Det har varit KALLLLLLLLTTTT som tusan i södra Sverige...

Publicerad 2010-01-11 00:18:32 i Allmänt,

Ja så till den milda grad att tom sjöarna frusit till is..  Det blåser o viner om knutarna o speciellt kul tycker nog inte engelsson att den här vintern e längre..nej
Nu vill jag nog ha vår snart..huuuaa  vem skulle tro att engelsson e född ovan polcirkeln o faktiskt tillbringat de första fem vintrarna av sitt liv där oppe.. Idag e jag nog fullständigt bortklemad med varmt o gott väder o korta milda trevliga vintrar..
Inte bara engelsson som tycker att livet e tufft när kylan biter sig fast på detta vis..  Fåglarna har det tufft..dessa små äppelätarna hittade jag häromdagen...tyvärr klarade varken jag eller kameran av någon längre fotosession..

Ja o sen har vi ju fått celebert besök i byn...en Skarv som huserade på en sten i ån som rinner genom centrum..lite buttert poserade den en stund innan den tyckte att engelssons kamera vart lite för närgången
Gräsänderna kom hoppfullt flygande när vi parkera invid ån..hjärtskärande o se o behöver jag tillägga att engelsson samlat ihopa allt gammalt bröd som de fick idag...
Blåmesar har vi några stycken som flitigt uppsöker talgbollarna..tyvärr e de blixtesnabba o därför svåra att fota
Nu ska jag krypa till kojs..skolorna börjar i morron..tidig väckning i huset..


Postat av: Mormormu

Publicerad 2010-01-11 15:52:49

Wowwww! Vilka foton, - som vanligt!

Postat av: bettan

Publicerad 2010-01-11 19:01:05

hu ja ska vi gå i ide

Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-01-11 23:59:40

Håller med dig gumman! Vill ha vår NUUUU!!

Samma här ju.. vi kommer ju från i princip samma ställe så att man är en liten fryslort är ju konstigt ju...haha

Men den här kylan här och framförallt vid kusterna är annorlunda.. -30 uppe i norra Finland är behagligt

Här skulle man dö ju...haha



UNDERBARA bilder... Njuter i fulla drag..

Så nu får banne mig våren komma så vi får mera bilder på din blogg ;)



Isot Halit Rakas Ystävä!!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-01-12 08:17:59

Jag sällar mig med till skaran som längtar efter våren!! ÄLSKAR de första värmande strålarna ute på altanen/soldäcket (där jag på en bild ligger och crawlar i snön med en hund på mig..) med en kaffekopp!

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2010-01-12 10:03:00

Vilken fiiiiin blåmes!

Ja, de andra bilderna var också jättefina.

:)

Kallt har det i min själ verkligen varit.

:(

Men nu ser det ut att bli varmare igen.

Kram

Postat av: Speja

Publicerad 2010-01-12 14:30:46

Vilket härligt fågelliv du har fångat. Och vad vackert med röda äpplen som hänger kvar i träden. I vår trädgård finns endast röda nypon i buskarna - och det är populärt bland både fåglar och ekorrar.

Postat av: Cina

Publicerad 2010-01-13 12:21:11

Ånej! Skarv är då en fågel jag INTE gillar. Inte alls. Men den blev då väldigt fin på din bild!

Postat av: Annica

Publicerad 2010-01-13 15:54:15

Åh så vackra bilder! Du är så otroligt duktig! Jag försökte fota när sonen åkte pulka förra helgen. Men då vägrade både kameran och mina fingrar att fungera.

Tänkte bara tala om att jag är tillbaka på halvfart igen.

Hoppas du inte fryser ihjäl i vinter.

KRAM!!

Postat av: mondobaby

Publicerad 2010-01-13 20:31:37

Ny här hos dig engelsson, måste bara fråga.. är du proffsfotograf?

För bilderna du tar är så kanon vackra..



kram från mondo

Postat av: Jossan

Publicerad 2010-01-14 23:01:17

Jag gillar verkligen bilden på fågeln som äter av ett äpple :)

Postat av: Ulla

Publicerad 2010-01-15 19:46:45

För ett par veckor skrattade jag gott åt ett par skarvar. De dök ner på ett ställe för att dyka upp på ett annat

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-16 08:55:23

Ja nu har det varit kallt länge nog..vi har faktiskt milt idag bara en minus...skönt!



men det får inte bli töväder än för då blir det blaskigt och fult!



Ljuvliga bilder du bjuder på..ha en fin lördag.kramen

Postat av: Ninni

Publicerad 2010-01-16 08:56:03

Hoppsan namnet försvann...

Postat av: smultron

Publicerad 2010-01-18 11:29:47

Oavsett hur du känner inför vintern och kylan så har du fått en massa fina motiv till dina vackra foton! Själv har jag inte fått mitt lystmäte av snö och vinter.



Ha det bra!

Postat av: Patrik

Publicerad 2010-01-18 18:34:11

Ciao. Finns inget kallt väder bara dåliga kläder vet du väl..;) Ville bara visa lite livstecken. Blir flytt snarast möjligt och ska då starta upp bloggen igen. Trevlig Fortsättning. Kram Patrik

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-01-19 09:23:19

Åhhh vackert som vanligt ,,gillar äpple pippin ;)

Så vackert ,anden ocskå .

Hoppas du får en fin vecka .

Kram Jenny

Postat av: rantalicious

Publicerad 2010-01-24 08:07:19

Hej vännen, du har fått en lite award från mig, hämta den från min blogg =) Ha en fin fin söndag, ta hand om dig..Kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-01-25 18:46:20

Hur är det bara med dig?! Längesen jag såg till dig!! Kram

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2010-01-25 19:26:03

Tar vintern aldrig slut känns det som!

Vi har en kompis som jobbar med bröd...vi får säckvis flera gånger i månaden så vi matar en hel del fåglar runt om i Simrishamns området.

Brukar blanda med nötter,äpplen o lite annat gott!



Kramen till dig!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-01-27 14:44:40

Halloj, goa fina, trivsamma kvinna!!

Nej, jag säger som dig - Värme vill vi ha!!!

Sol, glada vårblommor och mumlande humlor.

Beställer på en gång, TACK!!



Till dess sitter jag här och stirrar ut på snöyran....det går än åt höger, än åt vänster och sen uppåt.....garvitationen tycks inte gälla snön.

BURRR!!



Kramar!!

Postat av: Christa

Publicerad 2010-01-31 20:59:47

Helluuu! Har du tagit vinter semester eller? Har inte sett några nya inlägg på ett tag. Hoppas allt är bra med dig? HALI

Postat av: Annika

Publicerad 2010-02-03 00:17:41

Jättefina foton som vanligt!

Hej! Nu får du ett roligt uppdrag av mig. Du får härmed en AWARD av mig att sprida vidare enligt de instruktioner du kopierar från min blogg -där du får läsa 7 saker du säkert inte visste om mig- till din blogg här! Ser fram emot att läsa resultatet! På det här viset får alla inblandade ut sina länkar till personer som kanske inte skulle ha hittat dem annars!



Annika

Postat av: Annika

Publicerad 2010-02-03 00:26:11

Hej! Jättefina foton som vanligt!

Nu får du ett roligt uppdrag av mig. Du får härmed en AWARD av mig att sprida vidare enligt de instruktioner du kopierar från min blogg -där du får läsa 7 saker du säkert inte visste om mig- till din blogg här! Ser fram emot att läsa resultatet! På det här viset får alla inblandade ut sina länkar till personer som kanske inte skulle ha hittat dem annars!

Annika/Nangen

Postat av: malin

Publicerad 2010-02-03 11:32:57

kolla min blogg , en award till dig ;)

Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-02-06 00:00:30



PLEASE! Can you send me some Englesson.. Some words and Photos to this blog in EngelssonVille



Kan någon vänlig själ berätta för Engelsson

att det växer krulliga horn i pannan på en

med ännu krulligare hår på... Rödorange hår

om man är en farmare på FB för länge.. så det så!!



Gumman... Saknar dig jue!!



Isot Halit Rakas ystävä!!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-02-20 16:38:25

Hon kom och hon försvann..igen.. MEN du är rakt inte bortglömd för det!! Hoppas Engelsson hittar tillbaka samtidigt med vårens varma strålar!!

Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej