Tornedalen har engelsson

Publicerad 2009-09-03 21:36:57 i Allmänt,

anlänt till... Övertorneå åkte vi igenom för o komma till den lilla by intill Torne-älv där käre sambons släktgård ligger.. På andra sidan Torneälv ropar Finland på engelsson o i morron ska jag åka över älven o hem..om så bara för en kort stund så vill jag sätta fötterna på finsk mark..
Resan från Gellivare tog en ansenlig tid..för var o varannan kilometer så tjuter engelsson till..sambon tvärnitar lydigt  o jag galopperar ut för o fotografera..hrrmmr jag måtte fått fatt i världens snällaste o tålmodigaste karl..
Här ett urplock på allt jag fotograferade längs vägen
en gammal lada som gud o alla människor glömt
Blötmyr
En äng som inte blivit slagen..kanske den kommer att växa igen nu
Vackra Hirvijärvi..Älgsjön
Mäntyvaara
Så nu ska engelsson krypa upp i soffan o bara vara en stund..ha det gott alla..kram


Postat av: LapinPimu som längtar hem nu.....

Publicerad 2009-09-03 22:15:16

Åhh Gud så vackert... så så Vackert!!



Jag vill hem nu...

Får liksom lite kramp i halsen av dina bilder..

Ja du vet hur det blir ibland..

Man vill bara gråta ju...



Men jag blir också Lycklig och glad av dom..

Av allt det där vackra som finns =)

Dina bilder är ju helt enastående..

Du är ju så duktig!!



Du får ta och Köpa en eller två Pantteriaskar

till mig och skicka dom med postverket ju...

Den är så jäkla god...

Kaffeost är lite väl att skicka med posten...haha



Isot Lämpimät halit sinulle!!

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-09-04 07:57:06

Åh, vilka fina bilder.

Övertorneå har jag varit till många gånger.

Och över till Finland också.

Nu är det visserligen ganska länge sedan jag var i Torneå och Övertorneå, måste vara ca 9 år sedan.



Vad spännande att följa din norrländska resa

:)



Ha det bra däruppe och kör försiktigt

kram

/A

Postat av: Sök och du skall finna

Publicerad 2009-09-04 12:05:40

:) Låter ungefär som min och makens bilresor.



Trevlig Helg!

Postat av: Lasse

Publicerad 2009-09-04 13:32:15

håller med dej,,,du kunde inte hitta en bättre gubbe,,,nu väntar vi bara på ringar o kyrka m,m, hehe...GLÖMM inte renen till mej hehe

Postat av: Nettan-saknaden

Publicerad 2009-09-04 16:15:31

Vilka fina bilder:)



Kramar Nettan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej