Miss Marple

Publicerad 2009-06-17 21:49:50 i Allmänt,

 Någon mer än engelsson o kära sambon som följer Miss Marple på fyran varje onsdag?? O vem av alla tanter som spelat miss Marple genom åren har gjort det bäst? Sambons favorit e Geraldine McEwan o jag gillar Angela Lansbury..även om hon e bäst i  serien Murder she  wrote.  Julia Mc Kenzie spelar rollen i denna omgång av serien o gör det rätt bra.   Geraldine, sambons favorit som spelade Marple i den omg som visades för ett tag sedan gjorde det oxå bra..en riktigt plirande finurlig Jane Marple.  På bilden ovan syns Joan Hickson som miss Marple.

            Här syns Geraldine McEwan ,Angela Lansbury  Margareth Rutherford samt Julia McKenzie, fyra väldigt olika Miss Marple


Postat av: Jossan

Publicerad 2009-06-17 23:06:14

Förmodar att ni ska äta de på fre, och jag jobbar hela helgen sen tror jag inte att jag är i ofm förens fredagen efter :/

Men tack ändå!!

Postat av: "..det är jag, Patrik.."

Publicerad 2009-06-18 00:36:26

Såg nu också att kommentarer visas mycke snyggare.. Blir nog denna mall.. Och känns som att mörk-blå och -brun passar, och tillsammans med svart tror jag det blir bra. Kan tyvärr inte hjälpa dig med länkar o sånt..hoppas själv att jag "lär mig med tiden".. Naivt antagligen..;) Tack för kommentarerna, om vi två tycker det är bra så är det säkert det..:) Hade..

Postat av: biggan

Publicerad 2009-06-18 06:27:42

det har jag missat, såg den alltid förr när den gick. jätte bra serie, ha en super bra midsommar du med kram biggan

Postat av: "..det är jag, Patrik.."

Publicerad 2009-06-18 09:31:59

Ang. citat: För män har det alltid funits, men lite.. Kvinnans frigörelse "från mannen" har istället blivit en HÅRD "tävling" kvinnor emellan.. Förhoppningsvis ett mellanstadium till att kunna vara frigjord OCH kvinna.. /Patrik

Postat av: Livsstilsbruden!

Publicerad 2009-06-18 09:37:00

Jag försöker att inte sitta vid tv:n med än 1 timme per dag, såvida jag inte ska se en film. Är så lätt att man fastnar!



Hoppas du får en bra dag!

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-06-18 09:50:01

Aldrig sett serien men hört mycket om den!



Njut ni!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-18 14:48:04

Dessvärre har jag missat Miss Marple!! snyftar

men den kommer säkert fler ggr! Är Liam-ledig nu fram till 16.45. sen kommer han tbx för att stanna över natten!! Kramar från Linda

Postat av: Robin Janne Hood

Publicerad 2009-06-19 12:56:56

Hej,

har följt allt om Christie - i alla år. För mig är klart den genuina M. Rutherford, men modern4t sett är den enda rätta den första - Hickson. Den nya har jag spelat in, men har ännu ej sett - verkar se ok ut. Eftersom jag läst alla böcker i stort sett av Agatha anser jag den bild som stämmer med min är Hickson så det får bli så. Du har skrivit så mycket hos mig, tack, så jag lägger en länk hos mig. Ha en fin helg! Hooden ;)

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-06-19 13:44:28

Jag håller nog med Pekka...:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej