Loppisrunda o skogspromenad..

Publicerad 2010-08-05 09:54:16 i Allmänt,

har vi hunnit med när vi pausat  från renovering o uppackning..  Vi hade en väldans tur på loppisen o hittade en spegel med en hylla under samt två delar ur Ikeas badrumsserie BOJ i rött..  Om någon av er vet vad jag pratar om o har nån del som ligger o tar plats;) så hör av er..jag e intresserad...  Ja för engelsson gick ju sta o målade sitt element i badrummet knallrött..så jag behöööver röda saker... röda saker..mmassor av röda saker till badrummet..
Sen så har vi ju som sagt knatat i skogen..o även vid den gröna sjön..o där ..äntligen ..äntligen ..hittade engelsson samarbetsvilliga fjärilar..sommmmmm jag har jagat de små liven i flera somrar..men de bara flaxar iväg från arme engelsson..men igåååååår..ja då satt bilderna där..  Jag o Michelle turades om med kameran..o hon vansläktas INTE tjejen..kolla här..
En stolt engelsson konstaterar att vi har ytterligare en fotograf i familjen.. mellandottern har ju oxå öga för bilder..men fotar inte så mycket längre..
Den här lille gynnaren..kanske en förvandlad prins..nå på nått vis tog det emot o pussa honom..
Så han får skutta vidare..kanske möter han någon modigare än engelsson en dag
Ytterligare fjärilsbilder..
Idag så har engelsson o göra..vi satte upp stringhyllor i vårt retrokök igår..o idag så har jag huvudbry med vad jag ska fylla dem med...det finns liksom för mycket att välja på...
Ja o sen så sitter jag o väntar på nån form av livstecken från FK..men börjar fundera på om de gått i konkurs eller nåt..för de vill inte alls meddela sig till engelsson om vad de kommit fram till..o det mina vänner..det täääääääääääääääääääääääääääääääär på en..
Försöker att inte låta det påverka mig..men det e ju dödsdömt..inte sover man o inte äter man o inte mår man bra.man bara grubblar..o våndas..  Så vår kära regering borde nog tänka om..o inse vad de gör med människor.


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-08-05 10:23:54

Tror du att FK kan gå i konkurs!?

Vore ju inte konstigt alls, så upptagna som de är med att jaga de sjuka och svaga.

Usch vad less man blir på hur vi behandlas!!!



Rött element?! Låter hur spännande som helst!

Vill se foton,kanske när du jagat färdigt röda saker... ;-)



Ha en härlig torsdag vännen!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-08-05 10:49:05

FK:s tystnad kanske tyder på att dina papper ramlat bakom något skåp.

Bara de hunnit lägga in om fortlöpande utbetalningar sååå..

Tystnaden kan också bero på att de faktiskt börjar inse att de inte kan ha blåslampan på hela tden utan att bränna folk i baken.

Eller så tyder det på semestertider och hög arbetsbelastning.

Kanske måste prioritera de som luras och spelar sjuka. T ex var det ju någon som spelat CP-sjuk i en herrans massa år och fått ut ersättningar/lön åt halva släkten som agerat personliga assistenter!!

Det är såna som förstör för de som är sjuka!!

Uselt och lågt!! Skäms på dom!!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-08-05 12:04:57

De har inte kånkat, de har semester!! :S

Halloj goa kvinna!! Jag ser att alla bekymmer i alla fall inte tar bort fruns förmåga att se det vackra i världen. U-N-D-E-R-B-A-R-A bilder!!!

Tack snälla du för dem....förlorar mig fullständigt och totalt.



Sitter annars här och gruvar för kvällens ritchratch fillibom. Kommer att se ut som en nyplockad höna - Huvva.

Du har rätt, får bunkra med något som tröstar bra.



Kraaaaam!!!



Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-08-05 21:40:21

No mutta Engelsson....

Du ska inte pussa några grodor.. Du har ju Prinsen hemma redan..

Skicka grodan till mig. Jag vågar...Hahaha



Helt fantastiska bilder.. som vanligt!

Som jag sa hos mig..Du har öga för skönhet...

Och förmågan att fånga den på bild.



Fasiken. du borde ju komma hit..

Ja du vet.. Elokuun lopussa... Remu ja kumppanit.. Meidän ikioma HURRIGANES! =)

Plats finns... jag skickar ner ungarna i någons potiskällare.. i en annan stad givetvis.

Ja, plats finns annars också... =)



ISOT HALIT!!! <3



Postat av: Ulla

Publicerad 2010-08-06 06:38:23

Det där med fjärilar känner jag oxå igen, men jag har inte lyckats fånga några på bild...än

Postat av: Maria

Publicerad 2010-08-06 12:01:19

Ska erkänna att jag bangade. Somnade under massagen och blev inte mig själv igen under kvällen. Nya satsningar ikväll igen - Håll tummarna!!!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-08-09 10:49:26

Kan bertta att jag med varit på loppis.. MEN det stället ska jag INTE rekommendera rena rama skiten (ursäkta) en gammal fabriksbyggnad där de slängt in ALLT och jag menar ALLT. Kläder i högar bland smutsen.. Huvva! Höll på att få panik där inne i smutsen och mörkret. Gubben själv "satt på närmare hela ryggen" på en stol med bena uppe på bordet.. och en hatt nerdragen i pannan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej