Söndagkväll

Publicerad 2009-09-27 19:02:21 i Allmänt,

o engelsson varvar ner..det e lugnt o stillsamt i hela kollektivet..äldsta dottern sitter uppe i köket o pluggar inför ett matteprov, mellandottern har rymt till pojkvännen, yngsta dottern sitter o grejar i sitt rum..barnbarnet med fader e hemma hos sig o käre sambon sitter vid sin dator..uppe hos sig så sitter kära kusin med dunderförkylning o kurerar sig stillsamt..Bettan varvar ner  hos sig o Gutte e på rymmen..Jossan klurar med en stickning o engelsson bara sitter o mår bra..
Vi har ju varit hos en god vän idag o hjälpt henne o röja i källarförrådet o det gick riktigt bra.. Men innan det så var vi en runda i skogen o fotograferade lite.. Vädret var mulet men ändå klart..sådär klart som det bara e på hösten..regnet låg på lur när vi for hemifrån men sen så klarnade det upp..
Bilden med spindelnätet blev jag riktigt nöjd med
Harsyran frodades ännu
Här åter en bild jag tycker om..stora bilden
En tistel som nästan såg ut som ett rymdmonster
Lite drömsk stämning
Ja en trevlig fototur var det..prövade lite nya grepp o e nöjd med bilderna..ha en trevlig kväll


Postat av: Pia

Publicerad 2009-09-28 07:45:25

God Måndagsmorgon!



Tittar in och njuter som vanligt av dina ord och din text!



Kram Pia

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-09-28 08:40:12

Mmmm riktigt läckert..ha en härlig dag, kram

Postat av: Maria

Publicerad 2009-09-28 09:36:46

Glaaad måndag på dig trivsammma dam!

Skönt med lite egentid lät det som....filisofera och njuta lite. :)

Jag tänkte det när jag såg spindelväven - Vilken FANTASTISK bild!!!

Nu hade du ju förstått det själv så jag bara klappar berömmande på dig och säger;

- Helt underbar!!

Helgen har annars varit fylld med jobb....känner att jag har lite ont i orken idag.



Annars älskar jag att ställa till det i din fantasi. Kul att träffa på en persom som precis som jag uppenbarligen har lätt för att skapa sig bilder i huvudet. ;) För info så kan jag säga att jag skippade droppvagnen till kaffekokaren. Vi har en såndär fullhög som står på golvet...

Frikopplade istället hjulen, tog fart i korridoren i riktning mot min plats och sedan hoppade jag upp och grenslade kalaset. Skratt

Njaaaa, kanske inte men det gick åt ett par rejäla koppar.

Postat av: Katta

Publicerad 2009-09-28 10:09:17

sv:Om man vill följa mig här så är det bara att följa mig här för att se mina viktminskningssteg, annars så har jag ju min andra blogg kvar samtidigt. Kram

Postat av: Christa

Publicerad 2009-09-28 13:04:57

Hej!Tack för kommentaren men helgen har varit lite full med allt hihih! Ja du har så rätt men den där idén ska få vila ett tag till! OCH du har varit ute och fotat mera ser jag, shit du är kanon bra med kameran! Ha en fin dag

Postat av: Hannele

Publicerad 2009-09-29 08:16:21

Höst är en vacker tid, ibland har man tid att fundera.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej