engelsson e färdigflyttad..nästintill iallefall

Publicerad 2010-07-02 16:58:32 i Allmänt,

Bara saker kvar i garaget på gamla stället..idag så pantade käre sambon o ene svärsonen undan det berg av pantflaskesäckar som effektivt barrikerat allt intrång i nämnda lokal..kvittot slutade på strax över tusenlappen så då kan ni förstå vilka mängder det var....
Inne i huset tornar bergen av flyttlådor upp sig o vi travar runt i trånga korridorer mellan dessa..planeringen runt flytten har kraschlandat lite ja..  Men renoveringen e i allfall  gjord planeligt..nu ska vi bara komma i ordning oxå..
Nu ska engelsson verkligen välja o vraka noga bland alla finheter o fynd o kära saker innan något får komma på plats.. Känner hur min smak börjar gå åt det sparsmakade o framförallt lättstädade hållet.. Behöver luft o space runt mig just nu,,det känner jag ända in i själen..
Förutom flytten så fortsätter engelssons äventyr på arbetsmarknaden..nu e det konstaterat från AF håll att de inget har o erbjuda..så jag e sjukskriven från o med i går..ja eller i allafall sjukanmäld..o sjukintyg har jag oxå..sen ska de ju de små raringarna på FK godkänna det oxå..det ska bli oerhört intressant detta känner jag.. Lär bli en fattig tid framöver..för nån ersättning e ju inte o vänta i brådrasket inte..haha tur man har pantkvittot
Neeeeee ischa en sån jämmerdal vi hamnade i med ens..huua..ska vi kika lite blommor för o muntra opp oss??
Ekan flyter fortfarande
En liten skalbagge på äventyr i libbstickan
O myror i en utblommad svartrotblomma


Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-07-02 22:44:09

Älskade Heidi!



Fasiken... nu var det ett tag sedan jag kommenterade din blogg.. Är så kommentarströg just nu...

Läsabloggartrög... och så...

Går bara in på min blogg och skriver och går...

Går förbi och uppdaterar... Ja för att kolla kommentarer.. och går.. eller fortsätter med annat.

Mitt bloggsocialaliv går åt Helvitte snart.. Bläh! =) Men det är sommar ute... Sol och värme.

Ja vi får skylla på det...

Ja sitten mina kirjoitan kuin hullu kirjaa numero 3

Ja du förstår säkert... Att inspirationen och tiden går dit... Sen är det ungarna.. och livet fö.

Men jag hoppas du är kvar.. när jag är fit for blogg igen? =)



Kaikista Isoimmat Halit sinulle!!

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2010-07-04 06:56:54

Hoppas innerligt att du tar rätt lott!Det verkar nästan som att spela på lotteri när man har med FK att göra???

Tur att du har dina pantkvitton!

Nej skämt åsido,ur led är tiden!



Kramen från frua på Österlen

Postat av: Maria

Publicerad 2010-07-07 14:26:12

Hallåååå härliga kvinna!!

Jag har varken glömt dig, tappat bort adress, gipsat händerna eller förlagt datorn - jag har bara varit ute på vift.

Står det så risigt till efter att sugen lämnat, så kan jag höra om han inte kan tänka sig att ta med en kompis och komma ner och strosa bland smörblommorna, rycka lite i eventuellt ogräs och äta bär-kart.

Då har du garanterat fullt sjå till dess att FK fått tummen ur....faaast pantpengarna lär ta slut fort förstås, den lilla jäkeln är hiskelig på att stoppa i sig glass. :)

Kul att höra att ni fått flyttandet gjort.

Ser framför mig hur ni kryssar bland kartonger och pryttlar - Bejaka barnjaget och bygg ett fort vet jag!!

Hade varit intressant att se övriga familjens miner.... :)



Kramar i massor!!

Postat av: ingrid

Publicerad 2010-07-07 16:07:36

Härligt att se att allt är väl, förstår att det är fullt upp. Det ena positiva med flytt är ju just utrensning som aldrig blir annars..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej