En underbar förmiddag...

Publicerad 2010-08-26 19:34:59 i Allmänt,

hade engelsson o käre sambon i skogen idag.  Solen sken o det var friskt o skönt..  Vi travade runt i sakta mak..drack kaffe o åt mackor o fyndade svamp o lite björnbär.. Nu har engelsson änteligen vågat sig på att plocka pepparriskor o granblodriskor.. Sådana plockade som jag redan nämnt min pappafar alltid..förvällde o saltade ner i stora glasburkar o himmel vad gott det var..  Så nu står det en burk saltade riskor i mitt skafferi..
Käre sambon har ett aningen lustigt sätt o fynda svamp..varenda gång han ska starta bilen o åka ifrån skogen så tittar han ut genom sidorutan..o hittar mer svamp..så oxå denna gången..resultat..ett helt gäng kanonfina Karl-Johansvampar
Kolla in tvillingarna på lilla bilden..
Här engelssons lillkorg med dagens fynd förutom kallarna då
Sen måste jag visa mitt senaste retrofynd..vad e bättre än en helt felfri tallrik Opal från Uppsala- Ekeby..skulle vara åtta stycken felfria tallrikar från Uppsala -Ekeby..för fyra kr styck..det stavas L Y C K A


Postat av: Cicki

Publicerad 2010-08-26 19:49:33

Både svamplycka och loppislycka. Jag säger bara WOW!

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2010-08-27 08:50:58

Jag är sådan att det kvittar hur eller vart jag går så ser jag ALDRIG svamp!

Har gett upp för längesedan...haa!

Ska nog på loppis i morgon,men inte för att handla utan för att sälja...



Kramen från frua i Västanbäck

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-08-29 12:40:55

Fina fynd och svampar det är mumma! Fast här håller jag mig till kantareller som i år finns i massor!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-08-30 21:48:00

Du får nog döpa om bloggen, Engelssons Fynd låter som en lämplig rubrik på den!

Jag menar, herregud vilka F-Y-N-D!!!



Nu ska mormormu försöka komma i säng i anständig tid...

Nattinatti

Kommentera inlägget här
Publiceras ej