Godeftermiddag...

Publicerad 2010-04-19 16:09:36 i Allmänt,

Sådär en kompostbehållare inhandlad..det blev en sådan däringa som den på bilden..verkar vara lagom stor om man kompletterar med en lövkompost vid sidan om.. Det ska bli intressant o pröva på denna sortens kompostering..jag har bara haft öppna komposter innan..
Så nu ska jag hälla upp en enorm balja kaffe å plugga kompostkunskap en stund på nätet..hurra för google säger jag bara..vad skulle man ta sig till utan det??
Såhär ser en skata ut fotad från nedan..skator e något som det finns gott om i grannskapet..trevliga små rackare men svåra o fota..


Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-04-19 18:09:30

Är glad att se dig tillbaka i bloggvärlden! Har fått läsa på lite efter din kommentar om "nya huset".. Det låter ju spännande. Om jag fattade rätt bodde ni i samma hus flera familjer varav ditt barn med fam också.. hur blir det nu?! Följs ni åt?!

Vi har ju alltid bott i eget, älskar att dona o pyssla både inne o ute. Men precis som du har jag ju problem med värk som inte alltid gillar det jag vill...

Postat av: Maria

Publicerad 2010-04-19 22:06:39

Halloj där och glad måndag!! Dig kan man ju inte lämna obevakad en enda stund, så rantar du iväg och köper kompost och fotar fågelrövar. ;)

Sugen som du frågade om, fnissade vildsint och drog iväg med marmeladburken längst in under soffan där den satt och tryckte i sig för kung och fosterland....sedan lämnades det klibbiga tassavtryck på rumsgolvet lite här och där.

Den såg väldigt utråkad ut när jag grälade på den, gäspade lite förstrött, rullade ihop sig till en boll och började snarka lite demonstativt med ett öga öppet.

Jag fick erkänna mig besegrad och hälla i mig lite mer vin.

Nu ska jag luta mig tilbaka i soffan en stund innan det är dags att leta rätt på sängen.



KRAAAAM!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej