Hösten sprakar utanför o engelsson

Publicerad 2009-10-07 15:42:50 i Allmänt,

längtar efter en skogspromenad.. Idag har vi dock inte varit ute..ryggen värker o livet går lite på sparlåga för tillfället..  engelsson har kickat in en låg växel o puttrar fram i lite lagoma fart..  Går här o funderar på en eventuell ryggoperation..vi pratar inte rotfyllning nu utan de ska karva i ryggraden på mig..  O i ärlighetens namn så e jag inte alls pigg på det.. Det e ju inte så  att ryggvärk o smärtor e något nytt i mitt liv.. har  ju överallt jämt..o diskbråck har jag haft sen jag väntade mitt första barn..  Jo så jag har o fundera på..
Har ringt ang fästingbettet o kan gå till distriktsköterskan o visa upp det..tror inte det e så farligt egentligen..men fästingar e lömska små kryp.. Vi har ju gott om fästingar i Blekinge o jag brukar få plocka bort ett tjugotal varje säsong.. Från hunden tror jag vi plockade bort hundratals varje år..han är en riktig fästingmagnet den gode Spike..som för övrigt huserar på Gotland med lillhussen sin... O enligt sista rapporteringen så har han acklimatiserat sig så till den milda grad att han numera skäller på gotländska..VAUFF VAUVFF
Våran Spike medan han fortfarande var blekingebo..
Neee nu ska jag upp i köket o fortsätta med mitt..har bakat bröd idag..baguetter med surdeg..ett himla pyssel men det blir otroligt gott bröd...tack Cicki för tipset...
.


Postat av: Annica

Publicerad 2009-10-07 17:22:23

Nu som först svarar jag. Har varit i viloläge ett par dagar...

Vad underbart skönt med en medmänniska som vet hur det är att leva med konstant värk! Tack för att du lämnade en kommentar hos mig precis när jag som mest behövde den!

Vad skönt att du har en bra läkare. Min har lite svårt att förstå hur fogarna fortfarande kan göra ont drygt fem år efter förlossningen. Som tur är har jag mina röntgenplåtar som visar hur det står till. Utan dem tror jag ingen skulle ha trott mig.

Läste ditt inlägg när du inte kunde sova och tog en macka med ingefärs-chili-skinka. Det lät ju supergott!! Är det något som går att köpa i affären? I så fall av vilket märke?

Förstår din känsla inför operation. Det är inte kul när de ska skära i en. Speciellt inte i ryggen.

Hoppas att det löser sig!

Massa styrkekramar från mig!!!

KRAM!!!

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-10-07 17:39:37

oh, vad vacker han är Spike!! Min man reagerade direkt över namnet.. du vet han som är Lundell fan... Kram

Postat av: bettan

Publicerad 2009-10-07 18:51:33

min älskade hund saknar honom jättemycket

Postat av: Katta

Publicerad 2009-10-07 21:15:29

Jag gjorde en sådan operation 2005 tror jag det var.Bandet som snörper åt magsäcken sitter fast i en dosa som är fastsatt på bröstkorgen. Den finns där för att lättare kunna fylla på eller avlägsna kokssaltslösning som kan snörpa åt eller lossa på bandet vilket kan göra passagen för mat trängre eller större.Är du säker på att hon har gjort en gastric banding då och inte en gastric bypass? Kram

Postat av: Revolverbritta

Publicerad 2009-10-07 21:40:37

Operation förstår jag inte är något man längtar efter men,,,,det kanske är det mest nödvändiga?

Här har det varit ovanligt lite fästingar tycker jag. Tror inte jag tagit en fästing sedan i början på juli på kissemiss. Hoppas du får sova gott och ha mindre ont i morgon! Skönt att Spike trivs!

Kram.

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-10-08 00:02:24

Usch vad jobbigt du har det med din rygg. Min ryggvärk går i alla fall att vila bort över natten. Den är ju mer en trötthetsvärk, eller vad jag ska kalla den för. Jag förstår att du inte vill att de ska karva i ryggen på dig. Det skulle inte jag heller vilja. Jag har ju skador på kotorna så det har diskuterats. Men mina skador sitter högt upp, C3 och C4 är skadade.



Gud så sugen jag blev på baguetterna. Jag har så fullt i frysen just nu så jag måste ligga lågt med bakandet ett tag. Men de är för himla goa de där baguetterna. Vill du testa ett mörkt surdegsbröd så gjorde jag ett för ett tag sedan. Också Johans recept. Det var med valnötter och en massa annat smarrigt. Sååå himla gott.

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-10-09 07:53:14

God morgon väldigt goa och fina bilder du har lagt in ja då var de fredag.. snart Lördag haha,, ha en bra fredag på er kramar i massor..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej