engelsson har varit hos

Publicerad 2009-10-06 20:25:29 i Allmänt,

läkaren o blivit petad o tryckt på o  undersökt efter konstens alla regler..  Det gick bra..tror jag kom ihåg det mesta, utom ett konstigt sår efter en fästing som inte vill läka ihop o som jag tänkt visa upp..  Mitt diskbråck e de ju väldans angelägna o få operera..engelsson däremot e inte alls på samma linje..tycker inte alls om tanken på skalpeller o annat vasst..o det där med o bli sövd..njaaeee.. Nu e det ju inte första gången engelsson har ett diskbråck så jag e ju veteran på det här..har haft diskbråcksprobbs  sen 25 år tillbaka...
Men nu har jag i allafall varit hos läkaren o fått nya recept o diskuterat allt viktigt med henne..fattar inte att man e så jönsigt rädd för o gå dit..men jag e innerligt glad att det e över så det kan ni inte tro..phhuuuuiiii O tack gulliga  fina ni för alla goa kommentarer..de värmde gott när jag klev in på bloggen..
Men nu e jag så trött o har ont så jag väntar med min runda hos er alla tills i morgon..kram


Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-10-06 22:34:11

FÄSTINGBETT...FÄSTINGBETT vad snackar du om...det har du minsann inte sagt nåt till mig om!!!!

Åh herregud...FÄSTINGBETT...är det sant??

Bra iaf att det gick bra hos doktorinnan idag...:) Kram

Postat av: Puff som hoppas dom tog Borreeeeeliaprov?

Publicerad 2009-10-07 06:11:31

Hej finaste du!



Vad bra att det gick bra hos doktorn.

Jag är ju ett sådant hopplöst fall så behöver bara gå till doktorn via telefonen om det skulle vara någonting med ryggen...

Det är någonting visst att gå dit.. så klart man är lite nervig och så... Det hör till.



Sköt om dig finaste du!!



Isot isot Halit!!

Postat av: Puff som läser illa så här arla.

Publicerad 2009-10-07 06:13:39

Ring för bövelen om fästingbettet och be och få ta borreliaprov..



Isot Halit!!

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-10-07 07:28:19

Jag håller med vad gäller fästingen. Har haft borrelia (men vet själv inte när...) Inget att leka med det får INTE bli rött runt större än en krona, eller klia för långt efter eller inte läka.. Hur lnge sen är det den satt där?! Det där med operation el inte känns så olika vilken läkare man får..Hos mig har det inte varit aktuellt, men har bara ett litet tryck på "durasäcken" eller vad de säger. Och klarar mig bra emellan gångerna.. Men vet också de som blivit klart hjälpta av operation. Så lyssna av och lyd de råd du får!!!Kram oss skröppliga emellan ;)

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2009-10-07 08:14:51

Jag är lika knäpp när det gäller läkarbesök....Dit går jag inte för nöjes skull men det är det väl ingen som gör?

Vila ut ordeltligt så du är fit for fight snart!



Kramen

Postat av: Pia

Publicerad 2009-10-07 08:50:12

Kram och styrka från mig//Pia

Postat av: Speja

Publicerad 2009-10-07 09:12:00

Jag har missat att du skulle till doktorn, men det var ju skönt att det gick så bra. Kanske känner du dig lugnare till nästa gång...fast jag vet ju hur det är, nä inte hos doktorn, men hos tandläkaren. Lika nervig varje gång. Men kolla upp fästingbettet för sjutton, så är det också avklarat.

Kram

Speja

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-10-07 09:51:50

Jag håller med om alla som skrivit att du ska kolla upp fästingbettet.

Det bara måste du göra.

Nu!



Är glad att det annars gick bra vid läkarbesöket.

Diskbråck låter okul men jag förstår att du bävar inför operation, det hade jag också gjort.

Fast besvären borde ju bli mindre kanske rentav försvinna?

kram

Postat av: Fingerfärdig

Publicerad 2009-10-07 11:15:13

Läkarbesök är ju lite personliga, så det är ju inte som att gå till affären precis.

Tack för din kommentar. Den gladde mig verkligen. Grävskopan står vid en av de mindre vägarna här i Dalsland. Den bara bad om att få bli fotograferad.

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-10-07 12:51:34

Å man hoppas på inget allvarligt fått av de äckliga krypen!

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-07 15:12:45

Terveee! Kiitos! On ollu pikkuinen vitutus päällä hahha. Ja eller hur! Hur kan sånt hantverk hamna på loppis?? Åh jag är så sur på mig själv att jag inte hann före och ta den andra också! Allt väl med dig???

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-07 15:55:18

Hej gullegumsan! Kul att det gick bra hos doktorn! Hoppas att det inte blir nåt av bettet! Kna vara hiskeligt att dras med har jag hört! Kramar från Linda

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-12 11:14:43

Hallojsan!! Jag är hysteriskt upptagen och viktig just nu så jag läser stora sjok av trevliga inlägg för tillfället, förlåt att jag inte hört av mig försöker se söt ut, blinkar med ögonfransar, trutar med munnen :)

Jag vet PRECIS vad du menar med diskbråck och operation....(har hunnit med 2 svängar á 3st och 2st) bara kryper i kroppen. Turligt nog lyckades jag läka lagom till min operations tid - ett halvår senare typ....

En kollega till mig har dock opererat sig och mår utmärkt....så man undrar ju vad som är bäst.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej