engelssons boktips

Publicerad 2009-10-14 09:32:25 i Allmänt,

Det finns en bok som jag skulle vilja köpa en miljon ex av o bara skänka till alla o envar..det  e en hjärtevärmande bok, en klok bok, en tankeväckande bok, en varm bok fylld av kärlek..  Kärleken till ett barn..en liten underbar flicka som heter Hanna......ett litet mirakel..
MMomsl-Tryggare
Boken heter Tryggare kan ingen vara o e skriven av Sirpa Hotti..Hannas mamma..   Hanna, prinsessan Hanna, föddes med ett svårt hjärtfel samt en extra kromosom..en kromosom som gör Hanna speciell..en liten varm o glad unge som bejakar livet  o bekräftar människorna runt sig..  Att hon har Downs syndrom, ja det e något hon har när vi kommer ihåg det, som Sirpa själv säger..
Läs boken mina vänner..läs den


Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-10-14 09:41:15

Den boken lät intressant.

Ska genast leta upp den.

kram

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-14 10:51:57

Det är väldigt, väldigt ömsesidigt kära vän, jag är SÅ fantastiskt glad att vi hittade varandra här ute i bloggdjungeln. Vem vet, det kanske blir live någongång i framtiden....istället för den ohyggligt långa väntan på Arlanda kanske. :)



Har hittills varit lyckligt ovetande om skorpsnapparen....ska genast införskaffa läskiga bullar och gräddiga skapelser!! Här kommer....som tack för hjälpen...@@@@@@@....ett gäng bullar till dig i soffan.



Och duueee....jag är så glad när du svarar, men ibland tillåter inte livet allt man vill hinna och orka - jag lovar att vänta tålmodigt.

Eeehhh....eller tålmodigt och tålmodigt, jag lär väl nöta ner golvet i mitt travande men jag finns där!!



Kramen

Postat av: Hannele

Publicerad 2009-10-14 11:43:16

Låter som en trevlig bok.

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-14 12:10:28

Hej goaste Engelsson! Den måste jag läsa... Är helt såld på verklighetsbaserade böcker... Får nog bli en tripp till biblioteket efter jobbet imorrn... Ha en toppendag!! Kramar från Linda

Postat av: Puff som har liksom lite svårt att se just nu för alla tårar...

Publicerad 2009-10-14 14:47:25

Tack finaste goaste Engelsson!



Isot lämpimät jag rakkat halit sinulle!!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-10-14 15:58:45

Har jobbat med handikappade en tid, har vänner med "speciella barn" så det ligger mig varmt om hjärtat. Ska nog försöka hitta den, tack för tipset.

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-14 16:26:28

Hej och mera har jag i huvudet idag! Jag tror att jag kommer att gå in i väggen nu! Orkar inte mera av detta förbannade samhälle! Får människor bollas så här?? Tack för din kram! Jag tror jag tar en bloggpaus! har ingen inspiration eller så just nu kram christa

Postat av: Mormormu

Publicerad 2009-10-26 14:59:05

Tack för tipset! Lägger den genast till listan som ska läsas!!!



(du, du gör väl något mer av dina vackra foton? Skickar in dem till tävlingar, tidskrifter etc?! De är ju underbara!!!!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej