Vissa människor..

Publicerad 2009-10-11 21:21:29 i Allmänt,

kommer som ett mörker över en..som en molnbank av dysterhet rullar de över ens tillvaro...

Varför låter man sig påverkas...engelsson tränar o tränar på att säga ifrån..på att sätta gränser..på att backa ur jobbiga situationer o på att helst inte hamna i sånt överhuvudtaget..
Jag försöker leva mitt liv på ett sådant vis att jag o de mina i första hand ska ha det bra...men ibland så hamnar jag i en malström av händelser som någon annan vevat igång..  O sådana situationer har en tendens att hämta kraft ur själva skeendet..att rulla o rulla vidare o byggas på o bli mer o mer infekterat o negativt laddat  ju längre de pågår..
O sånt klarar inte engelsson av..inte ett dugg klarar jag av det längre..
O inte förstår jag det heller..jag förstår inte varför det ska var så svårt med vissa människor..vari består vinsten i att förmörka andras tillvaro..
O när engelsson inte förstår så har hon ett gnagande behov  av  att vilja försöka förstå..o då hamnar jag i ett tillstånd då jag desperat försöker reda ut jobbigheter o försöka se allas sida av saken..o vara så odrägligt förstående o klok som  självaste konung Salomo....men nån Salomo e engelsson inte...ne minsann..utan jag kör bara slut på mig själv till ingen nytta..
Så nu tänker engelsson lägga sig i hårdträning för o lära sig att hålla tassarna borta från andras igångvevade vansinnigheter..sånt får rulla på utan engelsson i fortsättningen
Helgen har varit vilsam o skön..o jag e varm i hjärtat av era kommentar o kommer att gå en bloggrunda hos er i morgon..för nu ska engelsson försöka koncentrera sig på den magnifike Hercule Poirots äventyr..kram


Postat av: Fingerfärdig

Publicerad 2009-10-11 23:56:11

Så klokt att hålla eneritjuvarna stången. Hoppas att Du lyckas. Sov så gott.

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-10-12 02:17:24

Det är en svår konst att lära sig säga nej. Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-12 03:35:00

Jobbigt sånt där är... Jag har oxå väldigt svårt att säga nej... Men jag försöker att inte säga ja alltför ofta!! Jag hoppas iaf att du har det bra och att du känner dig pigg o utvilad imorron.. Stora, varma kramar från Linda

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-10-12 06:16:42

Här har du en till som alltid får höra "du är så snäll"Men man orkar inte alltid vara snäll, man skulle behöva bli lite kaxigare ibland...Hoppas det är bättre idag

Kram Bibban

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-10-12 09:08:08

Tänk om alla kunde fått den där empatiska förmågan då skulle det inte vara så många tråkigheter här i världen. Men inte ens en Engelson kan rätta till såna som inte vill se sin egen delaktighet. De lär sig nog aldrig. Kramar

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-12 11:31:20

Helt rätt tänkt min vän slösa inte tid på såna som inte förtjänar det och som det inte gör någon skillnad på....det är inte för att vara elak utan bara för att det är sånt slöseri. Nej, tiden slösas på och med människor som gör att du växer tillbaka och sen är man i en positiv spiral - Taaadaaa!!



För att också bidra till träningen att inte hamna i de situationerna börjar jag här delkurs 1:12 med dig.



Säg efter mig:



-N



-Nnnn



-Nnnnn



-Nnnnneee



-Nnnnneeeeiiii



(du kanske börjar ana var det är på väg...) ;)



-NEEEEIIIJJJJEEEEE!!



-Nejjie, nejjie, nejjie, NEJ!!



-Det spelar ingen roll hur mycket tid, energi och ork jag lägger ner på att försöka lyssna, förstå och förändra det blir ingen skillnad. Jag kan fortsätta lyssna men kommer inte att lägga ner mer energi på att engagera mig i detta.



SÅ - upprepa vid behov.



KRAM

Postat av: Speja

Publicerad 2009-10-12 11:51:06

Sån´t ska man inte lägga tid och möda på. Men det är så svårt, jag vet. Fattar inte heller de människor som verkar ha som drivkraft att förminska, förmörka eller förstöra för andra. Hoppas dina ambitioner håller!

Kram

Speja

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-10-12 12:30:22

Jo du...det finns en del såna människor!! Tyvärr!! Men VI ska nog lära oss säga NEJ...:)

Kramen

Postat av: A

Publicerad 2009-10-13 09:53:09

Hej,jag är ny här i blogg världen....hittade hit av en slump men blev fast!

Du skriver så bra och berör mig!!



Kram A

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-10-13 10:13:52

Sådana människor som nedvärderar, förstör, bryter ned och är allmänt obehagliga ska man inte ödsla sin tid och kraft på.



Det är svårt som tusan, jag vet det.

Jag har svårt för att bara negligera sådan men..man måste ju.

Man måste försöka lyssna till de personer som ger en kraft och stöd.



Suck..

Synd att man inte bara på stört kan programmera om sig så att man struntar i allt som är tråkigt.

Isåfall skulle många mår bra mycket bättre.

Inklusive jag.



Hoppas du får en bra dag idag.

Kram

/A

Postat av: Cina

Publicerad 2009-10-13 10:19:35

Åh. Dessa energitjyvar! Vissa har ju dessutom en förmåga att först väva in en i nätet för att sedan nypa till å det grövsta. Usch och fy! Det är nog en livslång träning att hålla energitjuvar stången.

Och jag håller med Äneelaij. Att det tar sån tid att programmera om sig så att man kan strunta i det. Men det handlar väl också om hur man är som människa. Man ska ju vara snäll.

Hoppas du reser dig snart och kan blåsa bort de där mörka molnen!

Kram

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-13 16:26:05

Hi och ho i stugan - Är hon på bättringsvägen och gladare i sinnet ännu??

Vill ha dig tillbaka - Får sån separationsångest!!

Kära, kära nån....springer runt i cirklar framför bokhyllan och vet inte vad jag ska hitta på. Näh, nu släpper jag ut Jönsson!!



Kraaaaam

Postat av: Christa

Publicerad 2009-10-13 16:52:09

Hej hopp ystävä! Mitä kuuluu?? Åh jag är så dålig på att besöka er alla nu! Skäms Christa! Hur mår du?? inlägget var rätt tungt! YYYÄÄÄK att det ska finnas såna människor! MEN vännen! Ha det bra o sorry att jag är urkass just nu att kommentera och blogga! Funderar på en längre paus! Ha en fin kväll! IIISSSOOOOOOOOOOO HALI

Postat av: Annica

Publicerad 2009-10-13 22:33:10

Vad skönt att du börjar känna dig bättre!

Du gör helt rätt. Fortsätt att träna på att hålla bovarna borta. Du behöver din energi till dig själv och dina kära!

Skickar ett stort fång med styrkekramar!!!!!

Postat av: Boman

Publicerad 2009-10-14 08:31:22

Vissa människor hämtar kraft från oss som inte kan säga NEJ. Öva, öva och öva, det är det enda som hjälper. Kämpar med det själv.

Tur att mobilen kan "råka" bryta samtalet ibland;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej