engelsson e så glad att vara tebax..

Publicerad 2010-04-18 14:51:46 i Allmänt,

i bloggvärlden..tänk vad jag saknat att blogga..saknat era bloggar era kommentarer er vänskap..  Men varför i himlens namn har jag hållit mig borta då..ja tänk det har engelsson inte en susning om egentligen..plötsligt så stod bara livet stilla det fanns  inget bra o positivt att skriva om.. Nu ska ju en blogg spegla livet..o livet e inte alltid glatt o positivt..det e ju så..men när det jobbiga o negativa dominerar för mycket så e det svårt o balansera en blogg så att den inte blir en enda jämmerlåt ...
Nu har jag landat i tillvaron, hittat en balans där även det positiva, lyckliga har sin plats..   Vi ska flytta i juni..flytta in i en underbar funkisvilla på en lugn o stillsam liten gata..till ett hus där vi kan snickra o måla o tapetsera o förverkliga de miljoner ideer som trängs hos oss.. Till huset hör en trädgård där engelsson verkligen kan rocka loss sina gröna fingrar..jag har en miljon drömmar, gröna drömmar som jag nu kan förverkliga..
Arbetsförmedlingen har jag varit på..o jaha..det var en underlig upplevelse..de har ingen susning om vad de ska ta sig till med mig o  min värk..men likasåförbannat så ska jag vara inskriven där de kommande tre månaderna..underliga äro vår regerings vägar..
Idag har vi grått tråkväder här i Blekinge..inte skymten av nån sol..så några uteaktiviteter e det inte tal om..men engelsson har en massa i källaren o sortera o packa..så sysslolös e jag ju inte ju..så nu ska jag dricka upp mitt kaffe o sätta igång..ha en underbar söndag alla som kikar in..


Postat av: Stattinskan

Publicerad 2010-04-18 18:11:12

... ALLTID, jag menar alltid är det lika roligt när ett nytt ansikte dyker upp på bloggen men här måste jag nog börja med att skälla ;-)Sorg och bedrövelse går inte att mäta .. vi finns i den oavsett vem vi är... Som sorterapeut skulle jag säga att det är bra att sätta ord på det ... så håll inte inne med det ... fortsätt "prata"! (www.sorg.se)

Kram

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2010-04-18 18:47:09

Oooops, jag hoppas att du inte tog illa upp för det var med lite glimten i ögat jag "luggade" lite mig själv i örat :-)Är lite stor i orden men ganska liten på jorden emellanåt ;-D

Kram

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2010-04-19 07:10:42

Kommer in och är "snäll" så här på morgonkvisten ;-D även om jag passar på att skryta om det fantastiska vårvädret vi har i Malö;-D

Kram och gomorron!

Postat av: Christa

Publicerad 2010-04-19 07:42:01

Å så kul att det kommer mera inlägg här hos dig och att du är tillbaka, wohoo. Ha en fin måndag vännen kram

Postat av: Christa

Publicerad 2010-04-19 11:57:45

Hhaha NEJ det blev inte en kille har bara gjort kort till både och, men tack ändå vännen kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej