Så kom en liten Antoni till världen

Publicerad 2010-01-05 12:12:23 i Allmänt,

I går morse så föddes en liten babypojke..en liten Antoni..välkommen till världen du efterlängtade, älskade lilla barn...vikt o längd har jag ingen aning om..men det viktigaste e att han e alldeles frisk o fantastisk..  Grattis grattis Älskade Malin o Micke till ert lille underverk..

Tänk sån lycka ett litet barn ger...nu längtar jag bara efter att få se honom..men det får dröja ett tag så den lilla familjen får landa i sitt..men sen så styr vi kosan mot Karlskrona minsann..
Så engelsson sitter i sitt soffhörn o spinner av en sann babylycka*L* Ute snöar det o snart ska jag o Mikko baka..små små underbara petitchouer ska det bli..fyllda med vaniljgrädde o överströdda med florsocker o sen ska vi nog ringla lite chokladsås över dem oxå..   O sen ska jag laga köttfärssås..jag gjorde en hemmagjord tomatröra igår som jag ska passera o ha som bas i köttfärssåsen..o kanske lite hemmagjord pasta till..det e ett knep o knåp o göra men så infernaliskt gott att det e värt besväret..
Lite fotograferande hann vi med häromdagen..  lite macrobilder testade jag att ta....
O min älskade eka..fastfrusen i isen..
Följande bilder älskar jag..en al doppar en kvist i det isiga vattnet o resultatet blir ett konstverk..det för tankarna till Timo Sarpanevas o  Tapio Wirkkalas glaskonst
Helt otroligt vackert
Men nu får jag sätta fart.... ha en underbar dag....


Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-01-05 16:58:21



Åhh.. Vad Underbart.. En ny Bäbis till Världen =)



Och vilka foton sen... Helt underbara!!

Kan inte titta mig mätt på dom..

Dom sätter fart på min fantasi iaf.. =)



Tack för samtalet idag...

Du Överraskade mig rejält ju...Haha

Men det var underbart att få prata med dig!!



Isot Halit!!

Postat av: Bibban

Publicerad 2010-01-05 17:05:21

Åh vad härligt, vet precis hur du känner LYCKA

kram Bibban

Postat av: Christa

Publicerad 2010-01-05 17:54:11

Hej o god fortsättning vännen! Grattis till den lilla prinsen. MMm dom är ju så goa. Hoppas du snart får sen den! Hörs! HALI

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-01-05 20:23:43

Myspys med småfolk!! Är det ännu ett barnbarn ?? Ha det så bra

Postat av: Emma

Publicerad 2010-01-06 07:06:06

fina bilder =)

Har aldrig varit förtjust i färsk pasta..

Postat av: Ninni

Publicerad 2010-01-06 13:49:06

Är det ett barnbarn???



Hemgjord pasta det är mumma det!! Mmmm vilka vackra bilder..du kan konsten att fotografera.



Ha en fin dag..kramen

Postat av: Maria

Publicerad 2010-01-06 15:01:31

Halloj underbara kvinna!!

Hej och hå i lyckoruset - en helt sprillans ny liten bebbe - Heltrevligt!! :)



Glad att se att du är på benen och ute i farten med kameran igen. Frossar i alla härliga foton som vanligt. Tjatar vidare med hur fantastiskt duktig jag tycker att du är - Men det är ju SANT, så,

dåså!!



Tackar ödmjukast för lyckönskningen!! Mannen också. Håller för tillfället så smått på att vänja mig vid mitt nya efternamn utan att sätta ett Öööööh mellan det och föranmnet. Alternativet är att ringa skattmasen och säga att jag vill lägga till ett mellannamn; Öööööh. ;)



Stora KRAMEN!!

Postat av: mormor Hannele

Publicerad 2010-01-06 23:07:45

Så fina bilder, visst är det kul med de små.

Postat av: Linda

Publicerad 2010-01-07 06:08:11

Heej goaste vännen! Vad underbart med en liten bebis... De är ju så gosiga och så luktar dem så underbart! Längtar tills i sommar när Liam blir storebror till tvillingarna... Då ska "tant" Linda gosa massor!! Stoora kramar från Linda

Postat av: Boman

Publicerad 2010-01-07 08:50:06

Oh, Grattis till babyn! Och som vanligt har jag njutit av dina fina bilder.

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-01-07 09:17:18

Morning! Mmmm...livets efterrätt! Jag har inga än...

Härligt att du ändå är så pass pigg att du orkar blogga lite o visa dina underbara foton!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Christa

Publicerad 2010-01-07 16:11:52

Hei! Japp nu är julen borta från bloggen och hemmet hihi. Ja nog har jag slöat också ska du veta hihi. Å så mysigt med en baby, om man inte vore så gammal hihi så skulle man kanske! Kanske!! Ha en bra kväll kram

Postat av: Cicki

Publicerad 2010-01-07 18:58:33

Grattis till det nyaste barnbarnet. Det är lycka. Vi fick gosa med världens vackraste Melina igår så jag har den där pirriga mormorskänslan fortfarande kvar i kroppen.....:-)



Så fina bilder. Alen och vattnet är verkligen konstverk.

Postat av: Maria

Publicerad 2010-01-10 11:35:26

Goddagens!!

Jag har grubblat på det här med efternamn som du pratade om... När du säger att du känner dig som en Engelsson så tycker jag att det borde vara det som avgör. I mitt huvud och hjärta är du ju från början en Engel...sson. Så även om du hittar på något hyss med andra namn så selar det ingen roll. ;)



Ska det vara färsk ingefära???



Kraaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej