Höstsonater

Publicerad 2009-09-30 18:23:48 i Allmänt,

spelar i engelssons bröst..det var frost ute i morse det går följaktligen inte att  bortse från tidens gång..  Sommaren e oåterkalleligt slut o nu e det höst på riktigt.. Ute i trädgården hade kylan farit illa åt med Bettans spagettipumpor..bladen slokade frosthärjade..  Ett plus i kanten var ju att värmen äntligen kommit igång i huset så nu puttrar det ut värme från elementen..o det känns att det behövs..det har varit så rått o kyligt inomhus ett par dagar nu..
En kortare fototur for vi på idag engelsson, käre sambon samt kusin som äntligen repat sig såpass från sin förkylning att hon orkade kravla sig med..
Här hade vi stannat till vid ett mossig skogsparti o dessa vissnade ormbunkar fann jag där
Denna bedårande pärla till fiskesjö låg så fint mitt i hösten..
En annan liten sjö låg o gömde sig knappt synlig från vägen
Dessa små bär växte vid stränderna..massor av dem..nån som vet vad det e??
E nu rätt säker på att det e tranbär


Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-09-30 18:30:22

Tjusiga höstbilder... nu är det bara vänta o se vem får första SNÖ bilden????

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-09-30 19:26:41

Kan bären vara...rödrundaskivlingsmurklor???...:)

Kramen

Postat av: Christina

Publicerad 2009-09-30 20:00:50

Hej engelsson , du trodde väl ja glömt bort dej o nej då bara vart så mycke hit o dit .

Så vackra bilder du visar . Ja fy nu börjar det bli kallt brr... var 3 minus i morses .

Kramisar /STINA

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-09-30 21:35:33

Moi Engelsson!



Har inte kikat in här hos dig på ett tag! Vilka underbara bilder, vad duktig du är på att fota!!



Har ingen koll på de där bären tyvärr..



Kramis Jenny

Postat av: Mormormu

Publicerad 2009-10-01 00:16:10

Vilka vackra höstbilder!!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-01 09:20:42

Burr....värmde mig på kaffekoppen på väg till jobbet. Nu är det höst på riktigt.

Idag var jag trötter...snoozade om 2 ggr och fick spurta för att hinna till bussen, ska nog unna mig en halvtimmas tupplur när jag kommer hem. :)



Självklart kom jag ihåg att strippa Harry - på sprängmedel alltså. ;)



STORA kramen!!

Postat av: Boman

Publicerad 2009-10-03 01:26:18

Fina bilder, som alltid! Visst är det tranbär du hittat.Ska kolla mitt träsk vid tillfälle också, såg att det var gott om bär där.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej