God måndag på er....

Publicerad 2009-11-23 12:54:36 i Allmänt,

hälsar engelsson från sitt soffhörn..ja jag e mer eller mindre förpassad dit idag då min rygg lämnat in sin avskedsansökan..den vill inte vara med mer..nej minsann vill den det..o utan den så e engelsson inte så rörlig nej..
Ute regnar det lite smått..tillvaron e grå..o inomhus så ropar adventsstädningen enträget på engelsson..men det får nog skjutas fram nu e jag rädd..  Grrrr så frustrerande det e o vara så skör i kroppen..inget kan man planera o allt måste gå i smärtans takt..
Men igår så var vi iväg en runda i allafall..bara en tur till den lilla gröna sjön..som var allt annat än grön igår..grått i alla möjliga nyanser talar vi om här..men vackert det med..
Blommade gjorde det fortfarande..
Det småduggade konstant så efter bara ett par minuter så fick vi ge oss o fara hem igen...inte så roligt att trava runt i regn med kameran..o blöt om fötterna blev jag oxå*S*
Hemma på gården så tog jag bild på ett gammalt nät vi haft över jordgubbslandet..det hade fångat upp droppar så fint...
ila lite
Det e så härligt att ha alla mina foton o gå in i sådana här dagar då jag inte orkar någonting..en stor skatt att ösa ur..hoppas ni alla har en riktigt bra dag idag..jag ska trava runt hos er lite senare idag..nu måste jag vila en stund..kram


Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-11-23 14:40:56

Men snälla du...du ska ha på dig dina fina stövlar när det regnar ju...:) Kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-11-23 16:09:36

Själv tittade jag länge på min advent/julpyntskista men insåg att det inte var jag som skulle göra några försök att lyfta ner tung Tv´n.. Jobbigt med dumma ryggar, vet precis hur det är! Kram

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-11-23 18:07:26

Det är inte alls så dumt att fota det grå.

Det syns ju på dina bilder.

Hoppas din rygg snart blir bättre

kram

Postat av: LapinPimu som längtar hem

Publicerad 2009-11-23 20:41:09

Hej finaste Gumman!!



Ajdå.. inte bra med den där idiotvärken ju..

Lider med dig så.... vet ju hur det kan kännas.



Idag har jag haft besök av Paula..

Det var ju så underbart att få träffa henne igen.

Lika underbart hade det varit att träffa dig också.

Jag längtar verkligen tills vi kan träffas..

Synd att vi har så långt emellan....

Det är ju inte bara att ta bilen och köra iväg en sväng...



Sköt om dig finaste Engelsson!!



Isot Lämpimät halit!!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-11-24 08:13:07

Åååå, stackars stackars dig!! Lider med dig och blir bekymrad. Jag VET hur du har det, tro mig....men jag har ju haft turen att läka ihop tillslut. Jag hoppas att du blir av med det värsta så fort det bara går - har skickat den nyss hemkomna (men resesugna sugen) på uppdrag med en påse gull och en korg med klapp. Hör du det rassla i brevlådan eller i köksfönstret är det nog den.



Tänker på dig i soffan.



KRAM!!

Postat av: Pia

Publicerad 2009-11-24 09:37:16

Hoppas ryggen mår bättre i dag!



Varm kram från mig

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-11-24 14:41:07

Hoppas den onda ryggen ger sig iväg fort som attan. Inget skoj alls med en sådan rygg. Kramar om dig lite försiktigt så kanske lite medmänsklig värme helar, lite grand i alla fall.

Postat av: Christa

Publicerad 2009-11-24 20:53:00

Hej! Oj oj rygg problem??? låter inte bra! Hoppas att det ska gå över fort. Här pyntas det för advent i hem och lokal. Hittade en av mina lådor med pynt efter flytten men det var ju bara en bråkdel i den och dom flesta julgranskulorna sönder snyft!!! Kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej