engelsson var till skogs idag

Publicerad 2009-10-04 19:46:12 i Allmänt,

o hamnade i en riktig John Bauerskog..mossan hade mjukt bäddat  över varenda kvadratcentimeter mark, varsamt stoppat om varenda sten o stubbe med sitt mjuka täcke..  Ur detta mjuka gröna stack tallarna upp o bredde sitt tak över alltihop..
Där på den mjuka mossmattan o med tallarna susande över sig traskade engelsson runt o spanade efter vättar o småknytt...efter Tuvstarr o Vill Vallareman o jättar o troll för finns de nånstans i världen så borde det vara här..ja alldeles säkert var de oxå där..gömde sig fnissande bakom mossiga stenar o kikade nyfiket på människobarnet som förirrat sig in i deras värld
Men inte visade de sig fast engelsson tyckte sig höra ett svagt fniss precis bakom sig o något som kilade iväg fort fort mellan träden..
Nå nästa gång kanske jag e snabb nog..kanske


Postat av: Onneksi et löytänyt PIKKU UKKOJA...=)

Publicerad 2009-10-05 00:46:09



Nu blir det Loppsoffan!



Du! Behöver inte säga det va? Blir ju så tjatigt ju..Haha



Men...



GUUUD så underbara bilder.. igen!

Vilka vackra färger...Underbart ju!!



Hyvät yöt!!



Isot Halit!

Postat av: Speja

Publicerad 2009-10-05 08:58:45

Älskar sådana skogar, smålandsjänta som jag är. Underbart att smyga runt och kanske, kanske - om man har tur - se skuggan av ett litet trollväsen.

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-10-05 09:12:26

Vackert vi har Kolmårds skogarna där jag bor och precis så där ser det ut här också :)

Så vackert det är .

Jag laddar gärna mina batterier i skogen .

Kram Jenny

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-10-05 11:56:19

Så himla vackert! Man blir lycklig över att vi har så mycket fri natur som man kan vandra i och ladda batterierna.

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-10-05 12:31:16

Underbara skogsbilder! Jag var också på en tretimmarstur i skogen igår. Underbart att bara gå där och njuta av lugnet. ^^

Postat av: kaxi

Publicerad 2009-10-05 13:46:31

WOW, vilka snygga bilder med ljuset.

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-10-05 13:47:18

Jag slipper ju ge mig ut i min skog räcker att titta på dina bilder.. Jag har ett "äkta" trollberg i min skog får se om jag kunde få till lite bilder en gång.. Idag var det skönt bara jobba 4 timmar

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-10-05 14:46:43

wow!

Väldigt vackra bilder.

Man drömmer sig bort..långt bort i sagornas värld.

Tack för att du visar oss dina fina alster.

kram

Postat av: christina

Publicerad 2009-10-05 15:43:31

Ah så otroligt fina bilder du tatt , ja man ser trollen o knytten springa omkring Ha en fin kväll Kramisar /STINA

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-05 15:51:43

Hhahaha jag må vara lite galen!!! MEN SÅÅÅÅÅ galen är jag inte hahah! Hoppas dagen din varit bra! jag har haft en fin dag med en del lyckad shopping. Jag är så nöjd! Vad har du pysslat med?? Kram

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-06 08:01:08

Jag älskar Bauers sagor och bilder ända sedan jag var ett litet "m". :)



Du får photoshopa in en liten Tuvstarr där någonstans....för det är absolut rätt omgivning - att hon sen inte kan sitta still som vid tjärnen är ju faktiskt inte ditt fel.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej