engelsson o käre sambon tog paus från allt vad Halloween heter...

Publicerad 2009-10-31 22:08:44 i Allmänt,

o for till skogs.. Nu har den mesta färgprakten rasslat ner från träden o i morse så vaknade även vi till en frostvit värld..engelsson tassade såklart ut o tog några bilder
Men på förmiddagen så tinade världen upp o jag o sambon tog en runda med bilen
Det var klart o vackert ute..en dovt blå himmel o en generös sol som flödade över skogen..engelsson såg en liten sjö skymta mellan träden o där stannade vi till..
O till engelsson förtjusning växte där tranbär..
Fader Höst hade målar asplöven så här vackra
engelsson vadade ut till sin gamle vän..den såg ömklig ut i det kalla vattnet..  jag klappade om den  o tog några foton o bad den stå ut..o inte sjunka.... nej inte sjunka
Det e lite vemodigt sorgesamt att åka runt på våra kära välkända skogsvägar nu..mycket av färgprakten e som sagt borta..den rev frosten med sig i natt..o ömkligt kala, med löven rasslande runt rötterna, står träden o ser snopet på varann...
Vi steg ur bilen på flera stycken favoritställen o gick runt o andades kristallklar skogsluft..gick stilla på mossiga stigar o bara fanns till en stund...  Svamparna hade frosten inte rått på....de stod trotsiga kvar i mossan
Ja fortfarande hittade engelsson fina motiv i sökaren..men snart lär motiven ändra karaktär när allt vissnar bort av kylan..då e det slut med macrofotograferandet tror jag..ja vi får väl se vad för motiv som står på tur..lite spännande..
Nu ikväll  var det dax att åka ut på kyrkogården o tända ljus på gravarna..vi har ju långt ifrån alla våra älskade bortgångna här i närheten..så för dem så tänder vi i minneslunden..  Det var hjärteknipande vackert att se alla ljusen..det e en fin högtid Allahelgona..
Nu ska jag ta o göra kväll o vila lite..det har varit en lång dag..vi har umgåtts intensivt hela familjen..ätit gott o haft det bra..nu har lugnet lägrat sig här hemma o engelsson börjar gå ner i varv..ha en bra kväll alla


Postat av: Puff som alltid blir glad av att komma hit.

Publicerad 2009-10-31 22:30:34

Så vackra bilder gumman.. Du är duktig du!!



Vad bra att du har haft en bra dag..

Våran dag har varit OK den med.

Var och handlade på eftermiddagen med Hanna o Marcus med mig.

När vi kom in så började Hanna plocka i Purjolök och Morötter i vagnen..

"Vad gör du Hanna?" frågade jag.

"Hanna hungrig ska ha Korvsoppa" Haha

Japp då bidde det korvsoppa till kvällsmat =)

Hon vet precis vad man ska ha i soppan..

Hon är ju så duktig min tös!! =)



Nu sitter tre av ungarna och kikar på tv och äter Chips ... morötter och dipp...

Själv så passar jag på att kolla här på nätet..

Datorn har varit upptagen av Johannes hela dagen.



Ha en underbara fortsättning på eran kväll!!



Isot.. Vielä ISOIMMAT.. Valtavan ISOT halit sinulle!!

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-10-31 22:41:37

Hej vännen!

Det var ett tag sedan jag skickade en liten kommentar till dig, fy skäms på mig (dask på fingrarna). Jag måste ju bara säga att du tar så otroligt fina kort.Har du testad att fotografera människor?



Just nu är jag hemma hos mamsen och tar det lugnt, men ska åka hem igen i morgon. Ville bara kika in och säga hej =) Kram

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-10-31 23:13:49

Jaha =) det måste vara bra bilder då =) med tanke på de bilderna som du tar på naturen =) Jag har alltid drömt om att bli fotograferad, att få fina bilder som man är nöjd med =) Och jag har alltid drömt om att ha den förmågan ATT fotografera =) Idag har jag inte gjort så mycket, sitter upe med mamsen, men kryper snart ner i sängen då jag ska hem i morgon igen =) Borta bra men hemma bäst, kort sagt =) Har du haft en fin kväll? Kram

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-10-31 23:33:08

Det låter som att du har haft en underbar dag! Mamma och jag skulle till graven, men det blev tyvärr inte så, kom annat emellan. Drömmar kommer i uppfyllelse en vacker dag ska du se =) Sömnig jag känner mig, men jag kan inte somna..Kram

Postat av: Annica

Publicerad 2009-11-01 00:14:24

Vad fint du skrev om din pappa! Jag är glad att jag satte igång din minneskavalkad. För nu fick jag ju läsa om dina minnen!

Vackra bilder. Speciellt de första tre där frosten hade smyckat naturen.

Jag hoppas att du haft en skön dag och att morgondagen får ge dig massor med kraft och energi.

KRAM!

Postat av: Annica

Publicerad 2009-11-01 00:28:36

Jag glömde lite.. Får skylla på den sena timmen. ;-)

Kan tyvärr inte ta åt mig äran för fotot. Det var Stefan som tog den. Med sin mobil! Men den blev riktigt bra ändå.

KRAM!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-11-01 10:41:05

november redan fattar inte vad tiden tar vägen. Har haft en sån lugn skön helg. Förutom Moltasbesök har vi hunnit med graven, lite ute, mannen har brännt skräp ute o jag brännt skivor inne ;-D

Postat av: Anniepie

Publicerad 2009-11-01 11:18:09

Oj, vilka otroligt fina bilder! :O Du måste ju vara proffsfotograf eller något? :) verkligen jätte fina! :D Kram!

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-11-01 12:55:07

God efter middag Tack för i går..Vilka fina bilder du har satt in.. kram på er..Trevlig söndag..

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-11-01 14:52:07

Så underbart vackert det är med den där första skira frosten. Nästan som om någon pudrat socker över världen.

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-11-01 15:47:26

Men ååååååå jag vet inte vad jag ska säga, det är ju obeskrivbart..frostiga underbara härliga hälsningar från Bibban

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-11-01 18:00:23

Men hej! Och tack tack för alla goa rader hos mig! Finner liksom inte orden!!

Som du vet älskar jag dina foton, otroligt vackra!!

Och läser dina fina rader om din far....så vackert!



Jag har idag kommit hem från sjukan...blev inlagd i torsdags, stopp i tarmarna. Mår inge vidare, kanske kommer ett inläggg sen!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Hannele på Hisingen

Publicerad 2009-11-01 19:35:43

Vackert, som tavlor.

Postat av: Pia

Publicerad 2009-11-02 08:26:23

UNDERBARA BILDER! Som alltid! Du borde göra en fotobok!



Ha en fin måndag,kram

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-11-02 08:40:21

Underbart vackra bilder, igen!!

Du är otroligt duktig fotograf.

Postat av: Maria

Publicerad 2009-11-02 08:48:12

Allt ser ut som det är frostat med socker....lite mysigt det med. Det kommer säkerligen att bli en ny spännande värld tillsammans med dig när vintern kommer. Isiga blå toner, snökristaller....krispigt vitt - Ser jag fram emot.

Hå hå hå....vankas det tjusiga foton till brudparet kommer jag att gulla våldsamt!! :))



Måste också passa på att berömma dig för din hjärtevärmande text om din pappa....jag kom genast att tänka på min älskade morfar som var en stor man i mitt liv.



Stor kram till dig!!



PS. Jag måste få hoa i buskarna lite....för kuslighetens skull. :)

Postat av: Speja

Publicerad 2009-11-02 10:01:39

Säkert har alla i föregående inlägg sagt det, men jag kan inte låta bli: vilka läckra bilder. Det är en njutning att få ta del av.

Kram

Speja

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-11-02 13:08:41

Du lyckas alltid ta fasta på det vackraste!



Fint

Kommentera inlägget här
Publiceras ej