Det regnar...äntligen..

Publicerad 2010-07-25 00:23:22 i Allmänt,

Så kom då regnet o temperaturen dalade rejält..det har regnat nästan  i ett sen klocka åtta i morse...o det e underbart fantastiskt att få känna svalka igen..  Man blir som pånyttfödd..energin finns igen..

Just Singing in The Rain...
Idag har vi varit på en loppisrunda till Sölvesborg..vi for iväg i regnet o det var en ny upplevelse att slippa försmäktas av värme i bilen..  Lite fyndade vi ska ta bilder i morgon o visa..
Sen så e äldsta dottern o käre svärson ute på egna äventyr ikväll ..de firar årsdagen av sitt första möte så vi e barnvakter åt en liten Zac ikväll..just nu så sover han o snusar i vår dubbelsäng..tandborstad o pyjamasklädd o med kramisen i ett fast grepp..Mikko läste en godnattsaga o sen ringde vi mamma o pappa o sade gonatt o sen somnade han belåtet..
Käre sambon snarkar lika belåtet i soffan bredvid mig o jag har precis tittat på Twin Peaks..o ja den e precis lika knepig idag som när den visades för första gången.. Skådespelarna måtte antingen haft vansinnigt roligt under inspelningen eller blivit smått knäppa på kuppen det e engelssons diagnos av det hela..
Nee dax o slå igen datorn för ikväll..ha det gott..


Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

Publicerad 2010-07-25 09:28:31

vi har haft härlig varannan natt regn

Postat av: Ingid

Publicerad 2010-07-29 10:20:21

Här har det med regnat, kom över 50mm i helgen sen regnar det idag igen. Men gnäller inte det behövs faktiskt efter den torka som varit. Sen vore det ju härligt med lite soliga dagar till innan jobbet börjar i v32

Postat av: Ninni

Publicerad 2010-07-29 11:42:14

Ni har nog haft betydligt varmare och finare väder än oss. Jag blev smått galen när det regnade just idag vi bygger uterum. Och då ska det vara uppehåll iallafall.



Blomman är en tofslilja, ser ut som en ananas. Satte den som lök tidigt i våras.

Den var alldeles ny för i år..ganska fräsig faktiskt.



Ha en skön dag..kramen

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-07-29 13:14:28

Tur det finns någon fler som törs säga högt att det är skönt med annan väderlek än den tropiska värmen... Det går ju att andas idag!

Läkarbesöket är avklarat, det togs ett antal rör med blod, annars var det väl inget speciellt. Och det kan jag förstå, för hur ska en läkare man träffar för första gången kunna sätta sig in i en långvarig sjukhistoria med konstiga diagnoser ;-)

Jag har iallafall fått mina mediciner utskrivna, så jag klarar mig ett tag till...



Ser med spänning fram emot foton på det nyrenoverade! Skönt att det börjar närma sig slutet av projektet?! Eller ni kanske har ändå mer på gång?!



Kram!!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-07-30 08:08:22

Hallojsan!!

Här har det också regnat....REJÄLT!!

Nu tar jag gärna ett par dagar sol igen.

Förbaskat illa att hon "gör Sölvesborg" när jag inte finns på plats!! Mummel mummel



Annars väntar jag otåligt på bilder från fina huset....och hoppas såklart att allt är prima lajbans med dig....det ser bra ut i alla fall. :)

Sugen, taxen, mannen och Jönssons hälsar!

Jag kramar!!

KRAAAAM!!!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-07-31 09:28:44

Morning från ett höstlikt Hälsingland! Riktigt så tidigt vill jag inte ha höst! Fast regnet behövs...

Barnbarn...livets efterrätt du! Blir kanske för mig som det blev för dig...lägga rabarber fort!

Rullströmming är helt enkelt inkoka strömmingsfileér...rullas ihop tätt i en kastrull o kokas med ättika, socker, vatten o kryddor några minuter....gott!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Tussan

Publicerad 2010-08-01 22:08:27

fina bilder kram

Postat av: Tussan

Publicerad 2010-08-01 22:11:20

Ny testning kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej