Bök i trädgården, slipdamm samt en ny bloggdesign...

Publicerad 2010-05-30 16:53:33 i Allmänt,

ja så kan man sammanfatta gårdagen o dagen..  Min superduktiga mellandotter Isabelle överraskade mig totalt genom att ändra min bloggdesign som en morsdagspresent..hon e verkligen skicklig på sånt...så tack älskade barn jag blev så glad..
Hela gårdagen o  idag har vi mer eller mindre tillbringat i nya huset...spacklat o slipat o täckt golv o rensat i trädgården.. En gammal rosbuske fick gå hädan o nya rabatter grävdes åt tayberries o vinbärsbuskar..nymålade pallkragarna kom på plats o så även komposten vilken även invigdes..
Ja roligt har vi haft men sen e man ju oxå helt slut ..inget fungerar riktigt just nu i kroppen..stel o ont..men det e värt varje minut av smärta o få se allt växa fram..
Här överst en tapet som kikade fram när vi rev ner panel..säkert har den suttit där när huset var nybyggt..sen en bild från vardagsrummet där käre sambon river väv..se hur ljuset bara flödar in i rummet..andra bilden e från sovrummet där Isabelle kröp runt o täckte golvet..noga noga var hon.
Första bilden en kik in i matrummet, andra bilden från matrummet o in i köket,  tredje bilden hallen o in mot dels matrum o Michelles rum längst in, fjärde bilden visar köksskåpen som e original o på sista bilden en av de öppna spisarna i huset.
Trappan som leder upp till vår lägenhet på andra våningen..massor massor av ljus
Första bilden invigning av kompost..andra bilden huset från trädgården, tredje bilden en rosbuskes öde, på den sista bilden en vy över trädgården tagen från vår lägenhet o där odlingslådorna lyser röda längst bort i bilden...
Så en liten glimt av engelssons nya paradis fick ni..nu ska jag luta mig tebax nån minut o bara vara..ha en fin söndagskväll


Postat av: Cicki

Publicerad 2010-05-30 19:16:06

Ni kommer att få det jättefint. Vilket läckert rutigt golv. Det gillade jag. Bloggdesignen är också snygg. Hälsa dottern det.

Postat av: ingrid

Publicerad 2010-05-30 19:32:40

Åhh, vad kul att få se! Här kommer ni säkert att trivas! Här har vi med stökat mest hela dagen. Måste försöka bereda plats åt dottern ju. Har ändrat om lite i köket uppe så hon kan få mer som en egen lägenhet. Min pappa har ju haft det innan men bor ju aldrig här längre. Lite ommålning också blir det kanon, just nu går det i "Löfbergs lila" färger fniss

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-06-01 07:44:58

Hej vännen! Förlåt att det dröjer med mina svar, har så mycket omkring mig nu så jag hinner inte med. Tack för alla fina ord om mina kort. Du är så snäll. Nej nu måste jag rusa! ha en fin dag kram

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-06-02 09:19:03

Morning! Vad underbart ljuvligt ni bor...både ute o inne! Den där gamla tapeten som kikade fram är jättefin tycker jag!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Maria

Publicerad 2010-06-03 11:47:02

Heeejjjjj!!

Vad KUL att få se var du bor och hur ni har det. Jättemysigt!!

Här går allt i 180, försöker avsluta ett jobb och påbörja ett och underhålla en del av ett under tiden. Kul men det blir inte så mycket tid över. Den tid som faktiskt blir över försöker jag hinna klart köket. Puh! :)



Hoppas allt är bra med dig och att du inte sliter ut din stackars rygg alldeles.

Skickar massor av varma tankar!!



Kram

Postat av: lybtar

Publicerad 2010-07-06 08:06:05

Åh vilket läckert kök det kommer att bli.

Fantastiskt kul att ni lyckas bevara det gamla.

Skall bli spännande att se det färdiga resultatet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej