Godmorgon..så blev det augusti...

Publicerad 2010-08-02 10:47:40 i Allmänt,

o nånstans så börjar sommaren ta slut..åtminstone för våra skolbarn.. Nu dyker det upp skolmaterial i affärerna o man börjar dyka in i deras garderober för o kolla vad som behöver kompletteras..  Min yngsta ska gå i ett gymnasium i en stad en bra bit bort..så det blir buss o tåg varje dag..lång resväg o långa dagar .. Men en utbildning som hon verkligen längtar efter att få börja..så det betyder mycket.. Annars så e detta med att välja  gymnasieutbildning ingen lätt sak..inte bara ska du hitta något du verkligen är intresserad av..det ska helst leda till ett arbete i slutänden oxå.. O jag upplever det som att det går "mode" i vissa utbildningar o det spottas ut en massa frisörer eller IT-media utbildade årligen som sen inte hittar arbete..
Här har vi haft regn..men långt ifrån de mängder som i vissa andra delar av landet..idag så kom det lite regn på morgonen men nu har det klarnat upp..o jag tänker lite åt svampskogen till..det borde ju poppat upp en del godsaker där nu misstänker jag..
Dessa sötnosar hittade jag i hamnen i Karlshamn
Svanar e vackra fåglar..det e nåt så otroligt majestätiskt över dem..o så e de så väldans   fotogena;)


Postat av: Kerstin

Publicerad 2010-08-02 21:48:40

Jag tror svanarna kör strutsmentaliteten "köra huvudet i sanden" men här är det vattnet. De vill nog inte höra talas om att det är höst snart. De har en lång flygning framför sig.

Härliga bilder. Tack för titten och de fina orden.

Ha en fin tisdag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej