Snön faller..o engelsson med den

Publicerad 2010-02-25 20:50:29 i Allmänt,

Ja lite så har det kännts..som om vintern aldrig kommer att ta slut snön aldrig slutar falla o kylan aldrig kommer att ge vika..  Men så e det naturligtvis inte..våren väntar runt knuten, kikar spjuveraktigt på oss o drar sig sedan blixtsnabbt tillbaka o bidar sin tid..  För dess tid kommer för allt har ju sin tid o nu e det fortfarande kung Bore som regerar..kanske med liite väl fast hand ..men men...
Nu har jag i allafall fått iväg min ansökan om fortsatt sjukbidrag..alla läkarintyg äro inskaffade o ett långt personligt brev skickade jag med..samtalet från försäkringskassan har jag fått där de talar om att reglerna e stenhårda o att det tyvärr inte finns några garantier..o idag har jag fått ett brev där de meddelar att mitt ärende beräknas ta minst två månader innan beslut tas..jättekul
Sportlov har vi haft denna veckan..o ungarna har bara funnits till..lufsat runt i tillvaron..o ibland så räcker det..det behöver inte alltid var en miljon aktiviteter.. Jag tror att vi alla till mans skulle behöva lära oss att bara vara o finnas till..


Postat av: Cicki

Publicerad 2010-02-26 00:34:11

Hej Engelsson. Trevligt att se att du sticker upp huvudet. Som vanligt har du tagit gudomligt vackra bilder med en melankolisk vinterkänsla. Hoppas bara att du singlar ner som en snöflinga så det inte blir ett hårt fall. Kram

Postat av: Christa

Publicerad 2010-02-26 08:58:37

NEJ men ser man på, ett inlägg i bloggen också. Trodde du hade övergett bloggen för FB hihi Ha en fin helg kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-02-26 10:01:50

Brukar kännas skönt när man väl fått iväg de där papprerna.. även om det tar ett tag innan man får svar har man åtminstonde gjort vad man kan själv.

Ja, som sagt mitt kommer nästa år... Tror inte de förstår alls vad tid o framför allt kraft det tar att "rota" i det man inte kan (för det är ju så det är när man ska ansöka..) annars i övrigt ska man fokusera på VAD man kan men inte då inte.

Här rasar det från taken idag med dunder o brak!

Kram, nu hoppas vi våren så sakteliga kommer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej