Blääääääääääääääääääääääääää.....

Publicerad 2010-06-06 09:19:53 i Allmänt,

engelsson avskyr att flytta..jag vill vara klar nu.. Jag blir skvatt galen av att inte bo nånstans..jag hänger o sprattlar i luften nånstans mellan dessa två hemman..  Här i gamla lägenheten e det bara rörigt kaos just nu..trädgården gapar tom o öde, bara kökstrappan har fått behålla sin fägring..nåt blommigt MÅSTE jag bara få ha kvar här o gå o glädjas åt..
Men vi jobbar o jobbar..o försöker vara välorganiserade o rationella...hmmm men det går väl inte alltid så lysande jättebra att vara det när man har en värkproblematik... Tack gode gud för mina ungar o att de e så stora nu..Isabelle har minutiöst målat väggar o tak i mitt sovrum..nu ska nya fina golvet in o sen så målar vi Michelles rum
Här e det hemsketapeterna i vardagsrummet som rivs ner..det var en miljon lager o inget ville antingen lossna eller så  lossnade det bitvis i stora sjok..inget vidare underlag att väva på med andra ord har försökt alla tips jag kunnat komma på o tar tacksamt emot allt ni kan tänka ut..
Igår var vi i alla fall iväg o köpte golv till sovrummen o vardagsrummet..det rutiga golvet som finns i hall matrum o kök älskar jag o det ska få vara kvar..men i de andra rummen finns ett trägolv med sprickor i klass med Grand Canyon...så vi lägger ett klickgolv på o då skadar vi ju inte brädgolvet om vi skulle orka ta itu med det en dag.. I mitt o sambons sovrum så valde vi ett golv som ser ut som vitlaserade gamla brädor..ljust o fint..vardagsrummet fick ett som heter ek rustica..o Michelles rum ett rutigt mörkgrått golv. Till Isabelles vind vill hon ha ett ljust trägolv så det ska vi iväg o köpa en dag..det e inte så enormt stora fönster däruppe så det behöver vara ljusa golv..  Ja fina vackra golv hittade vi ..jag har inte fotat dem än.. jag har varit konstigt glömsk när det gäller kameran..det beror nog på att jag e så splittrad o genomtrött
Nu ska jag stoppa i mig frukost o sen beger vi oss till huset igen för en ny omgång..
Ha en underbar söndag alla..kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2010-06-06 12:13:56

Oj, det låter jobbigt, men ändå väldigt kul! Tur att du har så bra hjälpredor. Jag vill minnas att det ska finnas någon typ av lim(?) som man stryker på de gamla tapeterna som gör att de sen lossnar lätt. Har inte prövat det själv, så jag vet inte om det funkar, men kanske värt att kolla upp om ni ska riva flera tapeter?



Det krävs mycket av en när man ska flytta, men det är härligt när man får landa på nya stället. Vi flyttade från Stockholm till småland, för 1 1/2 år sedan. Jobbigt, men helt klart värt besväret.



Hoppas ni hinner vara ute och njuta av det fina vädret lite också? Ha det så bra du kan i flytt stöket. Kram!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-06-07 08:17:28

Åååååååh!! Jag vet hur det känns!! Vi blev precis klara med köket och min rygg har protesterat vilt mot alltför långa framstupa pysseljobb under alltför långa tidsintervall - Knäna viker sig.

Så skönt efteråt att få allt på plats och fiffa till det sista.

Sen är man suuuupernöjd och förtränger raskt våndan till nästa gång. :)

Skickar varma tankar och en massa heja heja till dig och ditt arbetslag. :)

Visst är det Sugen du lokaliserat, känner igen den rackarns lymmeln på spåren. Fångas bäst med sylt och ett flugpapper....men får du "napp" så låt den "ilska av sig" innan du sticker fram fingrarna för att plocka av den sked och syltburk.



Massor av kramar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej