Hummm..o så blev det alldeles tyst ...

Publicerad 2010-08-19 11:28:03 i Allmänt,

o stilla hemma hos engelsson o käre sambon..  Alla barnen e i skolan Zac på dagis o käre svärsonen på jobbet..  Lugnet har lägrat sig över huset o engelsson sitter o undrar vad hon nu ska ta sig till..inga tonåringar o snubbla över o hålla ordning på... ingen äldstadotter o dricka otaliga koppar kaffe ihop med..o inget bubblande babblande yrväder till barnbarn som far fram genom huset..
Ja man kanske sätter sig vid datorn en stund då..o kollar lite bloggar o lite annat kul.. Alldeles i lugn o ro liksom..hmmm
dator
O sen så undrar jag lite över vart den här sommaren tog vägen..engelsson känner sig inte alls redo för att det ska bli höst..jag brukar tycka om hösten men nu känns det inte bra.. Det känns bara kallt o ruggigt på nåt sätt.. Jag försöker peppa mig med tanken på alla brasor vi kan tända i öppna spisen här hemma o alla goa koppar te jag kan värma mina stela händer på..alla stearinljus som ska lysa upp kvällarna..men näääeeee jag vill allt ha sommar än...jag hann inte med denna sommaren..den var för varm o stressig o nu regnar det bara,,gnäll..gnäll..gnäll
Hahahah..jaja hösten kommer vare sig jag vill eller e redo..o den kommer med sin färgprakt o sina svampturer o sin friska höga luft..o engelsson kommer o njuta av varenda dag..


Postat av: Cickic

Publicerad 2010-08-19 14:06:53

Jag tycker också att det känns som att sommaren bara försvunnit iväg någonstans. Vart vet jag inte.

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-08-19 21:13:24

Och jag välkomnar hösten jag ;-)

Älskar alla årstider, men hösten är något speciellt. Och den här sommaren har nästan tagit kål på mig. Tropisk värme natt som dag...

Nu fungerar kroppen någolunda igen, och det går lätt att andas ;-)



Du är ju extra lyckligt lottad som kan göra upp en brasa!! Lite avis..



Kram

Postat av: Ragnvi på jobbet...

Publicerad 2010-08-20 11:59:13

Hej på dig! Tycker också att sommaren blev för kort! Här var bara 5 plus i morse! Jag vill ha en mild höst med hög klar luft o halvljumma vindar!

Har läst ikapp en hel massa hos dig o njutit av vartenda ord o bild!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-08-21 12:35:27

Känner mig med lite snuvad på sommaren. her ju varit så mycket runt pappa att det här med semester kom i sista hand. Nu är han dock flyttad har sovit 2 nätter i lägenheten. Jag hoppas så på att han kommer trivas och att hösten blir "lugn". För när det nya året kommer har vi förhoppningsvis bara (mest) roliga saker att tänka på...

Postat av: AprilSus

Publicerad 2010-08-23 12:59:10

Här hemma är det också tomt... Lilltjejen började skolan förra veckan och stora dottern började gymnasiet idag. Längtar tills hon kommer hem och berättar hur första dagen i nya skolan var?



Hösten kan ju vara ett färgrikt skådespel om solen tittar fram, men jag förknippar den med mörker, regn och ruggväder och det inget jag ser fram emot.



Ha det gött!

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-08-23 19:06:52

Lugn å ro behövs alltid ibland!



Tycker alla e lite molokna å tveksamma inför hösten men när man väl e in i den så njuter man!!



Det här i början som e lite jobbigt med omställningen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej