Allltså!!! vad eeeee det me engelsson..

Publicerad 2009-09-29 18:24:01 i Allmänt,

o den däringa gamla ekan???? Ja säg det säger engelsson med ett litet belåtet leende o iklädd sina nyckelpigestövlar så vadar hon glatt ut o klappar om sin gamle vän igen.. Japp det e en ömsint kärlek jag känner för denne tuffe kämpe..envist flyter den där, tryggt förankrad med sin rostiga gamla kätting o mjukt vaggad av sjön.. O engelsson riktigt hör hur den knirkar förjtust när jag kommer vadande..den sträcker på fören o rätar till de gamla stela borden o för en stund så solar den sig i glansen av min beundran. ..
Sen står engelsson där en god stund o fotograferar den kråmande ekan o berättar för den att på engelsson blogg minsann så har den blivit såå beundrad så de så
Sen ger jag den en sista klapp på fören o hälsar farväl o med ett heligt löfte om att snart återvända så lämnar jag min gamle vän för denna gången..
Vi stegade in i en grönmossiemjuk sagoskog o där  
befann sig  engelsson för en stund i sitt lilleputtrike igen..


Postat av: Hannele på Hisingen

Publicerad 2009-09-29 22:07:01

Otroligt vackra bilder, frågade sonen, vi kollade koderna, siggies.com är den gamla nedräcknaren till jul och annat, man kan inte komma till dom sidorna, synd. Säkert nån som har förstört dem? Nån "farlig" länk är den inte.

Postat av: Janne Hood

Publicerad 2009-09-29 22:19:25

Heeeeeej,

som alltid, levande, härliga naturbilder. Ekan ser ut som historik, en erfaren en.

hälsar - ha det finast!!!

Kraaam

Hooden

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-09-29 22:21:05

Den är sååå härlig den gamla ekan...och såklart jag drar med er till skogs imorgon...fattas bara...:) Kramen

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-09-29 22:55:08

Förstår löftet om att ta dig tillbaka:)

kram jenny

Postat av: Maria

Publicerad 2009-09-30 06:59:36

JÄDRARS!! Påkommen....ställer skamset tillbaka påsen och spanar lite under lugg på ertapparen. :)

Faktiskt så var jag jätteduktig igår - när klådan blev som värst så gick jag till gymet och yogade lite istället.

Väl hemkommen var mannen på plats så den klarade sig - igår i alla fall.



Kärade förövrigt ner mig i Engelssons eka jag med. En sån där charmig pryl med så mycket själ att det blir en personlighet i sig. Klappa och hälsa. :)



KRAMAR - nu tar vi tag i en ny dag.

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-09-30 08:20:35

TACK...

Vi är jättenöjda !

Ha en bra kall brrrr vecka.

Kram Jenny

Postat av: Maria

Publicerad 2009-09-30 08:44:49

Goood morgon!!

Jag älskar din fantasi - Vansinnigt lik min i omfång och utformning tycker jag mig märka. :)



Lovar att försöka sköta mig snyggt säger ängeln på ena axeln....bara klämma liiite säger den lilla djävulen på andra.



Jag vill ju inte förstöra spänningen heller - så jag ska hålla mig - jag lovar!!

Ruskar av den lilla röda varianten av mig själv (med horn) och sparkar in verderbörande i ett hörn. Sitt där till den 12:e!!



KRAM



PS. Har låst in Vanheden och Dynamit Harry i byrån...

Postat av: Pia

Publicerad 2009-09-30 09:19:29

Hej!



Sv på din fråga,jag tror inte att det är så jätte vanligt men vet att det förekommer! Så det är nog tyvärr sant.....Inte roligt då man vet vilket skit det är att ha denna verk,inget man önskar någon.....

Prova att kolla på nätet om det finns flera i hennes ålder så kanske hon kan hitta någon lika sinnad att dela det jobbiga med.

Håll mig gärna uppdaterad så jag får veta hur det går....skickar massor av kärlek och styrka till er kram Pia

Postat av: Katta

Publicerad 2009-09-30 16:13:11

sv:Mm men det blir mer verkligt och folk kan glädjas mer åt min viktminskning än om jag bara smusslar med vikten. Men det tog emot att skriva ut vikten faktiskt. Kram

Postat av: Katta

Publicerad 2009-09-30 16:14:28

sv:Jag har heller aldrig ätit det. Får ta och kolla med viktväktarna hur många pointsvärden denna måltid gör. Tack för receptet.. Kram..

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-10-01 10:33:14

Ååååååh vilka fina bilder!

jag tror jag svimmarav beundran!

Du är verkligen duktig.



Grattis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej