina

Publicerad 2009-06-11 10:25:04

Mmmmm. Sommarlov! Är det INGEN annan mamma än jag som bävar litegranna?????

Cykla låter trevligt! Med kaffekorg, sol i blick och vind i hår! Och hatt! Nu blev JAG sugen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej