Sådärja..nu har demonerna

Publicerad 2009-11-02 13:58:05 i Allmänt,

kommit över engelsson oxå minsann..eller ska vi kalla det klimakteriet..  Jag tror jag fick min första försmak av vad som komma ska igår kväll.. Plötsligt av var det i allafall outhärdligt varmt i rummet o arme engelsson höll på o smälta bort..de andra tittar helt oförstående på filtar o strumpor som slits av o seglar genom rummet....o en illröd engelsson som störtat mor svalare nejder..  Jag höll på o få en total härdsmälta o humöret var även det på kokpunkten..  O det säger jag bara att ska det vara på detta jäkla viset så e det nog läge för en madrasserad cell i källaren där min stackars familj kan låsa in mig medan anfallen pågår..naturligtvis en luftkonditionerad sådan utrustad med en stor frys för glass..jamen där kan jag ligga o fördriva tiden o smaska glass o kyla ner   humöret mitt.. Ja huua vad hemskt..vi får hoppas jag får en lika lätt klimakterietid som kära mor o syrrorna..de seglade bara igenom de..
Nå det var värst vad engelsson var deprimerande..idag e det verkligen höst både ute o inne..det e kallt o ruggigt utomhus o lite grått o småtrist rent allmänt tyckr jag.. Det känns lite kulet inomhus oxå..man går o småfryser o huttrar lite..raggsockorna har åkt på o åtminstone engelssons tår e varma o goa o kryllar sig av förtjusning
Idag så har vi plockat mer rönnbär o skall koka gele i eftermiddag.. O i kylen har engelsson ett par färska kycklingar som väntar på o delas o tas tillvara..jag ska koka kycklingfond på skrovet..o till middag ska vi ha grillad kyckling o ris..så jag har lite o pyssla med..
När vi plockat rönnbären så tog jag några steg in i skogen o hittade lite svampar som stod o kråmade sig o ville bli fotograferade..  Ang mina foton så vill jag att  ni ska veta hur oerhört glad o stolt jag e över era fina kommentarer..tack o bock för det..det e roligt att ni tycker om att titta på mina bilder eftersom jag tycker så mycket om att fotografera så känns det bra att kunna förmedla lite av den känslan vidare..


Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-11-02 14:57:02

Ja hu vad kallt det är, hade sotaren här på morgonen så inte tänt i pannan idag. Brukar i och för sig inte behövas mer än på kvällen men idag knatade jag alldeles frivillgt ner till källaren och lyckades på eld i elendet.. Har en ganska ny panna med underförbränning så lite krux är det när man gör det för sällan..Brukar vara mannens jobb på kvällen/alt tidig morgon. När jag ändå höll på tände jag i öppna spisen med ;-D

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-11-02 15:44:23

Ja, jag tror också jag kommit i klimakteriet.

Men jag får bara sådana vallningar ibland.

Kanske beroende på att jag har det så kallt inomhus..vad vet jag.



Humöret mitt..haha...ja det är som vanligt..

Så..jag vet inte..men jag har liksom ingen som jag kan avreagera mig på.

;)



Nåja, nog om detta.

Livets gång etc.

Men vädret..huga..näe..nu får det bli bätting på det.

Kram

Postat av: Christa

Publicerad 2009-11-02 16:02:37

Hej !jaha så det är sånt på gång?? Hoppas din helg varit bra?? här har det varit lugnt. Ha en fin kväll kram

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-11-02 16:59:47

Vilka fina bilder.. Tack för i Lördags kram ha en bra Måndag..Kram igen..

Postat av: Puff som hälsar på Tant Engelsson =)

Publicerad 2009-11-02 19:15:41



Åfasiken...Så man håller på att Tanttas.

Ska pröva: "Hej Tant Engelsson"

"Vill Tant vara vänlig att ta åt sig över berömmet hur underbar hon är,eller var, som tösen Engelsson"

Fast Tanten är nog lika underbar hon =)



Det finns tydligen någonting på Hälsokost som är mycket bra. Kommer inte ihåg vad den heter..

Kanske någon annan vet.. Men dom på Hälsokost vet ju...



Isot Halit!!



Ps! Perässa tullaan =)

Postat av: Christa

Publicerad 2009-11-02 19:43:32

Hej! Kiiitos ystäväni! Ja här lyser flitens lampa just nu i alla fall. Ja just nu mår mamma bra! HON får komma hem igen och mera undersökningar blir det. Suck! Jag har väl åkt på NÖFFNÖFF. NEJ då men fryser, ont i knoppen, hostar lite och Josefin är snuvig och hostar! Ja så så är det här nu. Tack för din omtanke! ISO HALI ♥

Postat av: Annica

Publicerad 2009-11-02 19:44:07

Men fy vad jobbigt det låter! Hoppas verkligen inte att det ska fortsätta så!

Ja småkillarna njöt enormt. Får en känsla ibland att jag är ensam om att pyssla med min son. Jag är ju på dagis och bakar en dag i veckan och det är samma känsla där. Barnen är så förtrollade av att baka och får stora ögon när sonen säger att han "baka jämt" med mamma.. Jag själv tycker att det är ett kul sätt att umgås på. Sen att jag gillar att stoppa det som tillagas i munnen gör det ju inte mindre roligt. Fast jag inte borde...

Ha en skön kväll!

KRAM!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-11-02 21:42:00

Ja de kära gula små rackarna strutade sig vilt ser jag. Har nu lyckats lugna mina franska nerver och kommit hem till min mer väluppfostrade dator som inte (vanligtvis) behöver första hjälpen från någon support som ger blanka fasen i hur mycket tid jag förlorar.

Grrrr....kolla sedan vad skrivardjävulen gjorde så kommer du att åka raka vägen till stora staden med en påse bullar och en burk gelé i högsta hugg....de ska inte intas samtidigt men tillsammans med.



Duuueee....glass botar det mesta och omtanke...och glada tillrop - Jag lovar att göra mitt allra bästa för att hjälpa en trivsam och fantastisk kvinna som du genom vilken värmebölja som helst.



Bamsekram!!

Postat av: Janne Hood

Publicerad 2009-11-02 23:28:23

Hej Engeln!

Dina bilder först - du är en av få som får ihop det som konst, med flera i ett, snyggt och bra jobbat! Sedan kan jag mycket om klimakteriet :) Minns min moders, systers m.fl. på nära håll ;) En märklighet - vid ett tillfälle på knappa trettio fick jag typ sådana besvär, hetta, vallningar m.m. Jag fick äta - av läkare av specifikt syfte - medel mot bröstcancer för damer. Det innehöll något jag mådde uselt av, värre än tre tants ihop tror jag. Varför, säger jag icke ;), test och inget med kvinnlighet att göra :)



Må bäst, sov sött!

Kraam, Hooden

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-11-02 23:48:48

Välkommen i gänget. Mitt började redan när jag var 42. Humöret har jag klarat men det där med vallningarna var ett h-vete. Åt Jättenattljusolja som funkade rätt bra. Men till slut så var jag tvungen att få östrogen. Det åt jag i nästan tio år och slutade för några år sedan. Då trodde jag det var över men jag vallar fortfarande. Fast inte fullt så mycket längre. Men känner mig ofta väldigt ofräsch.



Nu var jag väl extra uppmuntrande....va?....:-)Tyvärr!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-11-03 06:04:46

Tackar för den varma kramen.



Jag har hört att det ska finnas något på hälsokosten som ska lindra vallningarna.

Postat av: biggan

Publicerad 2009-11-03 07:18:17

jag känner igen det där med, så känn dig inte ensam. ja visst är det härligt med bilder, det gillar vi kramar biggan

Postat av: Maria

Publicerad 2009-11-03 07:52:43

Spanar under lugg åt en vilt fnittrande kvinna och morrar;

-Ja men TÄNK på bjöööööörnarna då!!

Men du har rätt man får nog le åt eländet.

Fniss



Ska tillägga att de goa människorna jag jobbar med hade börjat hjälpa till och vika alla dessa papper för utskick i brev.....börjat ana oråd när samma adressat kom upp för 3 gången....Poppis??

Njaaaa.....



Fniss igen



Stor kram till dig!!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-11-03 07:53:00

Spanar under lugg åt en vilt fnittrande kvinna och morrar;

-Ja men TÄNK på bjöööööörnarna då!!

Men du har rätt man får nog le åt eländet.

Fniss



Ska tillägga att de goa människorna jag jobbar med hade börjat hjälpa till och vika alla dessa papper för utskick i brev.....börjat ana oråd när samma adressat kom upp för 3 gången....Poppis??

Njaaaa.....



Fniss igen



Stor kram till dig!!

Postat av: Pia

Publicerad 2009-11-03 08:27:57

God Morgon!



Tack för titten hos mig!



Inte skoj med kliamkteriet..men vi ska väl alla den vägen vandra....hoppas det dröjer för mig för jag är varm redan som det är,så hur ska det bli då?? Huuua..



kram

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-11-03 11:43:05

Men stackar stackars Engelson, vad är en spik i foten jämfört med denna plåga. Du har min fulla förståelse huga vad jobbigt varmt kallt varmt kallt

Kalla avsvalkande kramar får du av mig

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-11-03 11:43:30

Hua kallt ute men du är varm..hoppas det blir bättre annars får du väl ta hjälp av lite hormoner!



Kramen

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-11-03 12:29:07

Välkommen i gänget...:) Vi kan ju gå arm i arm till hälsoboden...de tabletterna hjälper verkligen...JAG vet...:) Kram

Postat av: biggan

Publicerad 2009-11-03 16:53:56

jag längtar till skogen när jag ser dina bilder, kram biggan

Postat av: Boman

Publicerad 2009-11-03 18:44:12

Har lagt en sång till dig på min blogg;-)

Postat av: Ulla

Publicerad 2009-11-04 19:36:37

Jag brukar önska att DEN heta perioden ska börja för det känns som om jag konstant går och fryser...fast det där med humörsvängningar verkar inte sååå roliga för familjen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej