engelsson kikar in....

Publicerad 2010-06-17 22:52:38 i Allmänt,

för o rapportera att renoveringen går framåt o att jag haft kärt besök..min nästäldsta syster med man o hennes son med familj har varit på besök...en hel radda underbara ungar var det o engelsson förlorade sitt hjärta totalt åt ett litet yrväder vid namn Vilma...  Det finns nog inget så hjärtevärmande som släktbesök..man blir som gelegodis i hele kroppen o hjärtat lindas in i varmt bo av mys.. Jag har tre syrror som bor på långt långt avstånd o det tär på en..desto kärare e det väl när man sen träffas,,men det sker alltför sällan..engelsson vill ju alla sina kära så nära så nära jämt
Sen så gjorde älskade storasystern min en rediger kärleksgärning..hon planerade o planterade hela den stora stenöken som engelsson drömde om att förvandla till rabatt..lite blommor hade jag ju redan fått ner i den men massor stod på på o väntade på att få sträcka ut rötterna... Hon rev ut alla stenarna o stoppade ner växterna o det blev så fint så fint..jag ska fota det snart så ni får se bilderna..
Ja en härlig vecka har det varit hittills o nu ska vi ägna helgen åt att färdigställa vår bostad i huset så går nog flyttlasset på måndag redan..ska bli otroligt skönt att få komma på plats ordentligt..
Loppis har vi hunnit med..:)
¨
Här släpar käre svärsonen på en isoleringsrulle som ska värma honom o Isabelle under vintern..hela vinden ska isoleras till bostad
Här har lite av
Zacs fondtapet kommit upp..den lille mannen har själv valt den..o nu så e även klickgolvet på plats o enbart lister fattas innan han kan ta sitt rum i besittning
Nu ska engelsson varva ner lite planera morgondagen med käre sambon..ha det gott o kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2010-06-18 00:29:55

Vad härligt det låter med kärt släktbesök. Det finns ett gäng nära och kära som jag saknar också, men inget besök är inplanerat än. :( Men jag räknar med att vi ska ta oss upp till huvudstaden för att få träffa mina söner, deras respektiva och mitt barnbarn, någon gång efter midsommar. Samt några gamla vänner...



Gissar att det är en skönt känsla att äntligen börja se ett slut på allt som har med flytten att göra? Snart är ni på plats i det nya huset och kan börja boa in er ordentligt?



Kram på dig!



Postat av: Maria

Publicerad 2010-06-18 10:07:50

Hallå där!!



Kryper till korset, tittar under lugg, sträcker fram foten och skrapar lite med den.

Klart du ska få livstecken från mig och sugen. Vi har sammanstrålat igen. :)

Jag ser att ni kämpar vidare med huset och det verkar som ni stortrivs vilket gläder mig.

Hoppas att du mår bra och att ryggen inte jäklas alltför mycket.

Kraaaam!!

Postat av: ingrid

Publicerad 2010-06-20 16:24:04

Vad härligt att höra att inflytten går framåt. Rätt tid på året verkligen. Gör inte så mycket att vi fått vänta på den riktiga sommarvärmen heller kan jag tänka..

Postat av: ingrid

Publicerad 2010-06-24 17:13:55

En midsommarkram!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej