Först vill jag passa på att önska att ni alla ska....

Publicerad 2009-10-29 18:53:40 i Allmänt,

O sen tänkte jag ta er på promenad till en blekingsk bokskog..  Det e så vackert ute i skogen just nu mina vänner..så det rispar en i hjärtat.. Löven faller i drivor o ligger i prasslande högar överallt..  Bokarna har antagit en djupt brunröd färg nu precis när de släpper sina löv..  Idag sken solen varmt o vackert över engelsson o käre sambon där vi travade genom skogen...det gnistrade o glimmade i spindelnät  o daggdroppar
Någon som vet vad det e för bär..växte på ett taggigt litet träd
En bit in efter en liten stig så hittade engelsson en liten glänta med lärkträn..o å en gren så hade en liten klase rönnbär, eller kanske e det oxel, hakat fast..det blev en härlig bild..det mörkt röda mot lärkträdets gula
Så nu e det redan fredag imorgon..o vart tog denna veckan vägen undrar engelsson smått yrvaket..den bara försvann..o jag som skulle hunnit med så mycket..  Men i morgon ska jag baka o dona lite med ungarna..vi gjorde en kolachokladkladdkaka idag som fick vara i ugnen lite längre så den mesta kladdigheten försvann..den blir godare så..imorgon blir det lite hiskeliga Halloweenmuffins o lite småkakor..
Nu önskar jag er en fin torsdagskväll o ska kika runt lite på rea bloggar..har varit lite dålig på det..


Postat av: Annica

Publicerad 2009-10-29 20:24:31

Men åh! Hur gör du? Redigerar du dom på något sätt? Jag har stora problem med att få till det där lilla extra i närbilder.

Ja nu på äldre dar har mina minnen från barndomen kommit tillbaka. Har förträngt mycket. Men nu ploppar de upp som svampar i skogen. Så idag grät jag som en galning så maken undrade hur det var fatt. Men det var så mycket lyckotårar. Att jag faktiskt hade minnen! Det är en underbar känsla. Då känns inte sorgen lika stor.

KRAM!!!

Postat av: Annica

Publicerad 2009-10-29 20:56:03

Photoshop är svårt även utan fibro! ;-) Fast... De misstänker ju att jag har fått det så då kan jag ju skylla på den och slippa känna att jag är för dum för att förstå! Ha ha ha!

Ja dina collage är jättefina! Jag får komma på kurs hos dig!

Förstår vad du menar med de minnen som manhelst vill glömma. När min barndom "försvann" så var det tyvärr så att de jobbiga minnena fanns kvar lite. Idag försöker jag att inte tänka så mycket på dom. Men helt och håller kan man ju inte få bort dom

Hoppas att du i alla fall har fler bra minnen än jobbiga.

KRAM!

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-29 21:25:56

hej hihi ja kanske det ja!! Ingen dum idé!! Åh jag har haft så mycket idag så jag har inte hunnit med att hälsa på er goa vänner! OCH imorgon!!! Blir det ännu mera! DÅ ska vi till stugan o börja fixa våra stoooora projekt! ha en fin kväll vännen kram. DU du ska bli en fotograf, du är ju för attans proffs ju!! HALI

Postat av: Annica

Publicerad 2009-10-29 21:36:45

Fy fan! Jag lider med dig. Jag fick foglossning när jag blev gravid med sonen. Det vill inte bli bra... Och tydligen så har detta triggat igång fibro. Enligt läkaren är detta inte helt ovanligt.

Jag är i det skedet nu med FK att de vill ha ut mig att arbetspröva. De har ingen förståelse alls för min situation. Det känns som de liksom aldrig stött på en människa med värk. Jobbade som tågvärdinna innan så det arbetet är ju bara att glömma. Men jag har jobbat på kontor tidigare så det vill de att jag ska testa. Jag försöker förklara för dem hur mina problem är: Jag kan sitta still i max 30 minuter. Jag kan stå 10 - 15 minuter. Jag kan gå. Men det är fruktansvärt jobbigt. Måste hela tiden har kryckor. Kan inte stå mer än nån minut utan stöd. MÅSTE vila liggandes flera gånger per dag. När jag reser mig från liggande eller sittande ställning så låser sig mitt bäcken. Det låter som ett pistolskott. Detta är smärtsamt. 8-9 på skalan. Ofta kan jag inte hålla tyst utan skriker rakt ut. Detta måste jag "låsa upp" genom att försiktigt röra mig fram och tillbaka med små rörelser. Efter det är jag rejält smärtpåverkad. De tycker då att man enkelt kan lösa detta med ett höj och sänkbart bord.....

Att jag måste utsätta kroppen för själva rörelsen flera gånger i timmen och få dessa låsningar, lösa upp dom, smärtan som är för jävlig, det skiter de fullständigt i. Själv undrar jag. Hur ska jag mitt i allt detta kunna utföra en arbetsuppgift på ett bra sätt?

Nu har jag i alla fall fått dom att inse att starta med en arbetstid på 50% inte kommer att funka. 10% är nog en bättre utgångspunkt....



Jag ber om ursäkt att jag nu skrivit en halv bok...

Kan säga att jag avundas dig inte! Det är en cirkus att gå igenom allt detta. De här nya reglerna som kommer efter nyår. Dom själva vet ju inte hur de reglerna ska se ut. Hur ska de då kunna lägga upp en plan för en? Nä. Vi sjuka är tydligen inte värda ett dugg längre.

KRAM!

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-29 21:45:29

tack ja passar väl till en liten sessa hihi! MEN vad är det jag läser här!!! JAG måste läsa hela ditt inlägg!! Återkommer! kram

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-29 21:47:05

KOLACHOKLADKLADDKAKA??? hihihi ??? låter underbart men har aldrig provat! DU vet choklad och ja hahaha vi är bästa vänner ! Därför stannade jag till som mot en vägg hahah kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-10-29 21:51:01

Det där hjärtat tillverkade jag ute i skogen, med en stomme av ihoptryckt aluminiumfolie. sen mossa och en tunn grön ståltråd som jag virade kors o tvärs SAMTIDIGT som jag hade en galen hund som hellre ville ha igång mig o leka. hon ömsom försökte bita i hjärtat ömsom tryckte upp sin söndriga blöta boll mellan benen. Det var en syn vill jag lova!! Men ett hjärta blev det

Postat av: Speja

Publicerad 2009-10-29 22:17:08

Vilka ljuvliga bilder. Du är duktig du! Och chokladkolakaka - det låter nästan för bra för att vara sant. Kola, choklad, kaka...mums.

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-10-29 22:30:52

Nej du...inte fan (ursäkta) ringde de...:(



Moooahhhhaaaa akta dig så jag inte kommer med kusligheter till dig imorgon...jalla jalla...hahahaha



Kram

Postat av: Gunilla

Publicerad 2009-10-30 02:02:57

Hej, det var ett tag sen,

Hoppas att allt är bra med dig?

Nu är det en natt som vanligt som man kan inte sova,

visa nätter kan man somna om och visa kan man ej.Vi får träffas snart igen det var ett tag sen. *r arbetslös igen....Kram

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-30 06:55:13

ÅÅÅÅ MAAAJ GAAAAD! Min goa vän, nu har du verkligen lyckats - Underbara, fantastiska, otroliga bilder!! Sitter och bara drunknar i dem!



Tack också för att du drog slöjan från mina ögon - Självklart har du ju avslöjat honom....skorpsnattaren!! Ska slita upp fönstret och skälla ordentligt vid nästa tillfälle.



Ha nu en underbart ryslig, kuslig och härlig Halloween....hör du någon som tasslar bland löven i trädgården och väser "Oooaaaaw ooooaaaaw ooaaa oaaa..." så är det mest troligt jag - som kommit för soffmys och gelé.

Släpp i så fall genast in mig innan jag färgat katten blå, vänt trädgårds stolarna upp och ner och hämtat över grannens trädgårdstomte.... ;)



Rysligt stor kram!!

Postat av: Ulla

Publicerad 2009-10-30 07:37:22

Näst efter våren är hösten min favoritårstid...och det bara för dess färger. Ha en go bakardag!

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2009-10-30 08:07:02

Så vacker att man blir tårögd....men du är ju en mästare på att fota!

Allt väl hoppas jag...Ha det spökligt värre!

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-10-30 09:04:37

Ohh vilka ljuvliga vackra höstbilder..jättefint!



Men nu längtar jag efter palmer, sol&bad. Kram på dig

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-10-30 10:58:39

Såg du jag hade en utmaning till dig om en fråge- quiz...? Bara att kopiera lägga över o ändra till dina svar...om du nu har tid o lust någon gång -helt frivilligt förstås! Kram o ha en bra dag

Postat av: paloma

Publicerad 2009-10-30 12:50:55

Oh sådana härliga höst bilder! Önskar dig med en underbar haloween! KRAM

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-10-30 14:32:46

Åh, vilka underbara höstbilder!

Tyvärr vet jag inte vad bäret kan vara för något.

Eller..kan det vara någon slags nypon månntro?

Eftersom busken nu var taggig.

Men..jag vet inte.



Ha en bra helg.

Kram

Postat av: Annica

Publicerad 2009-10-30 16:50:51

Det låter som du lever i ett litet helvete du med! Jag slipper diskbråcken i alla fall.

Hoppas du får en skön helg!

KRAM!

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-10-30 20:50:06

Iltaa Engelsson!



Finfina bilder som alltid:)



Ha en trevlig Allahelgonahelg!



Kram Jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej