Godermorgon i vinterland...

Publicerad 2010-10-22 08:46:10 i Allmänt,

ja vad i hela friden har hänt i gamla Svedala..vinter i oktober i Blekinge..ur led e tiden..minst ett kvarts varv om du frågar engelsson..   Detta e ju alldeles bort i tok..vi har ju inte ens hunnit vinterrusta trädgården färdigt...löven ligger kvar o en hel del krukor o grejer flyter runt..hmmm
Idag har vi storfrämmande här hemma..tre underbara pälsbollar har mellanlandat här hos oss på sin resa genom landet..  De startade sin färd i  Skåne igår o ska fortsätta mot Kramfors, Gällivare o Tornedalen i kväll.  Tre små skogskattsungar, två vita o en grå, vimlar runt fötterna på engelsson här hemma o mysfaktorn e livsfarligt hög kan jag meddela. Det e sambons syster o svåger som anförtrott oss att vara kattvakter över natten.. De köpte två katter till sönerna igår o åtog sig att på sin resa hem till Gällivare o Tornedalen frakta ytterligare en katt som skulle av i Kramfors..
O det säger jag er..att risken att engelsson sniker undan en av  dem fasligt hög... Jag ska ta lite bilder på dem under dagen o sätta in här på bloggen..så ni får se..
Nu ska jag se till o få i mig lite frukost o sen kommer lillsyrran o hjälper mig med o kratta löv.. Nu får vi bara hoppas att vi får väder till det oxå..just nu skiner solen o det ser ut att bli en fin dag..
Ha en finfin dag där ute i landet..må solen lysa på er


Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-10-22 11:52:07

Som tur är (?) bor jag i ett rök och djurfritt hus.. Står i kontraktet till och med!

Annars hade jag nog haft huset fullt, för både jag och sonen har en benägenhet att ta oss an både katter och hundar.

Det hände både tre och fyra gånger att sonen släpade hem katter som han räddat från misär..

Själv lyckades jag med samma sak när det gäller hundar vid några tillfällen..

Barnbarnet E är superallergisk, så nu är det. och skall så förbli, djurfritt. Som sagt, det står ju till och med i hyreskontraktet!



Önskar Engelsons en skön fredag!

Postat av: Tussan

Publicerad 2010-10-23 09:37:18

God morgon..!!!

Fint vi gjorde i trädgården vi gjorde igår.. Syrran min ha en super bra och fin dag idag.. Kramar kramar din syster...

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-10-25 08:38:02

Katter har vi så det räcker, fniss. Men skulle inte vilja vara utan. Behövs när man bor på landet i ladugård och uthus. Här är snön borta igen tack och lov. Tycker det räcker gott den kommer i juletid!

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2010-10-28 19:36:15

Katter det är mitt liv de se!!

...annars skulle jag inte ha 11 st!



Stora kramen till dig!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-10-31 16:06:27

Oj, hur gick det?! Tog du katterna och rymde?! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej