engelsson ramlade in i

Publicerad 2009-09-12 18:33:00 i Allmänt,

en skördefest helt oförhappandes..kära kusin o jag skulle ut på en promenad när vi upptäcker att det ett himla spektakel på byn.. Det var som sagt skördefest..de sålde lokalodlad frukt o grönsaker..hemmalagade marmelader o saft o sylt o nybakt bröd o kakor o  bullar o äppelkakor i långa rader..där fanns hemmatillverkade smycken o cementalster..fina fågelbad o skålar o små hjärtan o stjärnor..allt i cement..vansinnigt välgjorda saker..så vi strosade runt en bra stund o lite marmelad o cementhjärtan o löv fick följa med hem
På tal om skörd så har vi oxå såna bestyr i trädgården..idag gick jag på rövarstråt bland tomatplantorna o fick ihop en nätt liten samling..vildtomaterna e roliga..små små pyttetomater som e som en liten explosion av smak.. Persilja klippte jag ner ett stort knippe av.. Sambons älskade vinrankor har verkligen burit frukt i år..en massa klasar har han på gång..likadant björnbärsrevorna..så det e riktigt kul o skörda*L* lite skördefest varje dag..
Amerikanska blåbär
Smultron
Vildtomat
Djungelgurka..fånigt små gurkor blev det
Bettans spagettipumpor
Vindruvor
Majs som jag fotade på ett fält utanför Osby
Två små skördearbetare*L*


Postat av: LapinPimu som längtar hem nu.....

Publicerad 2009-09-12 19:44:45

Finaste gumman!!

Jättevackra kort som vanligt ju!!

Bidde så sugen på smultron ju... det är ju så gott!!



Fick en liten paus i passandet av huligangänget

Dom kikar på NallePuh =)

Har ju två extra barn här tills i morgon eftermiddag..

Paula och Kjelle var över en stund...

tyvärr bara en liten stund. Dom kom från Götet och körde förbi här.



När ska du köra förbi här? =)



Skivan har du nästa vecka... givetvis har jkag glömt o posta den...

Den ligger här fint förpackad man inte lagd i lådan.

Typiskt mig ju!!



Lämpimät halit!!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-09-12 20:09:06

Härligt när hösten kommer och ens jobb resulterar i lite godsaker. Nu är jag hemma igen, skön kväll på altanen.

Postat av: Maria

Publicerad 2009-09-14 11:59:13

Så mycket smaskigt! Är vildtomater svåra att hålla på med och få och trivas??

Har varit sugen att prova på tomater länge nu. :)

Mina vindruvor är också snart redo att ätas.



Kramen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej