En lördagstur till loppis o till Mörrumsån.....

Publicerad 2010-09-11 23:42:18 i Allmänt,

Idag så packade engelsson o käre sambon in matsäck i bilen o for på loppis o skogsrunda..  Första stoppet var 34:ans loppis i Karlshamn..inga jätte fynd..men en keramiktavla av troligen Marianne Starck för Michael Andersen o son..en glaskanna som jag misstänker e i serien Kvadrat av Signe Persson Melin..nån som vet om det finns en tillbringare i den serien?? Sambon hittade en Aalto ljuslykta..o konservburkar som vi fyllde med nykokt lingonsylt nu ikväll..vi fyndade nämligen lingon på torget i Karlshamn..
Vi åkte ut från Karlshamn o  svängde av mot Långasjönäs där finns det fina promenadstigar o fiskesjöar..denna fina lilla bron finns strax innan Långasjönäs..
Vi strövade runt lite o fyndade faktiskt en del svart trumpetsvamp

Vår matsäck åt vi vid ån.. ett mossigt bord o bänkar stod där så fint vid stranden..o pastasalladen smakade underbart..vi provade en ny läsk från Herrljunga..o den var riktigt bra..
Liljekonvaljernas bär lyste orangeröda i backen..jättefina men giftiga...
Ja det har varit en härligt vilsam dag...lite svamp hittad som nu torkar i köket o fem burkar lingonsylt som står på spisen o svalnar..då kan man känna sig rätt nöjd med dagen tycker engelsson...


Postat av: AprilSus

Publicerad 2010-09-12 00:57:03

Låter som du haft en skön lördag och underbara bilder som vanligt.



Vi hamnade också i skogen och flickorna följde med(!!!)för en gångs skull. Julia var en hejare på att hitta kantareller, men vi såg inte en ändå Karl-Johan, tyvärr.



Kram!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2010-09-12 08:39:11

Härlig dag, med härliga foton!

Svart trumpetsvamp var nyhet för mig...



Den där läsken testade jag också nyligen, med jordgubbssmak. Lite vuxensmak, inte så söt och sliskig. God!



Idag blir det loppisrunda för mig, hoppas även jag får fynda lite... ;-)



Kramar!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-09-12 10:45:53

Härlig dag, förstår att du är nöjd!! Känner mig med näjd med denna helg, avkoppling men ändå lite lugna aktiviteter och frukost på altanen, det är härligt!!

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-09-12 20:33:44

Hej på Dig! Va glad jag blev för att du hade tittat in till mig. Det är så kul med nya bloggvänner. Nu har jag suttit en god stund och läst och tittat i din blogg. Den är ju så intressant och kul. Såå fina bilder.

Ni var ena hurtbullar på att kuta i svampskogen! Det där med svampmjöl (var det så det hette?) Det verkar ju jättebra att ha.

Jag älskar att gå i skogen, men jag är en fegis, så jag vågar inte gå ensam.

Men du....vilken söt liten stuga ni hittade där i skogens slut! Är den bebodd? Kanske är det tomten som bor där. Fniss ;)

Nu lägger jag in dig på min följarlista, så hörs vi väl igen. Ha det gott!

Kram Åsa.

Postat av: Christa

Publicerad 2010-09-12 20:39:09

Jag har aldrig hittat trumpet svamp och alla säger att det är så gott. Suck. Tänkte ta och svara på lite kommentarer. Tack för din. Kul att du gillade mina tavlor. Man kan göra mycket själv och inte köpa allt. Hoppas du haft en fin helg. ha det bra vi hörs snart igen Kram

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-09-12 20:40:52

Hur gör man för att följa din blogg? Du får ligga bland mina favoriter så länge.

Åsa.

Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-09-12 22:44:20

Hei Heidi!

Tosi kiva kun kurkistit mun luokse! Oon rullannu ylös alas tässä sun blogia ja sulla on aivan mahtavia maisemakuvia ja se pikku talo...oon ihan myyty!!! <3

Oikein mukavaa uutta viikkoa sulle ja kurkistellaan!

Halein Sirpa

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-09-13 08:47:32

Morning o tack för grattiset hos mig! Lite foton finns nu!

När allt lugnat ner sig lite ska vi ut i skogen o leta trumpeten vi med!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Annica

Publicerad 2010-09-13 13:31:09

Tack för kramen!

Det finns så mycket konstigt folk. Men jag ska ruska av mig det.

Underbara foton! Har suttit här och njutit en bra stund.

KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej