Godkväll där ute i bloggvärlden...

Publicerad 2010-11-07 20:02:12 i Allmänt,

engelsson sitter o samlar lite tankar o känslor.. Det har varit en lång, lång dag denna söndag..Nu känner man verkligen av vinterns förtrupper...det e inte varmt på nätterna brrr..  En frostig natt blev en råkall morgon blev en kylig förmiddag o slutade i en solig fin eftermiddag...  Ute på gården e allt inplockat o undanstuvat i källare o trädgårdsskjul.. Ljuslyktor o amplar e nedplockade från äpplaträden o i deras ställe hänger där fågelmatare..väl påfyllda åt de små bevingade vännerna..
Vi har myst o umgåtts idag--ätit god mat, kotletter o potatismos o sallad samt ostkaka till efterrätt..Nu e kvällen kommen o huset har stillnat o engelsson ska snart gå sin ljuständarrunda.. Mysfaktorn e viktig nu när det e kallt o ruggigt ute..
I går kväll på Allahelgona-aftonen så var vi till kyrkogården o tände ljus på gravarna o i minneslunden åt de som vi inte har på nära håll..  Vi tände åt min mamma o pappa, min bror, fastrar o farbröder. Åt sambons mor- o farföräldrar, barnens farföräldrar ja alla älskade saknade....
Stämningsfullt, vackert o vemodigt.
I lördags var vi en tur till havet..som låg nästan spegelblankt..vackert var det o friskt o vilsamt att stå där en stund o tanka energi...
Så här e allt bra bra..rent fysiskt e det inte så kul just nu ..värken har envist bitit sig fast i alla leder o muskelfästen..så det går inte i många knop.. Allt har gått i baklås i kroppen.. Något som oxå gått i baklås e engelssons älskade symaskin..den vill inte mer..i morgon ska den lämnas in på reparation o det e med bävan jag gör det...för tänk om den e räddningslöst sönder..huuuuuua
Nu får jag avsluta det här..har för ont för o klara av o sitta o skriva mer nu..ha en underbar kväll o ha det så fint tills vi hörs igen...


Postat av: Christa

Publicerad 2010-11-07 20:54:06

Voi ystävä! Ei ole ollenkaan hauskaa lukea että sinä et voi hyvin =(. ÅÅÅ nu vart jag ju nyfiken på servisen ahaha. KAN du inte visa den nån dag?? Älskar ju allt gammalt hihi. Hoppas det ger sig med värken och att datan slutar bråka. Här har man också haft strul med datan. DEN stänger ner sig själv och på dom mest olämpliga ställen. Gissa när man har skapandet i ett flöde och så bara stänger den ner. DÅ blir man riktigt förbannad. TOIVON että se sun särkys paranee pian. Lähetän ison halin. ♥ KRAM

Postat av: AprilSus

Publicerad 2010-11-07 23:42:38

Hej på dig, engelsson och tack för besöket! Nu är det min tur att kika in här hos dig istället och njuta av dina fina bilder.

Jag hoppas att du får din symaskin tillbaka snart. Själv står min mest och skräpar. Den åker bara fram några enstaka gånger per år när jag får för mig att jag ska sy en gardin eller dyl. Raka sömmar går väl an, men något avanserat blir det inte. ;)

Kramis!

Postat av: Cicki

Publicerad 2010-11-07 23:52:49

Det är min stora skräck att symaskinen ska gå sönder. Hoppas din värk släpper snart eller i alla fall blir lindrigare.

Postat av: Annica

Publicerad 2010-11-12 16:03:10

Underbara bilder som vanligt!

Ja kursen är superbra. Men som det tar på en. Jag hoppas att det ska komma något bra ut av detta. Men ibland känner jag mig väldigt nere och undrar hur i hela friden ska jag orka. Men jag har ju experter omkring mig så jag får lita på dom.

Nu har jag skrivit ner sonens och mitt lilla äventyr när vi åkte till Stockholm i helgen. Hoppas du får skratta lite.

KRAM!!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-11-15 08:23:05

Här är vädret väldigt växlande (nåja) mellen regn och rusk och lite snö då.. Solen lyser endast med sin frånvaro. Ja för oss med värk är väl det här den sämsta årstiden :( trött blir man också. Kram och ha det så bra

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-11-23 06:26:18

Kikade in för att se hur det är med dig, blir ju lite orolig när det är så tyst här..

Hoppas du inte är ännu sämre i värken!



Kramen

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2010-12-01 09:09:23

Vinterns förtrupper(haaa)har minsann även nått Österlen med full styrka!

Försökte ta mig till kyrkogården för att tända ljus,men tyvärr det var omöjligt!Fick tända några här hemma istället.

Allt gott till dig o glöm inte att ta på dig dubbelt av allt!!



Kramen

Postat av: AprilSus

Publicerad 2010-12-04 17:08:03

Nu har det gått flera veckor sedan man hörde ett pip från Engelsson och jag börjar ju undra hur hon mår? Saknar både dina ord och vackra bilder.



Hoppas allt är bra med dig i kylan, vännen!?

Storkramen till dig!<3

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-12-06 08:11:08

Håller med... hoppas allt är bra i Vinterkylan, kram

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-12-12 07:46:39

Även jag undrar?! Hoppas allt är OK?

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Maria

Publicerad 2010-12-23 11:01:21

Bästa kvinna, vad jag saknar dig!! :)



Har haft inspirationstorka och bloggtorka och ont om ork och tid. Nu tittar jag i alla fall in för att önska världens bästa Engelsson en fantastisk jul och ett riktigt GOTT NYTT 2011!!



STOR BAMSIG KRAM!!

Postat av: Cina

Publicerad 2011-01-03 19:29:48

Önskar Engelsson ett Gott Nytt år och hoppas innerligt att allt är väl?!

Varm kram!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-01-11 10:39:08

Önskar dig och de dina god fortsättning!

Hoppas allt är väl trots att det är så tyst?!

Saknar dina inlägg och foton..



Skickar stor kram!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-01-26 15:00:07

Saknar dig och dina inlägg,foton och kommentarer!

Hoppas det inte hänt dig något!



KRAAAAAM!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej